نوشته شده توسط : shadi

هتل یک ستاره در تهران: سیستم امتیاز دهی به هتل‌ها بر حسب ستاره، مشهورترین و پرکاربردترین سیستم امتیاز دهی به هتل‌ها است. البته این روش

هتل یک ستاره در تهران

هتل یک ستاره در تهران: سیستم امتیاز دهی به هتل‌ها بر حسب ستاره، مشهورترین و پرکاربردترین سیستم امتیاز دهی به هتل‌ها است. البته این روش امتیاز دهی به عنوان یک واحد یکسان بین المللی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و کشور به کشور، معیارهایی که هتل داران و نهادهای مختلف برای ستاره دهی به هتل‌ها در نظر می‌گیرند متفاوت است.

اما با این حال، پایین‌ترین رده این سیستم امتیاز دهی که یک ستاره است، در تمام کشورها و مناطق دنیا به ارزان‌ترین و کم خدمات‌ترین هتل‌های آن منطقه داده می‌شود. با اسنپ روم همراه باشید تا در این جا به بررسی هتل‌های یک ستاره و رزرو آن‌ها در تهران بپردازیم.

به گزارش اینترنتی مچله دکوکده : هتل‌های یک ستاره ابتدایی‌ترین نوع هتل‌ها هستند که شامل ۴ دیوار، سقف، تختخواب و شاید یک صندلی اند. هتل‌های یک ستاره، هتل‌های کوچک و ارزان‌تری هستند که تنها نیازهای اساسی شما را برطرف می‌کنند. اگر به دنبال هتل ارزان قیمت هستید و یا تنها مکانی برای خواب نیاز دارید، می‌توانید به هتل‌های یک ستاره بروید. چنان چه در مدت اقامت خود در شهر تهران بیشتر وقت خود را بیرون از هتل می‌گذارنید و هتل را فقط به قصد داشتن یک جای خواب امن در نظر گرفته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در هنگام رزرو از طریق اسنپ روم، هتل‌های یک ستاره را انتخاب کنید.

اختصاص یک ستاره به هتل این واقعیت را نشان می‌دهد که این هتل امکانات خاصی ندارد و تنها یک مکان برای اسکان به شما ارائه می‌دهد. البته تک ستاره بودن هتل به معنای کثیف بودن و غیر امن بودن آن نیست؛ تنها به این معنا است که شما مکانی برای خواب خواهید داشت و بیش از این انتظاراتی نداشته باشید. این هتل‌ها اصولاً حمام اختصاصی ندارند و تنها یک حمام عمومی وجود دارد که بنا به نوبتتان می‌توانید از آن استفاده کنید.

در بیشتر موارد غذا در آن ارائه داده نمی‌شود و در دوره اقامت شما شخصی مسئول تمیز کردن اتاقتان نیست. در بسیاری از موارد که بودجه کمی را برای اقامت در نظر گرفته‌اید و دوست دارید بیشتر هزینه‌های سفر را تفریح و خرید سوغاتی تشکیل دهد، می‌توانید از طریق اسنپ روم برای رزرو هتل در تهران، هتل‌های یک ستاره را در نظر بگیرید.

در واقع هتل های تک ستاره به دلیل هتل بودن از قوانین هتل ها پیروی می کنند و از دسته بندی آنها خارج نیستند، ولی به لحاظ کیفیت و خدمات ارائه شده در پایین ترین سطح قرار می گیرند. هتل هایی با تعداد اتاق هایی کم، در فضایی کوچک و اغلب در کنار پایانه ها و مراکز پر تردد. در بیشتر این هتل های تک ستاره امکانات اولیه مانند حمام و سرویس بهداشتی در قسمت های عمومی قرار گرفته و اشتراکا مورد استفاده قرار می گیرند. البته برخی از این هتل ها قادر به ارائه خدمات رستورانی نیز می باشند.

از دیگر نکات مورد توجه در این هتل ها تعداد پرسنل کم و محدود آن ها می باشد. البته از مزایای چشم گیر آنها هزینه های پایین و مقرون و به صرفه بودن آنهاست که همیشه طرفداران خاص خود را دارند. در وبسایت و اپلیکیشن اسنپ روم قادر خواهید بود ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین هتل‌های یک ستاره تهران را مشاهده کرده و در آن‌ها اتاق رزرو کنید.

در حقیقت رزرو هتل یک ستاره برای مسافران به این معناست که آنان باید اکثر نیازهای روزمره خود را در خارج از هتل برطرف کنند. بنابراین بسیار مهم است که چنین هتل‌هایی را در مناطقی رزرو کنید که امکانات رفاهی و دسترسی مناسبی به دیگر نقاط شهر داشته باشد.

ما در اسنپ روم در طی مقاله‌های جداگانه‌ای به بررسی محله‌های مختلف تهران پرداخته‌ایم که می‌توانید با خواندن هر کدام، به نقاط قوت و ضعف محلات مختلف پایتخت پی ببرید. در صورت رزرو هتل یک ستاره پیشنهاد می‌کنیم محله‌ای را انتخاب کنید که مراکز خرید، سیستم حمل و نقل و رستوران‌ها و فست‌فودهای خوبی داشته باشد.

همه ما این نکته را می‌دانیم که هر چه تعداد ستاره‌های هتل‌ها  بیشتر باشد؛ آن هتل بهتر است؛ اما همان طور که اشاره شد استانداردها منطقه به منطقه و حنی شهر به شهر فرق می‌کنند. انتخاب یک هتل بر اساس ستاره‌های آن در نقاط مختلف جهان کار سخت و گیج‌کننده‌ای است؛ زیرا یک قانون کلی و جامع در مورد این سیستم ستاره دهی در وبسایت‌ها وجود ندارد.

باوجود همه این تعارض‌ها بهتر است با این سیستم ستاره دهی آشنا شوید و تا حدودی بتوانید هتل‌ها را بر اساس امکانات و سایر فاکتورهای دخیل، دسته‌بندی نمایید. در هنگام مشاهده هتل‌ها در اسنپ روم، فهرست تمامی خدمات آن‌ها آورده شده است تا در هنگام رزرو هتل در تهران، تنها به تعداد ستاره هتل‌ها توجه نکنید و دید بازتری در هنگام رزرو اتاق داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

با این کادوی روز کارمند آنها را خوشحال کنید! کارمندان یکی از اقشار زحمتکش جامعه محسوب می شوند. جهت قدردانی از حقوق بگیران در روز کارمند لازم است، تقدیری ارزشمند از آنان صورت گیرد. تمامی شرکت ها و ادارات برای این روز برنامه خاصی دارند.

با این کادوی روز کارمند آنها را خوشحال کنید!

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : جالب است بدانید که ویستور اولین فروشگاه اینترنتی خرید کادو در ایران بوده که خرید اینترنتی هدایای سازمانی را  با قیمتی مناسب فراهم کرده است. مشاوران ویستور جهت خریدی ایده آل و مناسب شأن کارمندان محترم ایده های جالبی ارائه می کنند.

در این مقاله قصد داریم بهترین و مناسب ترین گزینه های کادو روز کارمند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

چه کادویی کارمندان را خوشحال می کند؟

آیا تصویر دقیقی از هدیه روز کارمند ندارید؟ آیا برای پرسنل اداره خود به دنبال هدیه ای ویژه هستید؟ اگر به تاثیرگذاری کادو روز کارمند بر روحیه آنان فکر می کنید، به این منظور پیشنهاد می کنیم به راهنمای خرید هدایا سازمانی روز کارمند از ویستور توجه کنید.

یکی از ویژگی های هدیه این است که به کارمندان انرژی دهد و احساس مفید بودن را در او زنده و فعال کند. در ادامه تعدادی از هدایای مناسب این روز را مطرح می کنیم.

هدایای ویژه دکور اداری

یکی از هدایای سازمانی روز کارمند شامل اقلامی است که باعث نظم دهی به دکور اداری و زیبا سازی فضای کار می شود. انواع گلدان های تزئینی، قاب عکس های زیبا، جای قلم و لوازم تحریر، تقویم های نگهدارنده برگه های یادداشت و شلف های کوچک رومیزی برای دسته بندی برگه ها و پرونده های اداری در این گروه جای می گیرند.

علاوه بر این هدایا، قلم یا هدیه ای حکاکی شده به مناسبت روز کارمند روحیه شگفت انگیزی در او ایجاد می کند. این لوازم قیمتی مناسب و مقرون به صرفه داشته و جز کادو روز کارمند مناسب محسوب می شوند. در خرید این کالاها به رنگ و جنس آنها متناسب با چیدمان اداری توجه کنید.

البسه مناسب

آیا برای کادو روز کارمند در دسته پوشاک هدیه مناسبی پیدا می شود؟ آیا انتخاب هدیه از میان البسه برای کارمندان خوشایند است؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم بله! این هدیه به علت کاربردی بودن برای تمام سنین و جنسیت ها دلنشین خواهد بود.

برخی از افراد تجربه خوبی در خرید هدایا دارند. یکی از هدیه های مناسب برای روز کارمند خرید لباس مناسب است. اگر درخرید لباس سلیقه خوبی دارید به این گزینه فکر کنید. انتخاب های متعددی در پوشاک مردانه و زنانه وجود دارد و دست شما در انتخاب کالای شیک و زیبا باز است.

طیف گسترده ای از لباس مردانه و زنانه توجه شما را به خود جلب می کند. جالب است بدانید که قیمت محصولات پوشیدنی به قدری متنوع است که دست خالی از خرید بر نمی گردید.

ساعت دیواری

این هدیه جزء انتخاب های خاص کادو روز کارمند به شمار می رود. ساعت دیواری شکیل و زیبا تا مدت ها روی دیوار خودنمایی می کند. گذر زمان و توجه به ساعت دیواری تداعی کننده خاطرات شما خواهد بود و این کالای لوکس جهت نصب در شرکت یا منزل کارایی دارد.

برخی از انواع ساعت دیواری امکان حک لیزری دارند و می توانید جمله ای زیبا انتخاب کرده و بر گوشه ای از ساعت حک کنید. این کار زیبایی هدیه انتخابی را دو چندان خواهد کرد.

صنایع دستی ایرانی

همواره ذوق و هنر دستان هنرمند در ساخت صنایع دستی قابل تقدیر است. در ایران صنایع دستی زیبا ساخته و پرداخته دست هنرمندان ایرانی، هدیه ای نفیس برای روز کارمند به شمار می رود. برخی از این هدایا تزئینی و برخی دیگر کاربردی هستند.

در اکثر شهرهای ایران شاهد انواع ظروف میناکاری،محصولات مسی، محصولات برنجی، قلم کاری های روی پارچه و زیورآلات دست ساز هستیم. فروشگاه های اینترنتی خرید این هدیه های متنوع را آسان کرده اند. جهت انتخاب کادو روز کارمند از هدایای ویستور بازدید کرده و بهترین انخاب را داشته باشید.

هدفون و هدست

بسیاری از کارمندان در ادارات نیاز به تمرکز بالا جهت انجام کار اداری دارند و سر و صدای ارباب رجوع و کادر اداری باعث بهم زدن تمرکز می شود. بازدهی کار کارمندان با حذف صداهای آزاردهنده محیط بیشتر خواهد شد.

از انتخاب های مناسب کادو روز کارمند می توان به انواع هدفون و هدست اشاره کرد. این محصولات تنوع بالایی داشته و با داشتن انواع طرح های زیبا، هدیه ای به یاد ماندنی خواهند بود. در انتخاب نوع این محصولات به میزان استفاده و کارایی آن دقت کنید.

 کلام آخر

اگر در بین دوستان، اقوام و آشنایان خود کارمندی دارید، بهتر است جهت خوشحالی او خرید کادو روز کارمند را از دست ندهید. پیشنهاد ما مشاهده ایده های درخشان وبسایت اینترنتی ویستور است.

خریدهدیه روز کارمند باید از محلی باشد که نسبت به سایر فروشگاه ها مقرون به صرفه بوده و کیفیت مناسبی داشته باشد. ویستور دست واسطه ها را از سیستم فروش کوتاه کرده و اجناس مرغوب را به صورت مستقیم از تولید کننده به دست مصرف کنندگان می رساند.

خرید هدیه ای خلاقانه و منحصر به فرد تا مدت زمان طولانی در خاطر کارمند نقش می بندد. انتخاب کالایی خاص در تخصص ویستور است. کیفیت را با ویستور تجربه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

امسال متفاوت‌تر از همیشه کادوی روز کارمند را انتخاب کنید : هدیه تکراری به جای اینکه حسی زیبا ایجاد کند، باعث تخریب روحیه و ناراحتی می شود. کارمندان عزیز در روز کارمند هدایای بسیاری دریافت می کنند که ممکن است تکراری و کسالت‌آور باشد.

امسال متفاوت‌تر از همیشه کادوی روز کارمند را انتخاب کنید

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : بسیاری از افراد برای دوستان و آشنایان خود به دنبال کادویی متفاوت می‌گردند. بسیاری از مدیران ادارات هم جهت قدردانی از عملکرد کارمندان در روز کارمند تقدیرنامه و هدیه‌ای تهیه می‌کنند. اگر به دنبال هدیه‌ای منحصر به فرد و ویژه هستید، بدون راهنمای خرید هدایا سازمانی روز کارمند چنین تصمیمی ممکن نیست.

در این متن به هدایای با اهمیت و متفاوت اشاره می‌کنیم. خرید اینترنتی از فروشگاه ویستور مزایای ویژه‌ای دارد که در ادامه مطلب به آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

کادویی متفاوت برای روز کارمند

انتخاب هدیه متفاوت و دوست داشتنی از چالش‌هایی است که در روز کارمند با آن مواجه می‌شویم. در مناسبت‌های خاص در طول سال برای عزیزان خود به دنبال هدیه‌ای خاص و متفاوت هستیم و گاهی موفق به خریدی ایده‌آل نمی‌شویم.

وب سایت ویستور خرید اینترنتی هدایای سازمانی و هدایای متفاوت را تسهیل کرده است. در هر مناسبت هدایایی ویژه را مشاهده می‌کنید که با قیمتی مناسب خودنمایی می‌کنند. در ادامه بهترین انتخاب‌ها را برای روز کارمند شرح می‌دهیم.

کیف اداری

افراد از هدایایی که مربوط به تخصص و حرفه خود است، بسیار خوشحال می‌شوند. کارمندان علاقه زیادی به لوازم شخصی و نگهداری مرتب آن دارند. انتخاب هدایای تخصصی باعث می‌شود، کارمندان بدانند چه میزان حرفه و تخصص قابل احترامی دارند. تخصصی‌ترین هدیه‌ای که ویستور به شما پیشنهاد می‌دهد کیف اداری مخصوص کارمند است. خرید این کالا حس شادی را به کارمندان عزیز هدیه  می‌دهد.

فنجان و ماگ شیک

یکی از رایج‌ترین و معمول‌ترین هدایا، خرید فنجان‌های متنوع و زیبا جهت نوشیدن چای و دمنوش است. این  محصول کاربردی در دفتر کار و منزل استفاده می‌شود. با صرف هزینه‌ای معقول و خرید این کالای ارزشمند لذت نوشیدنی روزانه را با خاطره خوش دریافت هدیه پیوند بزنید.

ماگ‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های جذابی عرضه شده‌اند. این هدیه در بسته‌بندی زیبا در کنار شاخه‌ای گل از ویستور بهترین گزینه است. در حال حاضر حک کردن اسم یا طرحی ویژه روی ماگ هم بسیار رایج است. جهت انتخاب کادو روز کارمند خرید فنجان و ماگ لوکس پیشنهاد می‌شود. تنها موردی که باید به آن توجه کنید انتخاب طرح مناسب ویژه کارمند است.

خرید صندلی کارمندی

کارمندان در منزل و محیط کار با مطالعه، گوش دادن به موسیقی، تماشای تلویزیون یا انجام کار هنری روی صندلی آرامشی فراوان را تجربه خواهند کرد. اگر احساس آرامش کارمندان مهم است و دوست دارید در فضایی دنج روی صندلی کارمندی  برای لحظاتی آرامش را تجربه کند، درباره خرید اینترنتی صندلی‌های کارمندی بیشتر اطلاعات کسب کنید و محصولی مناسب  و راحت را خریداری کنید.

توجه به سلامت کارمند و خرید ملزومات ورزشی

بهترین هدیه برای کارمند خرید لوازم ورزشی مناسب است. به این نکته توجه داشته باشید که لوازم ورزشی باید متناسب با شخصیت  و سن کارمند باشد. کارمندان به علت پشت میز نشستن‌های طولانی روحیه آرامی دارند. اگر تصمیم به خرید لوازم ورزشی برای آنها دارید، به طور حتم در  انتخاب با مشکل رو به رو خواهید شد. بسیار حائز اهمیت است که چه وسیله‌ای با چه سطح قیمتی برای شخص مورد نظر شما تناسب دارد. جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. وارد لینک ویستور شوید و ارزنده‌ترین هدایای ورزشی را از ما بخواهید.

سخن آخر

هدایای خاص تاثیر زیادی بر روحیه کارمندان ایجاد می‌کند. هیچ وقت نمی‌توانید مطمئن باشید که کارمند به هدیه‌ای که شما خریداری می‌کنید، علاقه‌مند باشد، اما به طور ویژه استفاده از وبسایت اینترنتی ویستور ایده‌های جالبی می‌دهد. محصولاتی که در ویستور ارائه شده‌اند در بسته‌بندی‌های ویژه هستند.

خرید هدیه برای روز کارمند از ویستور نتیجه انتخابی هوشمندانه است. برای خرید کادو روز کارمند از قسمت شکلات‌ها و پاستیل‌های رنگی ویستور غافل نشوید. این محصولات بسیار شیک در شیشه‌های تزئینی بزرگ و کوچک به فروش می‌رسند.

ویستور در بخش ویژه‌ای باکس گل، سبد گل و شاخه گله‌ای تزئینی زیبایی را نیز به روزرسانی کرده است. پکیجی از این محصولات تهیه و در بسته‌بندی زیبا به کارمندان عزیز هدیه دهید.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

کادوی روز کارمند، روشی برای قدردانی از آنها : بهتر است برای قدردانی و تشکر از کارمندان محترم هدیه ای تهیه کنیم چراکه به‌طور قطع روز کارمند ارزش زیادی برای آنان دارد.

کادوی روز کارمند، روشی برای قدردانی از آنها

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : متنی جالب و نوشته‌ای ماندگار به همراه هدیه ای نفیس روحیه خوب کارمندان را مضاعف می‌کند.

آیا روش خریدی می‌شناسید که به نفع شما تمام شود؟ آیا از بهترین فروشگاه خرید هدیه در ایران آشنا هستید؟ در این مقاله تصمیم داریم انتخاب‌هایی برای خرید کادو روز کارمند جهت تقدیر از آن‌ها معرفی کنیم که مقرون به صرفه و باکیفیتی ایده آل عرضه‌شده‌اند. به راهنمای خریدهدایای سازمانی روز کارمند در این متن توجه کنید.

با چه کادویی از کارمندان قدردانی کنیم؟

تمامی ادارات به دنبال هدیه ای ارزشمند ویژه روز کارمند برای پرسنل خود هستند. آیا به عنوان مسئول خرید اداره از شیوه‌های خرید آسان اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید خرید اینترنتی هدایای سازمانی بیشتر به نفع شما و شرکت است؟ اگر به دنبال کادو روز کارمند شگفت انگیز هستید، موارد زیر شمارا راهنمایی خواهند کرد.

هدایای تبلیغاتی ویژه روز کارمند

هدایای سازمانی به دلیل تعدد و فراوانی کارمندان به تعداد بالا خریداری می‌شوند. این هدایا مقرون به صرفه و کاربردی هستند. کالاهایی که به این منظور تولید و به بازار عرضه می‌شوند شامل: خودکار و خودنویس تبلیغاتی، فولدرهای دارای جای برگه، ماگ و فنجان‌های ویژه، دفترچه یادداشت، سالنامه یا سررسید هستند.

حک کردن تبریک روز کارمند روی هدیه یا انتخاب جمله‌ای ارزشمند که نشان‌دهنده اهمیت بالای شخصیت کارمند باشد، قدردانی ویژه‌ای از زحمات کارمندان است.

فلش مموری

تمام افراد عاشق هدیه گرفتن هستند؛ اما هدیه‌ای که کاربرد روزانه دارد، بسیار جذاب و دلنشین است. یکی از هدایای خاص و درعین‌حال ساده فلش مموری است. در دنیای فناوری‌های امروز فلش در هر قشری استفاده می‌شود. این کالا در ابعاد و اندازه‌های متفاوت و در طرح‌های شگفت انگیز تولیدشده است.

از اصل بودن فلش مطمئن شوید. فلش‌ها قابلیت درج برند و عبارتی جهت قدردانی دارند. این ویژگی فلش مموری را به بهترین کادو روز کارمند تبدیل کرده است.

پاوربانک

امروزه ساعات زیادی از اوقات کارمندان در ادارات و بیرون از منزل می‌گذرد و گوشی تلفن همراه از لوازم ضروری اجتناب ناپذیر این روزها است. وسیله‌ای که مانع از خاموش شدن تلفن همراه شود، بسیار دوست‌داشتنی و محبوب است.

درنتیجه انواع پاوربانک هدیه‌ای بسیار کاربردی و مفید برای کادو روز کارمند محسوب می‌شود. در انتخاب و خرید این وسیله به قدرت و کارایی آن جهت شارژ گوشی توجه کنید. جنس‌های غیر اصل و ارزان این کالا کارایی چندانی نداشته و خیلی زود از کار می‌افتد.

ظروف و تابلوهای زینتی

هدیه ای ارزشمند و نفیس که بانوان کارمند و کارمندان آقا به آن علاقه دارند، تابلوها و ظروف زینتی و اصیل است. این کالاها زینت‌بخش اتاق هستند.

برای تهیه هدیه ظروف زینتی به سایت ویستور مراجعه و ایده های جالبی دریافت کنید. این کالاها پاسخ گوی نیاز تزئینی اتاق و میز کار کارمندان است. جهت انتخابکادو روز کارمند این هدیه بی‌نظیر را از دست ندهید. این کالا برای جلوه دادن به فضای اتاق اداری بسیار لوکس و زیبا است.

دمنوش های گیاهی ویژه ویستور

در حال حاضر مصرف زیاد چای، مضر تشخیص داده‌ شده است. آیا می‌دانید جهت رفع خستگی ناشی از کار روزانه چه نوشیدنی مفیدتر است؟

جالب است بدانید در بین کارمندان استفاده از دمنوش های گیاهی به دلیل خواصی که دارند، بسیار متداول شده است. دمنوش های گیاهی سلامتی و شادابی را هدیه می‌دهند. پس انتخاب درستی را برای کادو روز کارمند کرده‌اید.

ویستور دمنوش های آماده گیاهی را در طعم‌های بی‌نظیر برگ سبز چای، گل گاوزبان، گل ختمی، به‌لیمو، چای ترش، به و چای میوه‌ای در پکیج‌های بسیار زیبا و مناسب کادویی به بازار عرضه کرده است.

هرکدام از این نوشیدنی‌ها باعث کاهش اضطراب و استرس می‌شوند. مصرف روزانه این نوشیدنی‌ها جهت تسکین دردها و پیشگیری از بیماری‌ها توصیه می‌شود.

تا مدتی قبل این دمنوش های گیاهی به‌صورت عمده عرضه می‌شد. در حال حاضر این محصولات باکیفیت بالا و به‌صورت کیسه‌ای در دسترس هستند. فروش ویژه‌این پک‌های خوشمزه از وبسایت ویستور مقدور است.

سخن آخر

با خرید اینترنتی کادو روز کارمند در چهارم شهریور ماه هزینه‌های رفت‌ و برگشت حذف می‌شود. دغدغه رفتن به ترافیک درون‌شهری را ندارید و کالاهای خریداری‌شده در اسرع وقت به دست شما می‌رسد. در زمان صرفه‌جویی می‌کنید و از خستگی ناشی از گشت‌وگذار در فروشگاه‌های مختلف سطح شهر نجات می‌یابید.

فروشگاه ویستور در جهت تسهیل خرید هدیه روز کارمند محصولات متنوعی را عرضه و بروز رسانی کرده است. جهت مشاهده محصولات کادویی روی مناسبت خاص کلیک کنید و هدایای ویژه و منحصربه‌فرد را انتخاب و خرید اینترنتی کنید. انتخاب و خریدی آگاهانه حق شما است.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

ویژگی های کاشی سنتی معرق و نحوه ساخت آن : کاشی سنتی معرق به قطعه های بزرگ و کوچک بریده شده کاشی گفته می شود که بر اساس طرح و نقش های مختلف و رنگ های متفاوت تراشیده شده و کنار یکدیگر قرار می گیرند که در نهایت به شکل قطعه ای بزرگ تر درمی آیند.

ویژگی های کاشی سنتی معرق و نحوه ساخت آن

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : کاشی معرق از دیرباز در اروپا به موزائیک شهرت داشته ولی نسبت به موزائیک از زیبایی و استحکام بسیار بیشتری برخوردار است. سفید، آبی، فیروزه ای، پرتقالی، لاجوردی و تغاری غالب رنگ های مورد استفاده در کاشی معرق هستند.

 

با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا شما را بیشتر با ویژگی های منحصر به فرد کاشی معرق آشنا کنیم.

تولید انواع کاشی در ایران

در ایران بازرگانی های متعددی با تکیه بر نیروی کار متعهد و هنرمند خود، همگام با پیشگامان این صنعت همزمان با آخرین دستاوردهای تولید کاشی نمونه های با کیفیت تری از کاشی را ارائه می دهند. این شرکت ها با مطالعه بازار و مطابق نیاز و سلیقه مردم ایران با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه، با کیفیت ترین کاشی ها را به عرضه داخل و خارج رسانده اند.

ویژگی های کاشی سنتی معرق

  • ضد اسید بودن؛
  • جذب آب پایین؛
  • مقاومت در برابر سایش؛
  • استحکام در برابر فشار، گرما و سرما.

این ویژگی ها کاشی معرق را نسبت به کاشی های دیگر متمایز می کند. خوانندگان این مقاله می توانند در صورت علاقه، خرید کاشی های معرق را از طریق خوگرپلاس به راحتی انجام دهند.

دیگر ویژگی های کاشی سنتی معرق

در بین انواع مختلف کاشی سنتی، کاشی معرق از زیبایی های منحصر به فردی نسبت به دیگر کاشی ها برخوردار است و توجه زیادی را نسبت به خود جذب کرده است. شرکت های تولیدی بسیاری این کاشی ها را تولید می کنند که هر کدام از ویژگی های خاصی برخوردار هستند.

این کاشی ها از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت هستند و بسته به نوع طرح کار شده قیمت گوناگونی دارند.

خرید اینترنتی کاشی سنتی از جمله مواردی است که علاقه مندان به این موضوع می توانند به راحتی از آن استفاده کرده و کاشی مورد نظر خود را تهیه کنند.

  • تنوع در طرح
  • به کارگیری طرح گل و بته
  • تنوع در اندازه کاشی ها
  • استحکام بالا

از جمله ویژگی های کاشی سنتی معرق هستند.

جهت خرید و فروش آسان کاشی سنتی معرق همواره می توانید با مشاورین ما در این زمینه در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید.

نحوه طراحی، ساخت و اجرای کاشی سنتی معرق

ساخت کاشی معرق از پرزحمت ترین کارها در رشته کاشی گری سنتی است. به طور متوسط برای ساخت هر متر مربع کاشی معرق در یک طرح، متوسط 80 ساعت نیروی استاد کاری لازم است.

این هنر اصیل ایرانی در طرح و نقش گوناگون در محراب، سردرب، گنبد و گلدسته مساجد کاربرد دارد.

ابزار آلات به کار رفته در ساخت کاشی سنتی معرق

  1. انواع تیشه الماسه
  2. سوهان

کاشی های سنتی معرق از نظر جنس با سایر کاشی ها متفاوت است. این کاشی ها باید تراش پذیر بوده و لعاب آن ها باید نرم باشد. لعاب به کار رفته در این کاشی ها از نوع قلع و سرب بوده که درخشندگی خاصی در آن ها به وجود می آورد.

مراحل ساخت کاشی سنتی معرق

طراحی نقشه

اولین مرحله که توسط طراح ترسیم می شود، طرح نقشه مورد نظر است که روی کاغذ صورت می گیرد.

شماره بندی نقشه

بعد از طراحی، نقشه به قسمت های مختلفی تقسیم شده و هر قسمت شماره گذاری می شود. این کار به این علت صورت می گیرد که پس از تراش کاشی ها، بتوانیم کاشی ها را در جای خود قرار دهیم.

برش نقشه

بعد از شماره گذاری نقشه شروع به برش نقشه می کنیم. قبل از برش باید رنگ آمیزی کار مشخص شده باشد.

چسباندن نقشه های برش خورده روی کاشی

بسته های استفاده شده در مرحله قبل باز می شود. سپس هر کدام روی کاشی طبق رنگ مشخص شده چسبانده می شود که این کار را با سیریش انجام می دهند.

تراش کاشی

در این قسمت کاشی ها با استفاده از تیشه های مخصوص تراشیده می شود و سپس با استفاده از انواع سوهان زوائد اضافه کاشی ها هموار می شود.

چیدن کاشی های تراش خورده

در آخرین مرحله کاشی های تراش خورده باید کنار هم چیده شوند. جهت انجام این کار یک کپی معکوس از نقشه اولیه تهیه شده و کاشی های تراش خورده روی آن چیده می شوند. با استفاده از دوغاب گچ یا سیمان پشت کار پر می شود.

نتیجه گیری

در مقاله ای که خواندید سعی بر این داشتیم که ویژگی های کاشی سنتی معرق را همراه با توضیحات ذکر کنیم و نحوه ساخت و اجرا کردن طرح روی کاشی را مرور کنیم. امیدواریم که این مقاله به شما در این زمینه یاری رسانده باشد.

برای خرید اینترنتی کاشی سنتی و همینطور خرید کاشی سنتی به صورت حضوری می توانید از فروشگاه کاشی سنتی خوگرپلاس دیدن کرده و در صورت تمایل با مشاورین و کارشناسان ما در این زمینه ارتباط برقرار کنید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

هنگام خرید کاشی سنتی مشبک به چه نکاتی باید توجه کرد؟ کاشی مشبک گونه ای از کاشی سنتی ایرانی است که در آن کاشی ها به شکلی کنار هم قرار می گیرند که نور و باد بتوانند از آن عبور کند و در عین حال مانع اشراف بیرون به داخل خانه شود.

درواقع از این نوع کاشی کاری برای تهویه هوا و تامین نور استفاده می شود.

هنگام خرید کاشی سنتی مشبک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در گذشته غالبا از این طرح برای تزئین محراب مساجد استفاده می کردند که به دلیل استفاده زیاد، تنوع زیادی پیدا کرد. مانند کاشی مشبک پله ای، کاشی مشبک دایره ای و کاشی مشبک هتلی. کاشی مشبک هتلی به دلیل استفاده رایج آن در نمای هتل ها به این نام معروف شده است.

نحوه ساخت این کاشی به این ترتیب است که ابتدا سفال های لعاب دیده را براساس طرح اصلی برش می زنند و سپس در کنار هم قرار می دهند تا طرح اصلی ساخته شود.

 

هنگام خرید کاشی سنتی مشبک باید مورد توجه باشد که این کاشی برای چه مکانی و در چه جنس و ابعادی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه بیشتر به این نکات می پردازیم.

مهمترین نکات خرید کاشی سنتی مشبک

محیط مورد استفاده

کاشی ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به کاربرد میزان مقاومت آنها در برابر نور، رطوبت، دما، اصطحکاک متفاوت خواهد بود .

همانطور که گفته شد، کاشی های مشبک برای محیط هایی استفاده میشود، که نیاز باشد نور و هوا از آن عبور کند. محیط مورد استفاده اولین نکته ای است که در هنگام خرید کاشی های سنتی مشبکباید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از کاشی ها در محیطی غیر از آنچه برای آن مناسب هستند، موجب کاهش طول عمر و زیبایی آن ها می شود.

اگر قصد دارید از این سبک از کاشی جهت نما استفاده کنید، باید دقت کنید که آیا کاشی مشبک شما در برابر نور خورشید، افزایش و کاهش دما و همینطور ضربه و فشار مقاوم است؟

اگر برای سرویس بهداشتی یا حمام قصد خرید دارید، باید میزان مقاومت در برابر مواد شیمیایی و شوینده، رطوبت و لک پذیری کاشی را بررسی کنید.

رطوبت پذیری نکته بسیار مهمی در انتخاب کاشی است؛ بخصوص اگر انتخاب شما برای شهر های شرجی و مرطوبت باشد. در صررتی که به میزان رطوبت پذیری کاشی توجه نکنید، بعد از مدتی ظاهر کاشی شما تغییر خواهد کرد.

اگر کاشی مشبک را برای آشپزخانه خود درنظر دارید، باید بدانیدکه آشپزخانه مکانی است که در معرض بیشترین میزان لکه های چربی و آلودگی قرار دارد. بنابراین باید بیشتر از سایر فضاها روی انتخاب کاشی کاری آن دقت کرد.

درجه بندی کاشی

یکی دیگر از نکاتی که در خرید کاشی مشبک همیشه باید مورد توجه قرار گیرد، درجه کاشی است. در تولید کاشی ها به دلایل فنی متفاوت کیفیت همه کاشی ها یکسان نیست. به همین خاطر کاشی ها دارای درجه های یک، دو و سه هستند. کاشی هایی که نظر مقاوت و رنگ کیفیت کمتری دارند، در درجه کمتر دو و سه قرار خواهند گرفت.

کاشی هایی که هیچ نقصی در سطح لعاب و کناره ها نداشته باشند، کاشی درجه یک نامیده می شوند.

به اطلاعات موجود در جعبه کاشی توجه کنید. زیرا درجه بندی کاشی و سایر نکات فنی مربوط از قبیل تناژ رنگی، سایز، میزان استحکام، نفوذ پذیری، استانداردی که تحت لیسانس آن ساخته شده، سال تولید و ... روی جعبه کاشی ثبت شده است.

مشخصات فنی

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، تا آنجا که امکان دارد کاشی هایی را انتخاب کنید که مربوط به یک دوره تولید است. تا از نظر رنگ و ... با یکدیگر متفاوت نباشند. همچنین در هنگام نصب کاشی مشکل ایجاد نکند.

دقت کنید که قبل از نصب کیفیت کاشی ها را از نظر رنگ و لعاب و ... چک کنید. چرا که ممکن است جعبه های انتخابی که مربوط به دوره های تولید متفاوت هستند، از نظر تناژ رنگی یا اندازه متفاوت باشند و غالبا روی جعبه ذکر شده بعد از نصب کاشی شکایتی پذیرفته شده نیست. بنابراین پیش از آغاز نصب باید به بررسی کاشی ها پرداخته شود.

همچنین انحنای کاشی ها باید مورد بررسی قرارگیرد. اگر کاشی کمی مقعر باشد در هنگام نصب کاشی به مشکل برخواهید خورد. ویژگی دیگر کاشی سالم این است که معمولاً کمی محدب است. که پس از اجرای کار، به دلیل انبساط رطوبتی و … این انحنا تا حدودی برگشته و کاشی صاف تر می شود.

کلام آخر

هنگام خرید کاشی سنتی مشبک به سه نکته اصلی باید دقت داشته باشیم، مکان مورد استفاده، درجه بندی و مشخصات فنی کاشی های انتخاب شده است.

کاشی سنتی مشبک ظرافت های خاصی دارد و کسی می تواند تمام ظرافت هاو نکات کاشی را در ساخت و نصب و عرضه آن رعایت کند که تجربه بالایی در این صنعت داشته باشد. در خرید کاشی مشبک علاوه نکات ذکر شده به مرکزی که قصد خرید از آن را دارید نیز توجه کنید.

خرید از فروشگاه معتبر رضایت خاطر را برای شما به همراه خواهد داشت. خوگرپلاس با فعالیت های متعددی که انجام داده است، رضایت مشتریان و خریداران خود را جلب کرده است. این فروشگاه با تیم متخصص و حرفه ای خود با تامین کنندگان بنام در حوزه ساختمان همکاری می کند. شما می توانید با ورود به سایت خوگرپلاس کاشی سنتی مورد نظر خود را اینترنتی خریداری نمایید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

هنگام خرید کاشی سنتی مشبک به چه نکاتی باید توجه کرد؟ کاشی مشبک گونه ای از کاشی سنتی ایرانی است که در آن کاشی ها به شکلی کنار هم قرار می گیرند که نور و باد بتوانند از آن عبور کند و در عین حال مانع اشراف بیرون به داخل خانه شود.

درواقع از این نوع کاشی کاری برای تهویه هوا و تامین نور استفاده می شود.

هنگام خرید کاشی سنتی مشبک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در گذشته غالبا از این طرح برای تزئین محراب مساجد استفاده می کردند که به دلیل استفاده زیاد، تنوع زیادی پیدا کرد. مانند کاشی مشبک پله ای، کاشی مشبک دایره ای و کاشی مشبک هتلی. کاشی مشبک هتلی به دلیل استفاده رایج آن در نمای هتل ها به این نام معروف شده است.

نحوه ساخت این کاشی به این ترتیب است که ابتدا سفال های لعاب دیده را براساس طرح اصلی برش می زنند و سپس در کنار هم قرار می دهند تا طرح اصلی ساخته شود.

 

هنگام خرید کاشی سنتی مشبک باید مورد توجه باشد که این کاشی برای چه مکانی و در چه جنس و ابعادی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه بیشتر به این نکات می پردازیم.

مهمترین نکات خرید کاشی سنتی مشبک

محیط مورد استفاده

کاشی ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به کاربرد میزان مقاومت آنها در برابر نور، رطوبت، دما، اصطحکاک متفاوت خواهد بود .

همانطور که گفته شد، کاشی های مشبک برای محیط هایی استفاده میشود، که نیاز باشد نور و هوا از آن عبور کند. محیط مورد استفاده اولین نکته ای است که در هنگام خرید کاشی های سنتی مشبکباید مورد توجه قرار گیرد. استفاده از کاشی ها در محیطی غیر از آنچه برای آن مناسب هستند، موجب کاهش طول عمر و زیبایی آن ها می شود.

اگر قصد دارید از این سبک از کاشی جهت نما استفاده کنید، باید دقت کنید که آیا کاشی مشبک شما در برابر نور خورشید، افزایش و کاهش دما و همینطور ضربه و فشار مقاوم است؟

اگر برای سرویس بهداشتی یا حمام قصد خرید دارید، باید میزان مقاومت در برابر مواد شیمیایی و شوینده، رطوبت و لک پذیری کاشی را بررسی کنید.

رطوبت پذیری نکته بسیار مهمی در انتخاب کاشی است؛ بخصوص اگر انتخاب شما برای شهر های شرجی و مرطوبت باشد. در صررتی که به میزان رطوبت پذیری کاشی توجه نکنید، بعد از مدتی ظاهر کاشی شما تغییر خواهد کرد.

اگر کاشی مشبک را برای آشپزخانه خود درنظر دارید، باید بدانیدکه آشپزخانه مکانی است که در معرض بیشترین میزان لکه های چربی و آلودگی قرار دارد. بنابراین باید بیشتر از سایر فضاها روی انتخاب کاشی کاری آن دقت کرد.

درجه بندی کاشی

یکی دیگر از نکاتی که در خرید کاشی مشبک همیشه باید مورد توجه قرار گیرد، درجه کاشی است. در تولید کاشی ها به دلایل فنی متفاوت کیفیت همه کاشی ها یکسان نیست. به همین خاطر کاشی ها دارای درجه های یک، دو و سه هستند. کاشی هایی که نظر مقاوت و رنگ کیفیت کمتری دارند، در درجه کمتر دو و سه قرار خواهند گرفت.

کاشی هایی که هیچ نقصی در سطح لعاب و کناره ها نداشته باشند، کاشی درجه یک نامیده می شوند.

به اطلاعات موجود در جعبه کاشی توجه کنید. زیرا درجه بندی کاشی و سایر نکات فنی مربوط از قبیل تناژ رنگی، سایز، میزان استحکام، نفوذ پذیری، استانداردی که تحت لیسانس آن ساخته شده، سال تولید و ... روی جعبه کاشی ثبت شده است.

مشخصات فنی

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، تا آنجا که امکان دارد کاشی هایی را انتخاب کنید که مربوط به یک دوره تولید است. تا از نظر رنگ و ... با یکدیگر متفاوت نباشند. همچنین در هنگام نصب کاشی مشکل ایجاد نکند.

دقت کنید که قبل از نصب کیفیت کاشی ها را از نظر رنگ و لعاب و ... چک کنید. چرا که ممکن است جعبه های انتخابی که مربوط به دوره های تولید متفاوت هستند، از نظر تناژ رنگی یا اندازه متفاوت باشند و غالبا روی جعبه ذکر شده بعد از نصب کاشی شکایتی پذیرفته شده نیست. بنابراین پیش از آغاز نصب باید به بررسی کاشی ها پرداخته شود.

همچنین انحنای کاشی ها باید مورد بررسی قرارگیرد. اگر کاشی کمی مقعر باشد در هنگام نصب کاشی به مشکل برخواهید خورد. ویژگی دیگر کاشی سالم این است که معمولاً کمی محدب است. که پس از اجرای کار، به دلیل انبساط رطوبتی و … این انحنا تا حدودی برگشته و کاشی صاف تر می شود.

کلام آخر

هنگام خرید کاشی سنتی مشبک به سه نکته اصلی باید دقت داشته باشیم، مکان مورد استفاده، درجه بندی و مشخصات فنی کاشی های انتخاب شده است.

کاشی سنتی مشبک ظرافت های خاصی دارد و کسی می تواند تمام ظرافت هاو نکات کاشی را در ساخت و نصب و عرضه آن رعایت کند که تجربه بالایی در این صنعت داشته باشد. در خرید کاشی مشبک علاوه نکات ذکر شده به مرکزی که قصد خرید از آن را دارید نیز توجه کنید.

خرید از فروشگاه معتبر رضایت خاطر را برای شما به همراه خواهد داشت. خوگرپلاس با فعالیت های متعددی که انجام داده است، رضایت مشتریان و خریداران خود را جلب کرده است. این فروشگاه با تیم متخصص و حرفه ای خود با تامین کنندگان بنام در حوزه ساختمان همکاری می کند. شما می توانید با ورود به سایت خوگرپلاس کاشی سنتی مورد نظر خود را اینترنتی خریداری نمایید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

کاشی کاری سنتی در منزل یکی از هنرهای بسیار زیبایی است که از زمان های گذشته تاکنون مخاطبان و علاقه مندان خاص خود را دارد.

کاشی کاری سنتی در منزل

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این نوع از کاشی ها بیان کننده عظمت بناهای متفاوت تاریخی است که خرابه‌هایی از آنها هنوز در گوشه و کنار این آبادی به چشم می‌خورد. از آنجایی که کاشی کاری سنتی یکی از ویژگی های بارز معماری اسلامی است، قدمت آن به سالیان دور بر می‌گردد که اوج شکوفایی آن در آثار به جا مانده از دوران صفویه قابل مشاهده است.

امروزه کاشی کاری سنتی در محدوده وسیع تری از کاربری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که یکی از آن ها استفاده در فضای داخلی و خارجی منازل است. افرادی که به این سبک از فضاها علاقه دارند، ازکاشی کاری سنتی در منزل استقبال فراوانی می‌کنند.

 

به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم تا در مورد این نوع از کاشی کاری و نحوه اجرای آن مطالبی را عنوان کنیم. اگر شما علاقه مند به این نوع از دکوراسیون داخلی هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

کاشی کاری سنتی در منزل چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که گفته شد، این هنر کاربرد بسیاری در نماسازی بناهای قدیمی به خصوص اماکن مذهبی داشته است. با استفاده از کاشی هایی با طرح‌های اسلیمی و آیه‌های قرآنی، همراه با ترکیب بندی رنگ‌ها و نقوش برجسته ای که روی این متریال به کار برده می‌شد، آنها روح هنر و معماری اسلامی را با هم ادغام کرده و جلوه ای منحصر به فرد و فضایی شاد و روح بخش را ایجاد می کردند.

امروزه کاربرد این نوع از کاشی‌ها پا فراتر از حوزه مذهب گذاشته است و در ساخت انواع فضاها مانند اماکن تفریحی، هتل‌ها، موزه‌ها، کاشی‌های استخر، فضای داخلی و خارجی منازل، راه پله‌ها، ساخت اشیا تزئینی، سفره خانه‌ها و بسیاری از اماکن دیگر از کاشی کاری سنتی استفاده می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم تا نحوه کاشی کاری سنتی در منازل را مورد بررسی قرار دهیم.

در زمان انجام این کار در منزل در ابتدا باید با روش‌های آن به طور کامل آشنا باشید و مهارت انجام آن را داشته باشد تا هیچ گونه مشکلی بعد از اجرای کاشی کاری در این محیط ایجاد نشود. از جمله مهمترین موادی که برای چسباندن این کاشی‌ها به کار می‌رود چسب مناسب کاشی و دوغاب است. از طریق این دو متریال به راحتی قادر خواهید بود تا کاشی کاری را انجام دهید.

جهت انجام این پروژه در منزل رعایت نکات زیر امری ضروری است.

  • چسب با کیفیت برای چسباندن کاشی را از مراکز فروش مناسب تهیه کنید. این چسب ها در دو نوع پودری و مخلوط به صورت آماده در دسترس هستند که استفاده از آن ها دردسر کمتری دارد و برای چسباندن کاشی های کوچک به دیوار گزینه مناسبی عنوان می‌شوند.
  • این چسب‌ها نسبت به چسب های پودری استحکام و مقاومت پایین تری دارند و جهت استفاده باید آنها را با آب مخلوط کرد. قیمت چسب های پودری نسبت به چسب های آماده و مخلوط کمتر است و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند. همچنین چسب های پودری جهت چسباندن انواع متفاوتی از کاشی سنتی منازل و در ابعاد بزرگ‌تر به کار می‌روند.
  • زیر سازی سطح مورد نظر اهمیت بالایی در کاشی کاری دارد. برای چسباندن کاشی های دیوار بهتر است تا سطح زیر آن از گچ تخته باشد تا کاشی چسبندگی بیشتری به دیوار پیدا کند.
  • قبل از چسباندن کاشی باید از پرایمر مخصوص دیوار گچی استفاده کرد. این امر سبب می‌شود تا رطوبت دیوار به چسب منتقل نشود، از این رو چسبندگی کاشی به دیوار بهتر صورت می‌گیرد.
  • اگر کاشی کاری سنتی در منزل را روی سطوح چوبی انجام می‌دهید، از ملات مخصوص این امر استفاده کنید. در واقع زیر سازی این نوع از کاشی کاری باید حداقل دارای ۱۵ سانتی متر ضخامت باشد. در غیر این صورت امکان جدا شدن کاشی از سطح مورد نظر وجود دارد.
  • جهت انجام کاشی کاری سنتی در منزل، به این نکته توجه داشته باشید هر سطح زیر سازی و متریال مربوط به خود را می‌طلبد. به عنوان نمونه کاشی های کف به دلیل ابعاد بزرگ تری که دارند نباید با چسب های مخلوط چسبانده شوند. زیرا این چسب قابلیت نگهداری کاشی روی کف را ندارد و بعد از مدت کوتاهی مقاومت و استحکام خود را از دست می‌دهد.
  • بعد از کاشی کاری با چسب از دوغاب جهت پر کردن فواصل بین کاشی ها و بند کشی آنها استفاده می‌شود.

جهت تهیه کاشی ها و کلیه لوازم مورد نیاز برای انجام این کار بهتر است به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید. این سایت یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌های مجازی است که به راحتی قادر خواهید بود تا خرید اینترنتی کاشی سنتی خود را از این طریق انجام دهید.

در چه فضاهایی از منزل کاشی کاری سنتی به کار می رود؟

فضای داخلی منازل شامل دیوارها، راه پله و کف از جمله پرکاربردترین سطوحی هستند که کاشی کاری ساختمان روی آن ها صورت می‌گیرد. شاید تصور کنید که کاشی کاری سنتی فقط در سرویس های بهداشتی و آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید بگوییم تصور شما کاملاً اشتباه است. امروزه با توجه به پیشرفت معماری و دکوراسیون داخلی، این متریال در انواع محیط‌ ها مانند: کف منازل، اطراف شومینه، روی دیوارهای داخلی اتاق‌ها، فضای راهرو، دیوار و کف آشپزخانه، سرویس‌های بهداشتی، جهت تزئین قاب‌ها به عنوان دکور، ساخت ظروف لعابی، سردر خانه ها، کاشی کاری کف حوض ها و استخرها و بسیاری از فضاهای دیگر استفاده می‌شود.

بهترین روش خرید کاشی سنتی چیست؟

اگر خواهان خرید کاشی سنتی هستید، بهتر است از روش‌های نوین جهت این کار استفاده کنید. یکی از بهترین روش‌های خرید کاشی و لوازم جانبی آن، خرید اینترنتی کاشی سنتی است. با استفاده از این شیوه دیگر نیازی به خرید حضوری و صرف زمان و هزینه اضافی نیست و به راحتی سفارشات خود را در محیط مورد نظر دریافت خواهید کرد. این شیوه از خرید امروزه علاقه مندان بسیاری را به سمت خود کشانده است و نسبت به خرید حضوری مزیت های بسیاری دارد.

کاشی کاری سنتی در منزل امروزه طرفداران بسیاری را به خود علاقه مند کرده است و به دلیل کاربرد تزئینی و عملکردی که به عنوان عایق رطوبت دارد، در فضاهای متفاوتی از منازل استفاده می‌شود. از طریق چسب های پودری و دوغاب به راحتی قادر خواهید بود تا این کاشی کاری را در منزل خود به کار ببرید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : کاشی سنتی مشبک چه تفاوتی با کاشی معمولی دارد؟ کاشی سنتی مشبک برای ایجاد طرح هایی پیچیده که کنار یکدیگر چیده می شوند، کاربرد داشته است. در این نوع کاشی ها سفال گری های لعاب داده شده را بر مبنای طرح اصلی بریده و سپس با در کنار هم قرار دادن آن ها طرح اصلی را می سازند.

کاشی سنتی مشبک چه تفاوتی با کاشی معمولی دارد؟

در میان آثار معماری و بناهای تاریخی مانند بازارها، حمام ها و مساجد مشاهده می شود که علاوه بر در و پنجره و روزنه ها، شبکه ای از سفال یا کاشی وجود دارد. این روزنه ها بر اساس هوای متغیر ایران، آفتاب شدید و روشن، باد و طوفان، عقاید خاص ملی و مذهبی و همچنین جنبه های تزیینی، حفاظتی، تامین روشنایی و تهویه هوا ایجاد شده اند. همچنین این نوع کاشی برای تزیین محراب نیز کاربرد دارد.

 

با ما در ادامه این مقاله همراه باشید چرا که قصد داریم به بررسی تفاوت های کاشی سنتی و کاشی مشبک بپردازیم.

تفاوت کاشی مشبک با کاشی های معمولی در چیست؟

ضخامت بیشتر

ابتدا می توان به ضخامت آن ها اشاره کرد. ضخامت کاشی های مشبک بسیار بیشتر از کاشی های معمولی است و در نتیجه استحکام آن ها نیز بالا می رود. به همین دلیل متقاضیان بیشتری را نسبت به خود جذب می کند.

نور را عبور می دهد

کاشی های مشبک به دلیل ساخته شدن به صورت شبکه ای، نور را از بین خود عبور می دهند. یکی از تفاوت های آن با سایر کاشی های معمولی در این موضوع است. چرا که با عبور دادن نور از خود این ویژگی را در بین کاشی های دیگر به خود اختصاص می دهند.

شبکه شبکه در کنار یکدیگر قرار می گیرند

از دیگر ویژگی های کاشی های مشبک می توان به شبکه شبکه بودن آن ها و به طور یکسان کنار یکدیگر قرار گرفتن آن ها اشاره کرد. این نوع کاشی ها بر خلاف کاشی های معمولی وقتی در کنار یکدیگر قرار می گیرند طرح نهایی شکل می گیرد.

تهویه هوا

تفاوت دیگر آن ها در تهویه هوا است. این نوع کاشی ها با طرح خاصی که کنار یکدیگر ارائه می کنند، اجازه عبور هوا به داخل را می دهند و معمولا از این موضوع استفاده مفیدی برده می شود؛ خصوصا در بناهای قدیمی بیشتر این کاشی ها را شاهد هستیم.

استفاده در مساجد و محراب ها

یکی دیگر از تفاوت های کاشی سنتی مشبک استفاده از آن در مکان های مذهبی است به گونه ای که بیشتر در محراب ها از آن استفاده می شود اما کاشی های معمولی چنین کاربردی ندارد.

استفاده در حمام ها و بازارها

در میان آثار معماری و بناهای به جا مانده از گذشته مانند بازارها و حمام ها، علاوه بر پنجره و روزنه، پرده یا شباکی، سفال یا کاشی به کار برده می شود. از دیگر تفاوت های اصلی آن با کاشی های معمولی به کارگیری آنها  در چنین مکان هایی است.

کنترل کردن باد و طوفان در گذشته

در گذشته با استفاده از این نوع کاشی باد و طوفان را نیز کنترل می کردند که در نوع خود حیرت انگیز است.

خرید اینترنتی کاشی سنتی مشبک از طریق خوگرپلاس آسان و راحت صورت می گیرد. در صورتیکه قصد خرید کاشی سنتی مشبک را دارید می توانید با مشاوران ما در این زمینه ارتباط برقرار کرده و اطلاعات لازم را بدست بیاورید.

یک رنگ بودن آن

این نوع کاشی ها فقط از یک رنگ تشکیل می شوند که یک دست بودن آن ها نیز به همین خاطر است. البته این کاشی های زیبا برخلاف کاشی های معمولی از طرح ها و رنگ بندی های مختلفی برخوردار نیستند بلکه با قرار گرفتن کنار یکدیگر طرحی را به وجود می آورند.

جنبه حفاظتی

این نوع کاشی ها به نوعی جنبه محافظتی هم دارد که می توان با استفاده از آن ها از محل مورد نظر محافظت کرد.

جنبه زینتی

همینطور برای تزیین انواع بناهای قدیمی از این نوع کاشی ها استفاده می کردند که امروز به عنوان یک بنای معماری تاریخی از آن ها یاد می شود.

انواع کاشی های مشبک

کاشی سنتی مشبک از انواع مختلفی تشکیل شده که در اینجا به سه مورد آن ها اشاره می کنیم:

  1. کاشی شبکه ای هتلی

به این دلیل به آن هتلی گفته می شود که در اکثر هتل ها از آن استفاده می کنند.

  • کاشی شبکه ای پله ای
  • کاشی شبکه ای دایره ای

نتیجه گیری

کاشی مشبک سنتی از خصوصیات مختلفی نسبت به سایر کاشی ها برخوردار است که به برخی از آنها در مقاله ای که مطالعه کردید، پرداختیم. در گذشته در بناهای قدیمی از این کاشی ها استفاده می کردند و امروزه جزء معماری های کشور ما به حساب می آیند.

در صورتی که بخواهیم نگاهی به تفاوت های آن ها داشته باشیم، ضخامت انواع کاشی های مشبک نسبت به کاشی های معمولی بیشتر است و نور را نیز از خود عبور می دهند. از ویژگی های دیگر آن جنبه حفاظتی این کاشی ها است. کاشی مشبک سنتی جنبه زینتی نیز دارد و از آن ها در حمام ها و بازارها نیز استفاده می شود.

این کاشی ها به سه دسته تقسیم می شوند که از جمله آن کاشی شبکه ای هتلی، کاشی شبکه ای دایره ای، کاشی شبکه ای پله ای است.

اگر شما به دنبال خرید اینترنتی کاشی سنتی و از جمله کاشی مشبک سنتی هستید. می توانید با مشاورین ما در خوگرپلاس ارتباط برقرار کرده و در صورت تمایل اقدام به خرید کنید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

ساخت کاشی سنتی چگونه صورت می‌گیرد؟ کاشی‌های سنتی یکی از بهترین متریالی هستند که در نماسازی داخلی و خارجی کاربرد بالایی دارند. با توجه به تنوع طرح، رنگ و کیفیتی که این کاشی‌ها دارا هستند، امروزه استفاده از آنها در موارد متنوعی صورت می‌گیرد.

ساخت کاشی سنتی چگونه صورت می‌گیرد؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : این نوع از کاشی‌ها را به نام کاشی هفت رنگ یا خشتی نیز می‌شناسند. زیرا رنگ بندی آنها با سایر کاشی‌های تولیدی بسیار متفاوت است.

در واقع در زمان‌های قدیم از کاشی کاری معرق برای تزئین ظروف استفاده می‌کردند که این نوع از کاشی کاری در ساختمان سازی جوابگو نبود. بنابراین شیوه های دیگری جهت انجام این کار ابداع شد که سرعت بالایی را در زمان اجرای ساختمان سازی برای معماران به وجود آورد.

 

جهت اطلاع از ساخت کاشی سنتی بهتر است تا این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید. زیرا در ادامه در مورد روند ساخت این کاشی‌ها و نحوه خرید آنها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ساخت کاشی سنتی چگونه است؟

کاشی‌ها دارای انواع متفاوتی هستند که در دو دسته بندی کاشی‌های مدرن و کاشی‌های سنتی قرار می‌گیرند. هر کدام از این دسته بندی‌ها خود انواع متفاوتی دارند که ویژگی‌های منحصر به فرد خود را در ابعاد، رنگ، طرح و کیفیت دارا هستند.

در ساخت کاشی سنتی از فرآیند متفاوتی استفاده می‌شود. زیرا این کاشی‌ها در رنگ و طرح‌های متفاوت و برجسته تولید می‌شوند و پروسه ساخت آنها ممکن است کمی با کاشی‌های مدرن تفاوت داشته باشد. در ادامه، فرآیند ساخت این متریال را به ترتیب بیان می‌کنیم.

بمنظور ساخت کاشی سنتی باید در ابتدا به خاک مناسب و نمونه برداری شده دسترسی داشت. استفاده از خاک رس برای ساخت این کاشی ها بسیار مناسب است. از طریق این خاک خمیر مورد نیاز برای ساخت کاشی تهیه می‌شود و قالب گیر‌ی ها صورت می‌گیرد.

قالب‌ها در اندازه های متفاوتی تولید می‌شوند و در ابعاد مربع یا مستطیل وجود دارند. بعد از خارج کردن کاشی مورد نظر از قالب، آن را به صورت خام در کوره می‌پزند تا رنگی ساده و یک دست به خود بگیرد. بعد از آن لعاب دهی کاشی انجام می‌شود و مجدداً در کوره پخته خواهد شد.

کاشی که از کوره بیرون می‌آید را به نام الوان یا کاشی معرق می‌شناسند. رنگ‌هایی که بعد از پخت کاشی روی آن استفاده می‌شود باید به گونه‌ای انتخاب شود که دارای دمای ذوب مشخصی باشند. در غیر این صورت در اثر حرارت خشک نمی‌شوند. به همین دلیل ظریف کاری این نوع از کاشی‌ها بسیار زیاد است و به دقت و توجه بالایی در ساخت نیاز دارد.

فرآیند طرح زنی و رنگ کاری کاشی سنتی چگونه است؟

ساخت کاشی سنتی چگونه صورت می‌گیرد؟ برای ساخت کاشی های ۷ رنگ در ابتدا آنها را به صورت سفید خالص تولید می‌کنند تا طرح و رنگ مورد نظر را روی آن پیاده سازند. بعد از تولید کاشی، تعدادی از آن ها را کنار یکدیگر می‌چینند و طرح مورد نظر را روی کاغذ پیاده می‌کنند.

این طرح به واسطه گرده زغال روی کاشی سفید قرار می‌گیرد و به اصطلاح روی آن کپی می‌شود. جهت حک کردن این طرح روی کاشی و جلوگیری از پاک شدن، آن را با اکسید منگنز قلم گیر‌ی می‌کنند تا مراحل بعدی را روی آن انجام دهند.

بعد از این مرحله از ساخت کاشی سنتی، رنگ آمیزی با حرارت پایین‌تر از رنگ سفید کاشی صورت می‌گیرد. در این مرحله کاشی رنگ آمیزی شده را در کوره قرار می‌دهند تا خشک شود. بعد از خروج کاشی از کوره و سرد شدن آن، روی آنها را با لعاب می‌پوشانند تا جلوه‌ای براق به خود بگیرد و رنگ بندی و طرح آن از بین نرود.

بعد از لعاب کاری مجدداً این خشت‌های چهارگوش را در کوره خشک می‌کنند تا لعاب مورد نظر پخته شود. این کاشی بعد از تولید قابل نصب روی دیوار، کف، پله‌ها و سایر محیط‌ها است.

کاشی هفت رنگ به این دلیل نام گذاری شده است، زیرا در ترکیبات رنگی خود دارای هفت رنگ اصلی است. این رنگ ها به واسطه ترکیب با یکدیگر خود رنگبندی های متنوعی را تولید می‌کنند. رنگ سیاه، سفید، فیروزه‌ای، سبز، قرمز، زرد و آبی لاجوردی از جمله رنگ هایی است که در این کاشی‌ها به چشم می‌خورد.

برای خرید کاشی سنتی باید چگونه اقدام کرد؟

خرید کاشی سنتی از دو طریق صورت می‌گیرد.

  • خرید حضوری

  • خرید اینترنتی کاشی سنتی

خرید حضوری

در خرید حضوری افراد باید برای انتخاب بهترین نوع از این کاشی‌ها به فروشگاه‌ها یا مغازه‌های مربوطه مراجعه کنند و کاشی مورد نظر خود را در تعدادی که می‌خواهند سفارش دهند. این روش خرید سبب می‌شود تا به صورت حضوری کیفیت کاشی مورد بررسی قرار گیرد. با این حال این روش معایبی نیز به همراه دارد.

در خرید حضوری، افراد باید زمان و هزینه مضاعفی را به کار ببرند تا خرید خود را انجام دهند. خستگی که در این بین حاصل می‌شود یکی دیگر از معایب خرید حضوری است. به همین دلیل در سال‌های اخیر این روش خرید کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا روش‌های دیگر خرید کاشی سنتی مزایای بسیاری برای افراد در بر دارد.

خرید اینترنتی کاشی سنتی

این نوع از روش خرید همانطور که از نام آن مشخص است از طریق فضای مجازی انجام می‌شود. خرید اینترنتی این فرصت را در اختیار افراد قرار می دهد تا به صور غیر حضوری و تنها با اندکی گشت و گذار در فضای مجازی به کالای مورد نظر خود دست پیدا کنند.

در واقع این روش خرید مزیت های بسیاری دارد که از جمله مهمترین آنها صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها عنوان می‌شود. به واسطه این نوع از خرید دیگر نیازی به صرف هزینه بابت رفت و آمد و حمل و نقل کالا نیست و سایتی که از این طریق خرید را انجام می‌دهید، موظف است تا در موعد مشخص شده، کالای مورد نظر را به آدرسی که درج کرده‌اید، بفرستد.

بنابراین این روش به شما کمک می‌کند تا کاشی سنتی خود را در طرح و اندازه‌ای که مد نظر دارید، سفارش دهید. یکی از بهترین سایت‌های اینترنتی که در این زمینه فعالیت گسترده ای دارد سایت خوگرپلاس است. در این سایت کاشی‌های سنتی متنوعی در طرح‌ها و رنگ بندی‌های منحصر به فرد به فروش می رسد.

ساخت کاشی سنتی به گونه‌ای است که فرآیند و مراحل متفاوتی جهت این کار طی می‌شود. این کاشی‌ها در ابتدا از خشت خام تولید می‌شوند و طی مراحلی طرح زنی و رنگ آمیزی آنها صورت می‌گیرد. بعد از آن خشک کردن آنها توسط کوره های آجرپزی در دمای مشخصی انجام می‌شود. در انتها نیز این متریال را لعابدار می‌کنند تا طرح مورد نظر در اثر قرار گیر‌ی در عوامل متعدد جوی دچار خوردگی و آسیب نشود.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

خرید کاشی سنتی قدس رضوی : کاشی های سنتی همانطور که از نام آن ها مشخص است به گونه ای تولید می شوند که تداعی کننده فرهنگ و سنت های تاریخی باشند.

این کاشی ها از زمان های بسیار گذشته تا کنون مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفته اند و این امر سبب شده تا شرکت های متفاوتی در صدد تولید کاشی های سنتی برآیند.

خرید کاشی سنتی قدس رضوی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاشی سنتی در ایران به نام کاشی قدس رضوی نام دارد که در ساخت کاشی های سنتی دارای سابقه و افراد حرفه ای و مجربی است.

جهت خرید کاشی سنتی قدس رضوی راهکارهای متعددی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم و به شما کمک کنیم تا خرید خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. بنابراین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

خرید کاشی سنتی قدس رضوی چگونه انجام می شود؟

کاشی سنتی از جمله متریال هایی است که جهت تزئینات داخلی و خارجی ساختمان به کار برده می شود. این نوع از متریال ها به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند، گزینه مناسبی جهت تغییر دکوراسیون ساختمان به شمار می روند.

امروز ساخت کاشی های سنتی در ایران چرخه و روند سریع تری به خود گرفته و نسبت به سال های گذشته علاقه مندان بیشتری را به سمت خود جذب کرده است. این کاشی ها در طرح ها و رنگ های متنوع تولید می شوند و این امر معماران را بر این داشته است تا از این متریال در نماسازی مدرن نیز استفاده کنند. البته منظور از مدرن، سبک تلفیقی از معماری سنتی و مدرن است. جهت تهیه این کاشی ها روش های متعددی وجود دارد که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می دهیم .

·        خرید حضوری کاشی سنتی

یکی از از قدیمی ترین روش های خرید کاشی سنتی، خرید حضوری است. در این نوع از روش خرید افراد باید حضوراً به گشت و گذار در فروشگاه ها یا مغازه های متعدد بپردازند تا به کالای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

از آنجایی که خرید کاشی سنتی در تعداد زیادی انجام می شود، خرید حضوری ممکن است دردسرهای بسیاری را برای افراد به همراه داشته باشد. در ادامه مزایا و معایب این روش خرید را عنوان می کنیم.

مزایای خرید کاشی سنتی قدس رضوی به صورت حضوری

  • با خرید حضوری فرد قادر خواهد بود تا متریال کاشی را مورد بررسی قرار دهد و از سالم و بالا بودن کیفیت آن اطمینان حاصل کند. زیرا در خرید حضوری فرد از لحاظ بصری و لامسه با متریال مورد نظر در ارتباط است. بنابراین به راحتی قادر به تشخیص کیفیت آن خواهد بود.
  • با خرید حضوری ممکن است از فروشنده تخفیف مناسبی را دریافت کنید. اگر کاشی ها را به تعداد زیاد و به صورت عمده سفارش دهید، قطعاً در خریدهای بعدی خود از فروشنده مورد نظر تخفیف خواهید گرفت. این امر سبب می شود تا هزینه های شما تا حدودی کاهش پیدا کند.
  • هزینه کاشی سنتی با خرید حضوری ممکن است به صورت اقساط پرداخت شود. در واقع این مزیت در همه فروشگاه های کاشی سنتی قدس رضوی وجود ندارد و تنها ممکن است برخی از فروشندگان شرایط اقساط را جهت جذب بیشتر مشتری و سوددهی بالاتر برای خریدار قائل شوند.
  • به واسطه خرید حضوری با اعتماد و اطمینان بیشتری این کار را انجام خواهید داد. زیرا کالای خریداری شده در همان زمان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

معایب خرید حضوری کاشی سنتی

  • این روش خرید هزینه های متفاوتی مانند هزینه رفت و آمد و حمل کالا را برای خریدار در پی دارد. بنابراین شاید از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد.
  • به دلیل گشتن های مداوم در بازار، از این طریق افراد دچار خستگی و کسالت خواهند شد.
  • خرید کاشی سنتی قدس رضوی به صورت حضوری سبب می شود تا زمان زیادی بابت خرید صرف شود. زیرا افراد جهت مقایسه قیمت ها و مشاهده انواع کاشی ها باید به فروشگاه های متعددی مراجعه کنند که این امر زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد و برای افرادی که با کمبود وقت مواجه هستند گزینه مناسبی عنوان نمی شود.

·        خرید اینترنتی کاشی سنتی

خرید اینترنتی یکی از بهترین روش های خرید به شمار می رود که بیشتر افراد ترجیح می دهند تا از آن جهت تهیه کالاهای خود استفاده کنند. خرید اینترنتی کاشی سنتی قدس رضوی از طریق اینترنت مزایا و معایب زیر را به همراه دارد.

مزایای خرید اینترنتی کاشی سنتی

  • از طریق خرید اینترنتی در زمان افراد صرفه جویی بسیاری خواهد شد. زیرا نیازی به حضور در فروشگاه یا مغازه بابت خرید نیست و این امر در فضای مجازی و در کمتر از چند دقیقه به راحتی صورت می گیرد.
  • از آنجایی خرید کاشی سنتی قدس رضوی در تعداد زیاد و به صورت عمده صورت می گیرد، هزینه حمل و نقل و خالی کردن بار بر عهده سایت مورد نظر است و نیازی نیست تا افراد هزینه ای را از این بابت پرداخت کنند.
  • خرید اینترنتی کاشی سنتی به افراد این امکان را می دهد تا با سرعت بالایی کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند.
  • مقایسه انواع کاشی های سنتی در طرح و رنگ های متنوع از طریق خرید اینترنتی برای خریدار ایجاد می شود. از آنجایی که سایت های متنوعی در این خصوص به فعالیت مشغول هستند، این مقایسه سبب می شود تا بهترین و مقرون به صرفه ترین کاشی خریداری شود.
  • خرید اینترنتی این امکان را به افراد می دهد تا به صورت آنلاین یا پرداخت درب منزل هزینه ها را واریز کنند. بنابراین از این طریق اعتمادسازی صورت خواهد گرفت.
  • برخی از سایت ها در جشنواره های متفاوت تخفیف های ویژه ای را به خریداران خود خواهند داد که از این طریق هزینه های آنها کاهش پیدا خواهد کرد.

معایب خرید اینترنتی کاشی های سنتی

  • در خرید اینترنتی امکان لمس کالاها و مشاهده آنها از نزدیک وجود ندارد و این امر ممکن است خریداران را دچار دوگانگی کند. زیرا قادر نخواهند بود تا از کیفیت محصول مورد نظر اطلاع پیدا کنند.
  • پرداخت به صورت آنلاین نیازمند اعتماد خریدار به فروشنده است. بنابراین در خرید اینترنتی ممکن است اعتماد سازی صورت نگیرد و از این طریق مشتری متحمل ضرر و زیان شود.

خرید کاشی سنتی قدس رضوی به دو طریق متفاوت صورت می گیرد که در این مقاله به بررسی مزایا و معایب آنها پرداختیم. در واقع امروزه خرید اینترنتی بیش از پیش مورد استقبال علاقمندان قرار گرفته و فرهنگ این نوع از خرید در بین افراد تا حدود بسیار زیادی گسترش پیدا کرده است.

کسانی که تمایل به خرید اینترنتی کاشی سنتی قدس رضوی دارند به آنها بازدید از سایت خوگرپلاس را پیشنهاد می کنیم. این سایت یکی از معتبرترین سایت های اینترنتی است که در زمینه خرید و فروش کالاهای متنوعی مانند کاشی سنتی به فعالیت مشغول است. از این طریق می توانید کاشی مورد نظر خود را در ابعاد و تعداد مورد نظر به راحتی سفارش دهید و از خرید اینترنتی خود نهایت لذت و استفاده را ببرید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

خرید اینترنتی کاشی سنتی معرق : بی شک در بسیاری از بناهای تاریخی ایران شاهد هنرهای سنتی بوده‌اید. در این بین کاشی و هنر کاشی کاری عضوی جداناپذیر از این گنجینه‌ هنری بوده که با هنرهای اسلیمی، تذهیب و معرق عجین شده‌است.

خرید اینترنتی کاشی سنتی معرق

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : امروزه نیز از این هنر به شکل مدرن یا سنتی در ساخت و تزئین خانه‌ ها استفاده می ‌شود که در ادامه این امکان را دارید که با تاریخچه، روش های خرید کاشی سنتی، نصب و کاربرد آن آشنا شوید.

 

کاشی سنتی معرق چیست؟

کاشی سنتی معرق یا شکسته به کاشی گفته می‌شود که از چندین تکه مجزا با طرح‌های متفاوت یا همسان تشکیل شده است. این کاشی‌ها با هنر و ذوق معمار همراه می‌شود و با توجه به طرح اصلی که معمولاً از گل بوته و هنر اسلیمی استفاده شده است، رنگ و تراشیده می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی کاشی معرق، مقاومت و درخشان بودن آن است. کاشی معرق در طرح‌ها و نقشهای گوناگونی وجود دارد که منشأ الهام آن‌ها هنر اصیل ایرانی و گاهی ادغام آن با هنر مدرن است. کاشی سنتی معرق از قرن چهارم هجری قمری در میان هنر‌های ایرانی راه یافت و اغلب در آن از رنگ های سفید، آبی تیره، سبز، فیروزه‌ای و غیره استفاده می‌شود.

در گذشته از کاشی معرق در ساخت مساجد و محراب ها استفاده می‌کردند ولی امروزه این هنر به بلوغ خود رسیده است و انسانی که خواه ناخواه با مدرنیته عجین شده را به سمت سنت می کشاند؛ بخش جدایی ناپذیر سرشت انسان، که حالا می‌کوشد نشانه ای از سنت را در زندگی داشته باشد.

کاشی شکسته نام امروزی کاشی معرق است که می تواند در هنر مدرن از آن بهره گرفت.

مزایای خرید اینترنتی

این امکان برای شما وجود دارد که خرید کاشی سنتی معرق را از طریق اینترنت انجام دهید. حال به بررسی مزایای خرید اینترنتی کاشی سنتی معرق می‌پردازیم.

صرفه‌جویی در زمان

خرید اینترنتی این امکان را فراهم می‌کند که در وقت صرفه‌جویی کنید و به راحتی خرید خود را درب خانه و بدون مراجعه به فروشگاه‌ها و تنها با وارد کردن کلمات کلیدی در موتورهای جست جو تحویل بگیرید.

صرفه‌جویی در هزینه

در فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل حذف واسطه ها این امکان وجود دارد که خریدار کالای خود را با قیمت کمتری خریداری کند.

امکان بازدید از طیف گسترده‌ای از محصولات

فروشگاه‌های اینترنتی این قابلیت را دارد که کاربر کالاهای بیشتر و متنوع تری را نسبت به زمانی که اختصاص می‌دهد، مشاهده کند.

امکان مقایسه کالا

فروشگاه‌های اینترنتی شمار زیادی از کالاها را با طرح و جزئیات کامل جهت جذب مشتری در سایت قرار می‌دهند و همین امر باعث می‌شود که خریداران بتوانند به راحتی کالاهای موجود را با یکدیگر مقایسه کنند.

مطالعه و کسب اطلاعات دقیق کالا

خریداران این امکان را دارند که اطلاعات دقیق کالا را از طریق سایت مطالعه کنند.

در دسترس بودن فروشگاه‌های اینترنتی

ممکن است جهت خرید از فروشگاه‌ها به صورت حضوری، با مشکلاتی همچون ترافیک و تعطیلی فروشگاه ها روبرو شوید ولی در خرید از فروشگاه‌های اینترنتی مانعی همچون زمان وجود ندارد.

پیگیری آنلاین

مشتریان در خرید اینترنتی این امکان را دارند که وضعیت سفارش خود را بررسی و از وضعیت حمل آن اطمینان حاصل کنند.

شما با جستجوی کلمه‌ کلیدی " خرید اینترنتی کاشی معرق " به راحتی این امکان را دارید که با طرح ها و نقوش متفاوت آشنا شوید و خرید خود را انجام دهید.

نکاتی درباره خرید کاشی معرق

کاشی معرق امروزه در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی در بازار موجود است. هنگام خرید آن به مطابقت سبک کاشی با محیط مورد نظر توجه کنید. در ادامه نکاتی را که در انتخاب هرچه بهتر و نگهداری از کاشی معرق به شما کمک می‌کند، بیان خواهیم کرد.

مشخصات فنی

هنگام خرید کاشی معرق حتماً به این نکته توجه داشته باشید که کاشی مورد نظر از لحاظ اندازه مطابق با محل نصب باشد. به ضخامت آن در هنگام خرید در قسمت اطلاعات کالا دقت کنید.

نصب کاشی سنتی معرق

کاشی‌های معرق پس از خرید مستقیماً قابل استفاده نیستند؛ پس، از پیش محل مناسبی را برای نگهداری آن تهیه کنید. اگر قصد نصب کاشی ها در مدت زمان کوتاه را دارید، محل مناسب نصب را از پیش تعیین کنید و توجه داشته باشید که محل نصب مطابق با استانداردها و از استحکام کافی برخوردار باشد.

به هنگام خرید اینترنتی کاشی معرق علاوه بر این که باید به زیبایی و رنگ آن توجه داشته باشید، باید به کیفیت و مشخصات فنی آن نیز توجه کنید. انتخاب یک منبع و سایت معتبر برای خرید اینترنتی مهم‌ترین قدم برای داشتن یک خرید مناسب و با کیفیت است.

سایت خوگرپلاس، لذت یک خرید خوب را به شما هدیه خواهد داد. خوگرپلاس با تجربه و سابقه‌ درخشان در زمینه فروش کاشی و ابزارآلات نصب، آماده خدمت رسانی است.

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید فضایی دلنشین و ویژه در محیط زندگی یا محل کارتان داشته باشید و هنر اصیل ایرانی را به نمایش بگذارید، کاشی معرق بهترین انتخاب است. هدف ما از این نوشتار افزایش اطلاعات شما و کمک در فرایند خریدی به صرفه بود.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

خرید اینترنتی کاشی سنتی مشبک : از گذشته ایران و ایرانی به چیدمان سنتی علاقه مند بوده است. ایران مهد فرهنگ ها و سبک های اصیل است. صنایع دستی و دست سازه های ایرانیان از قدیم توجه همگان را به خود جلب کرده است.

خرید اینترنتی کاشی سنتی مشبک

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : امروزه با روند پیشرفت تکنولوژی همچنان حال و هوای سنتی دکوراسیون داخلی، جایگاه ویژه ای دارد. هنوز هم استدلال چیدمان مدرنیته به صورت کامل جایگزین سنت نشده است. کاشی کاری های بناهای سنتی و سایر دست ساخته های ایرانی جلوه و زیبایی خاصی به فضا سازی و دکوراسیون می دهد.

امروزه تمامی گردشگرانی که به شهرهای تاریخی ایران سفر می کنند، عاشق ذوق و هنر سنتی ایران می شوند. بسیاری از افراد عناصر گران بهای صنایع دستی مارا خریداری می کنند و با ذوقی سرشار در گوشه ای از دکور منزل خود جای می دهند. این مطلب باعث افتخار ایران سربلند است. در این مقاله شما را با خرید اینترنتی کاشی سنتی مشبک و مزایای آن آشنا می کنیم.

 

اهمیت کاشی سنتی مشبک در دکوراسیون

یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون داخلی کاشی کاری های سنتی است. در تمامی سازه های قدیمی و پنجره های تزئینی زیبا کاشی های سنتی از نوع مشبک را می بینیم که با زیبایی منحصر به فرد روح انسان را جلا می دهد.

امروزه در چیدمان دکوراسیون منازل، ترکیبی از فضا سازی سنتی و مدرن در کنار هم ابتکار جالبی است. بسیاری از افراد تمایل دارند، قسمتی از منزل را به سبک سنتی و بخشی دیگر را به چیدمان مدرن اختصاص دهند. در چیدمان بخش سنتی استفاده از المان های اصیل ایرانی مانند کاشی کاری های سنتی بسیار چشم نواز است.

آیا به کاشی سنتی علاقه مند هستید؟ آیا  تنوع طرح در کاشی سنتی مشبک را دیده اید؟ اگر بخشی از دکوراسیون خود را به کاشی سنتی مشبک اختصاص داده اید، در این مقاله قصد داریم شما را با خرید اینترنتی کاشی سنتی مشبک آشنا کنیم. در این مجال با ما همراه باشید.

کاربرد های کاشی سنتی مشبک

استفاده از کاشی سنتی مشبک برای بهره بردن از نور و هوای کافی بوده است. کاشی مشبک را به عنوان پنجره ای تزئینی در بسیاری از مکان ها دیده ایم. در مکان هایی که نباید دیوار شود و همچنین مکان هایی که جایگاه مناسبی برای قرارگیری پنجره نیست، از چیدمان زیبای کاشی مشبک لذت می بریم.

به طور حتم در تمامی بناهای باستانی گذشته، کاربرد کاشی مشبک را دیده اید. در معماری قدیمی علاوه بر دیوار، در، پنجره و روزن، در بخش هایی از بنا به علل گوناگون شبکه هایی با کاشی های زیبا می ساختند. در حال حاضر این هنر کاشی کاری سنتی مشبک نام گرفته است.

در تفسیر معماری گذشته گفته می شود که کارایی این کاشی های سنتی مشبک به جهت گونه متفاوت آب و هوایی ایران بوده است. به علت جلوگیری از آفتاب تند و داغ، همچنین استفاده مفید از روشنایی و نور خورشید در فضا ها، کنترل گرد باد و استفاده از بادهای موسمی این گونه زیبا اختراع شده است.

با خرید اینترنتی کاشی سنتی مشبک به سایر کاربرد های کاشی سنتی مشبک نیز پی می برید که عبارت هستند از:

  • کاشی سنتی مشبک جنبه تزئینی دارد؛
  • به علت جداسازی دو فضا از هم کاربرد حفاظتی دارد؛
  • در بخش هایی کارکرد تامین روشنایی دارد؛
  • استفاده از این محصول در آن محیط باعث تهویه هوا می شود.

تنوع کاشی سنتی

در خرید کاشی سنتی باید به این نکته اشاره کنیم که این محصولات با تنوع طرح و رنگ زیبا در دسترس هستند. در بناهای قدیمی انواعی از این محصولات استفاده شده است. در ادامه مطلب به تنوع در کاشی سنتی مشبک می پردازیم.

کاشی هایی که برای ساخت این نوع از کاشی مشبک کاربرد دارند در دو نوع معرق و قالبی هستند. کاشی سنتی مشبک شامل انواع زیر است:

  • کاشی های شبکه ای هتلی؛ در حال حاضر از این کاشی ها در نمای هتل ها استفاده می شود و به همین علت به این نام معروف هستند.
  • کاشی شبکه ای پله ای؛
  • کاشی شبکه ای دایره ای.

کاشی سنتی مشبک چه ویژگی هایی دارد؟

قدمت کاشی کاری های سنتی ایرانی به قبل از میلاد بر می گردد. نقش ها و طرح و رنگ زنده کاشی های سنتی باعث زینت بخشی فضاها می شود. هر طرحی به طور جداگانه می تواند قسمتی از فضا را برای دکوراسیون منحصر به فرد تزئین کند.

این نوع کاشی ها برای شکل گرفتن و ایجاد طرحی ویژه کنار هم چیده می شوند و یک طرح پیچیده را به وجود می آورند. این چیدمان خاص باعث می شود که نور کافی به داخل اتاق هدایت شود و هم از اشراف فضای مورد نظر به سایر فضاها جلوگیری می شود.

خرید اینترنتی کاشی سنتی چگونه است؟

برای تماشای طرح ها و تنوع محصولات از وب سایت خوگرپلاس بازدید فرمایید. خرید اینترنتی مزایای بسیاری دارد از جمله:

  • دسترسی بیشتر به خدمات و محصولات؛
  • مشاهده طیف وسیعی از تنوع کاشی ها؛
  • مقایسه انواع کاشی های سنتی مشبک با یکدیگر؛
  • انتخاب بهترین نوع با توجه به مشاهده و مقایسه قیمت؛
  • حذف هزینه های آمد و شد؛
  • خرید مستقیم از تولیدکنندگان برند های معتبر؛
  • محدودیت زمانی برای خرید محصول وجود ندارد؛
  • با خرید اینترنتی کاشی سنتی مشبک از اتلاف وقت جلوگیری می شود.

کلام آخر

یکی از محبوب ترین المان های سنتی نزد ایرانیان در نقش دهی و جذابیت دکوراسیون داخلی، هنر کاشی کاری سنتی است. برای انتخاب و بازدید از طرح ها و مدل های آن از خوگرپلاس دیدن فرمایید.

با خرید اینترنتی کاشی سنتی مشبک در زمان و هزینه های جانبی کاسته می شود. با آرامش در منزل خود بهترین گزینه را انتخاب می کنید. فروشگاه های اینترنتی موظف به رعایت استاندارد های لازم برای فروش محصولات با کیفیت به مشتریان هستند.

در خرید اینترنتی بودجه ای که برای این موضوع اختصاص داده اید را با قیمت محصولات چک کنید و بهترین را برگزینید. علاوه براین شما قادر هستید، طرح و نقش دکور کاشی سنتی مشبک را با فضای داخلی خود مطابقت دهید و به گزینه ایده آل خود برسید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

تاریخچه کاشی سنتی : بدون شک کاشی کاری یکی از قدیمی ترین هنرهایی است که در معماری بنا به کار برده می شود و قدمتی دیرینه دارد. در واقع باستان شناسان نمونه های اولیه از کاشی های سرامیکی را مربوط به دوران قبل از تاریخ می دانند، زمانی که از خاک رس در ساختمان سازی استفاده می شد.

تاریخچه کاشی سنتی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : : مواد اولیه کاشی هایی که مربوط به این دوره از زمان است، از کف رودخانه ها استخراج می شدند و آن ها را در فرم های بلوک ساختمانی تولید کرده و در آفتاب خشک می کردند. از این طریق در ساخت ساختمان از این کاشی ها استفاده های فراوانی می شد.

از آنجایی که کاشی های اولیه دارای ضخامت زیادی بودند و به صورت خام ساخته می شدند، افراد جهت استفاده، روی آن ها کنده کاری، حکاکی و رنگ آمیزی می کردند و آنها را در تزیین نمای داخلی و خارجی ساختمان به کار می بردند.

 

درواقع قبل از میلاد مسیح افراد دست به تهیه کاشی های اولیه زدند که به مرور زمان تغییرات بسیاری در روند ساخت آنها ایجاد شد. در این مقاله می خواهیم در مورد تاریخچه کاشی سنتیو نحوه توسعه آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

تاریخچه کاشی سنتی در جهان

کاشی کاری و استفاده از آن در تزئینات ساختمان و ظروف در جهان مربوط به هزاره دوم پیش از میلاد است که در زمان بابلیان نمونه هایی از آجرهای لعاب دار که به کاشی معروف بودند کشف شده است. در مصر کاشی های شیشه ای قدمتی دیرینه دارند و پیدایش آنها به ۲۵۰۰ سال پیش برمی گردد. در آکسفورد شایر نیز نمونه هایی از کاشی های سقفی رومی کشف شده است که نشان دهنده عظمت ساختمان های آن دوره و تزئینات آن ها بوده است و قدمت آنها به عصر آهن و حدود ۲۰۰۰ سال پیش تخمین زده شده است.

به مرور زمان در قرون وسطی کاشی ها را جهت ساخت صومعه ها و کاخ ها تولید می کردند. در آن زمان از خشت و خاک رس به صورت دستی و بدون هیچ تجهیزاتی استفاده می شد تا کاشی ها در قطعات مورد نظر ساخته شوند.

تنها وسیله ای که در ساخت این متریال به کار برده می شد قالب چوبی بود که روی خشت مورد نظر قرار می گرفت و تا زمان خشک شدن کاشی آن را از سطح خشت جدا نمی کردند تا کاشی مورد نظر به طور کامل خشک شود.

بعد از خشک شدن کاشی با استفاده از سوهان آن را می تراشیدند و از طریق پاشیدن لعاب سنگ معدن سرب قالب را از کاشی جدا می کردند. این نوع از روش کاشی سازی در قرن دوازدهم تا شانزدهم به کار برده می شدند و با از بین رفتن صومعه ها این هنر بسیار ارزنده از بین رفت و تا زمان ویکتوریا همچنان ناکارآمد باقی ماند.

تولید انبوه کاشی ها از چه زمانی شروع شد؟

با انقلاب صنعتی، تولید کاشی های دیواری و کف ساختمان به اوج شکوفایی خود رسید که این امر در دوران ویکتوریا به وقوع پیوست. در این زمان استفاده از کاشی سنتی در بسیاری از بناها مانند: کلیسا، مغازه، خانه و ساختمان های عمومی کاربرد گسترده ای پیدا کرد.

در این دوره آزمایشات متفاوتی جهت ساخت کاشی ها صورت گرفت که بیشتر آنها به صورت دستی تولید می شدند و در دهه ۱۸۷۰ به عنوان کاشی های تزئینی مورد استفاده قرار می گرفتند. با پیشرفت علم و گسترش روابط ملل، کاشی های لعاب دار دستی با رنگ های متنوع از هلند به انگلیس وارد می شد.

در اواسط قرن هجدهم تولیدکنندگان انگلیسی بر آن شدند تا این کاشی های وارد شونده را در مقیاس کوچک تر تولید کنند. به این طریق گسترش صنعت کاشی کاری پیشرفت چشمگیری به خود گرفت و در اوایل تا اواسط قرن نوزدهم کاشی های سنگی احیا شدند و روش های مدرن جهت توسعه آن ها توسط فردی به نام چینی هربرت مینتون گسترش پیدا کرد.

بعد از این دوره پیشرفت بسیار چشمگیری در تولید کاشی ها رخ داد که این امر سبب شد تا انواع کاشی های متنوع در رنگ بندی های بسیار خاص و هفت رنگ تولید شوند که امروزه بیشتر آنها در تزئینات خارجی و داخلی ساختمان ها استفاده می شود.

تاریخچه کاشی سنتی در ایران

کاشی کاری یکی از قدیمی ترین هنرهایی است که در ایران جایگاه بالایی را از آن خود کرده است. کاشی های لعاب دار و ۷ رنگ در آثار به جا مانده از دوران هخامنشیان مشهود است. در این دوره کاشی کاری کاربرد گسترده ای نداشت و تنها در تزئین برخی از نماها استفاده می شد.

این هنر در مساجد و مناره های دوران سلجوقی جلوه ای بی نظیر را به معماری بنا و فضای اطراف آن بخشید که هنوز آثار به جا مانده از این کاشی کاری در بسیاری از شهرهای ایران به چشم می خورد. در واقع اوج شکوفایی این هنر مربوط به دوران سلجوقی است که در بسیاری از بناهای بسیار مهم از کاشی به عنوان متریال اصلی در تزئین نما به کار برده شده است.

در این دوره ایران دارای مرز و بومی بسیار وسیع بود و پادشاهان سلجوقی هنرمندان را جهت ساخت بناهایی شکوهمند تشویق می کردند. به همین دلیل در این دوره بسیاری از ساختمان ها مانند مساجد، مقبره ها، گنبدها، طاق ها، مناره ها و برج ها با استفاده از کاشی سنتی مزین شدند و آثار بی نظیری را به وجود آورد.

همچنین به مرور زمان این کاشی ها در ساخت ظروف و اشیاع تزئینی به کار برده شدند که با فرهنگ ایران پیوندی ناگسستنی داشت. کاشی های ۷ رنگ نمونه ای بسیار پرکاربرد از کاشی های لعاب دار بودند که به زیبایی نمای ساختمان جلوه ای بی نظیر می بخشید.

رفته رفته با روی کار آمدن سلطنت صفویه هنر کاشی کاری به اوج خود رسید و بناهای بسیار مهمی از این طریق پا به عرصه ظهور گذاشت. امروزه این هنر در بسیاری از نماهای داخلی و خارجی ساختمان ها به کار می رود و با هنر مدرن و طرح های جدید تلفیق پیدا کرده است.

کاشی سنتی یکی از قدیمی ترین مصالحی است که جهت تزئین بناها به کار برده می شد. این هنر قدمتی ده هزار ساله دارد و در همه جای جهان از آن به عنوان هنر تزئین بنا یاد می شود. با گسترش دین اسلام در ایران آیه های قرآنی را روی این کاشی ها حک می کردند و از آن در تزیین مساجد، مقبره ها، گنبدها و بسیاری از مکان های مذهبی دیگر استفاده می کردند.

یکی از بهترین سایت ها جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایت خوگرپلاس است که به شما این امکان را می دهد تا انواع این کاشی ها را مشاهده کنید و در صورت نیاز کالای مورد نظر خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

کاشی سنتی حوض یکی از کاشی های اصیل ایرانی است که این روزها طرفداران زیادی دارد. اما برای خرید کاشی سنتی باید به چه مواردی دقت کرد؟ بهترین کاشی سنتی حوض چه مولفه هایی دارد؟ قصد دارید که یک انتخاب مناسب و کالایی با کیفیت تهیه کنید؟

بهترین کاشی سنتی حوض

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : برای انتخاب یک کاشی مناسب برای استخر یا حوض باید به کیفیت آن توجه کنید؛ در غیر این صورت احتمالاً بعدها با خسارت مواجه خواهید شد. چگونه کیفیت کاشی را تشخیص دهیم؟ پس با ما همراه باشید.

 

برای داشتن بهترین کاشی سنتی حوض باید در انتخاب تولید کننده و کاشی مناسب برای سطح مورد استفاده دقت لازم را داشته باشید.

ویژگی بهترین کاشی سنتی حوض

بهترین همیشه واژه کلی جهت بیان ویژگی یک کالاست، چرا که بهترین نسبت به مکان، زمان و منطبق با هر شخص فرق می کند. بمنظور تشخیص کاشی مناسب حوض، اول باید به مکانی که قرار است کاشی در آن نصب شود، دقت کنید. در ادامه می خواهیم ویژگی هایی که به شما در انتخاب مناسب و خرید کاشی سنتی حوض یاری می کند را بیان کنیم.

میزان جذب آب

میزان جذب آب یا W.A (water absorption) یکی از مولفه هایی است که باید به آن به شدت دقت کنید. میزان جذب آب در کاشی با تخلخل رابطه مستقیمی دارد. اگر کاشی دارای تخلخل کمتر باشد، آب کمتری نیز جذب می کند. کاشی حوض مدام با آب در ارتباط است؛ اگر میزان جذب آب کاشی سنتی حوض زیاد باشد، در گذر زمان شاهد این خواهید بود که کاشی ها یک به یک و به آرامی از هم جدا می شوند.

جهت اندازه گیری این ویژگی باید به درجه جذب آب کاشی دقت کنید. درجه نفوذ آب کاشی سنتی حوض باید بین ۰.۵ و ۳ درصد وزن خود یا کمتر از آن باشد که در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان دهد.

اندازه

هنگام انتخاب کاشی سنتی حوض حتماً باید به اندازه آن دقت کنید. اندازه کاشی نباید بیشتر از ۱۰۰ میلی متر باشد چرا که هنگام نصب در قسمت های خمیده و قوسی شکل حوض فاقد جذابیت بصری می شود.

مقاومت

هنگام خرید دقت کنید که کاشی دارای استانداردهای جهانی نظیر استاندارد ایزو باشد. در تست های ایزو آزمایشاتی صورت می گیرد که کیفیت کاشی به خوبی مشخص می شود. در ادامه مواردی که مقاومت یک کاشی سنتی حوض را مشخص می کند، بیان خواهیم کرد.

مقاوم در برابر لغزش

برای انتخاب کاشی مناسب باید دقت کنید که کاشی در صورت تماس با آب دچار لغزش نشود. اندازه گیری میزان لیزی کاشی یا COF  (coefficient of friction) با توجه به اطلاعات روی کاشی مشخص می شود. هرچه میزان این عدد بیشتر باشد میزان اصطکاک کف پا با آن بیشتر است.

در نتیجه در هنگام راه رفتن دچار لغزش نخواهید شد. اگر قصد خرید اینترنتی کاشی سنتی حوض دارید، حتماً از فروشنده کالا، از طریق پشتیبانی درباره میزان COF آن راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

مقاومت در برابر نور

کاشی سنتی حوض همواره در مواجه با نور قرار دارد، پس باید دقت کنید که کاشی از نظر کیفیت، رنگ و متریال دارای کیفیت قابل قبولی باشد که پس از مدتی کاشی کمرنگ نشود.

مقاومت در برابر تغییرات دمایی

کاشی سنتی حوض باید در برابر شوک گرمایشی تقریباً بین درجه حرارت ۲۰ الی ۱۰۰ مقاومت کند و از خود واکنشی نظیر ترک خوردگی نشان ندهد، در غیر این صورت کاشی از کیفیت پایینی برخوردار است.

میزان ساییدگی کاشی

میزان ساییدگی کاشی با نام اختصاری PEI ( Porcelain and Enamel Institute) نشان داده می شود که مختص کاشی هایی با سطح درخشان است و کاشی های مات دارای چنین ویژگی نیستند. برای انتخاب کاشی سنتی حوض به این نکته باید دقت کافی و لازم را داشته باشید. این ویژگی با علامت های " Ι، Ⅱ، Ⅲ، Ⅳ، Ⅴ " نمایش داده می شود که Ι دارای کمترین درجه ساییدگی و Ⅴ دارای بیشترین آن است.

 رنگ

اگرچه انتخاب رنگ کاشی یک سلیقه شخصی می باشد ولی اگر بخواهیم بر پایه زیبایی شناسی و توصیه های طراحان دکوراسیون تصمیم بگیریم، انتخاب رنگ های روشن، نور خورشید را منعکس می کند و به آب حوض یا استخر شما رنگ شفاف و روشنی می بخشد. همانطور که می دانید رنگ های روشن باعث می شود، اجسام بزرگ تر از اندازه واقعی شان به نظر برسند.

از سوی دیگر کاشی سنتی حوض با ترکیب