تمام تغییرات فرآیند ثبت برند در سال 1399
نوشته شده توسط : shadi

تمام تغییرات فرآیند ثبت برند در سال 1399 : در طول سال‌های اخیر کلمه برند را زیاد شنیده‌ایم. برند یا علامت تجاری هویت کلی یک سازمان، شرکت یا محصول را نشان می‌دهد. هر سازمانی می کوشد که برندی متناسب با محصول یا خدمات خود انتخاب کند و آن را توسعه دهد. برندها منحصربه فرد هستند و ارزش بالایی دارند.

تمام تغییرات فرآیند ثبت برند در سال 1399

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : سایت ثبت فردا امکاناتی از قبیل خدمات حقوقی مانند ثبت برند، ثبت شرکت و... را در اختیار ما قرار می‌دهد. در این مقاله می‌کوشیم با این فرایند و تغییرات ثبت برند در سال 1399 آشنا شویم و به سوالات شما از جمله موارد زیر پاسخ دهیم.

  •     مراحل ثبت برند چگونه است؟
  •     چه مدارکی برای ثبت برند فارسی و لاتین نیاز است؟
  •     هزینه ثبت برند درسال 1399
  •     مدت زمان ثبت برند
  •     پایان اعتبار برند و اقدامات مورد نیاز
  •     کجا برند خود را ثبت کنیم؟

مراحل ثبت برند و تغییرات فرآیند ثبت برند در سال 1399

ثبت برندها کاملا اختیاری است و مواردی نظیر محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی و محصولات غذایی باید ثبت شوند. استفاده انحصاری از برند فقط مخصوص صاحب برند است و اگر شخص دیگری از آن استفاده کند پیگرد قانونی دارد. انجام مراحل زیر برای ثبت برند الزامی است؛ سعی کرده ایم برخی تغییرات رخ داده طی سال 99 را نیز در قوانین مربوطه شرح دهیم.

مرحله اول؛ انتخاب برند

در گام نخست باید با انتخاب یک برند درست و متناسب با نوع فعالیت خود، هویت معتبری برای خود ایجاد کنید. درو واقع برند دربرگیرنده‌ کلمه، تصویر یا ترکیبی از هردو آن‌ها است. این موارد باید به گونه ای باشند که تصویری واضح از خدمت یا محصول شما در ذهن مشتری ایجاد کنند.

مخاطب با شنیدن یا دیدن تصویر برند به طور واضح به خدمت یا محصولی که ارائه می‌شود پی می‌برد. اگر برند نیاز مشتری را پاسخ دهد؛ مشتری از آن برند حمایت می کند و نسبت به استفاده از آن وفادار خواهد بود.

مرحله دوم؛ فرایند استعلام برند

مرحله دوم در فرایند ثبت برند آن است که در ابتدا مطمئن شوید هیچ برندی شبیه به برندتان در حوزه فعالیت شما وجود ندارد! دقت داشته باشید که وجود یک برند مشابه ممکن است تمام زحمات شما را برای ثبت برند به هدر دهد و درخواست شما رد شود. بنابراین، استعلام برند بسیار ضروری است و از پرداخت هزینه های مازاد جلوگیری خواهد کرد.

مرحله سوم؛ مدارک مورد نیاز ثبت برند

در این مرحله مدارک مورد نیاز را تهیه می‌کنیم. مدارک مورد نیاز برای شخص حقیقی (برند حقیقی) با شخص حقوقی (برند شرکت) متفاوت است.

مدارک شخص حقیقی که باید به نام خود صاحب برند باشد، شامل کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی مجوز فعالیت یا پروانه بهره برداری و کارت بازرگانی است. این کارت باید دارای حروف لاتین باشد. ارائه نمونه ای از تصویر برند در سایز 6 در 6 سانتی‌متر و همچنین اطلاعات شخص نظیر آدرس، تلفن وغیره الزامی خواهد بود.

از جمله تغییرات فرآیند ثبت برند در سال 1399 این است که مدارک شخص حقوقی که به نام شرکت صاحب برند بوده، مدارک شخص حقیقی‌ است؛ با این تفاوت که باید از تغییرات دوسال اخیر شرکت و روزنامه تاسیس آن کپی معتبری تهیه شود.

مرحله چهارم؛ تکمیل اطلاعات

در این مرحله شخص حقیقی یا حقوقی وارد سایت مالکیت معنوی می شود و اظهارنامه ثبت برند را تکمیل می‌کند. پس از تکمیل فرم و پرداخت هزینه، باید پرینت آن را به دفترخانه ثبت اسناد رسمی تسلیم کرده و تایید اطلاعات کاربری و گواهی صحت امضا را دریافت کنید.

با ورود این اطلاعات در سامانه مذکور، نام کاربری و رمز عبوری به شما تعلق می گیرد و باید در انتظار تایید برند باشید. هزینه ثبت اظهارنامه با توجه به مالکیت حقیقی یا حقوقی برند، تعداد طبقات آن و تعداد کالای درج شده متفاوت است.

مرحله پنجم؛ مراجعه برای ثبت برند

پس از تایید از سوی کارشناسان، با در دست داشتن کپی برابر اصل مدارک بارگذاری شده در سایت و اظهارنامه به اداره مالکیت معنوی برند یا علامت مراجعه کنید. در این مرحله تقریبا تمامی مراحل اداری و قانونی آن را گذرانده اید.

مرحله آخر؛ پرداخت هزینه

پس از تشکیل پرونده در اداره ثبت علائم تجاری، فرایند ثبت در مرحله اول چاپ آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار قرار می گیرد. سپس باید هزینه های آن را پرداخت کنید. اگر در طول سی روز اعتراضی به آگهی چاپ شده وارد نشود، برای چاپ نوبت دوم در روزنامه رسمی فرستاده خواهد شد. هزینه آن توسط اداره مربوطه دریافت می‌شود که طول این دوره حدود یک هفته زمان می‌برد.

تغییرات فرآیند ثبت برند در سال 1399 در زمینه هزینه ها با توجه به تغییرات ارزی دچار نوساناتی شده است که پیشنهاد می کنیم برای دریافت اطلاعات دقیق تر به سایت ثبت فردا مراجعه کنید.

هزینه آگهی برای روزنامه اول نسبتا بیشتر است؛ زیرا با توجه به برند یا لوگو و تعداد طبقات آن یا رنگی و سیاه سفید بودن برند متفاوت است. بعد از گذشت یک ماه باید هزینه حق الثبت برند هم پرداخت شود که باتوجه به هر برند متفاوت است.

آخرین هزینه ای که پرداخت می‌کنید هزینه مربوط به روزنامه نوبت دوم است. تفاوت آن در این است که برای تشکیل پرونده حق التمبر وکیل دادگستری را نیز باید پرداخت کنید؛ اگر متقاضی ثبت علامت، شخص حقیقی یا حقوقی غیر ایرانی باشد معادل ارزی آن پرداخت می‌شود.

در نهایت پس از تایید با مراجعه به اداره مالکیت برند با در دست داشتن اظهارنامه ثبت برند، دو نسخه روزنامه رسمی و 10 قطعه تصویر برند با سایز درخواستی، سند ثبت برند خود را دریافت کنید.

تغییرات فرآیند ثبت برند در سال 1399 در رابطه با مدت زمان اعتبار

در ایران به موجب ماده 14 قانون ثبت علامت تجاری، مدت زمان اعتبار هر برند ثبت شده 10 سال است و صاحب برند هر10سال می‌تواند دوره اعتبار برند را برای 10 سال بعدی تمدید کند. این مساله یکی از مهم ترین تغییرات فرآیند ثبت برند در سال 1399 بوده است.

کلام آخر

در این مقاله با تغییرات فرآیند ثبت برند در سال 1399 آشنا شدیم و تاثیر آن را روی هزینه ها، مدت زمان اعتبار و مدارک مورد نیاز متوجه شدیم. با مراجعه به سایت ثبت فردا از خدماتی همچون ثبت شرکت در مناطق آزاد، انتخاب نام شرکت، پلمپ دفاتر تجاری، ثبت علامت، صدور و تمدید کارت بازرگانی، ثبت طرح صنعتی وغیره استفاده خواهید کرد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: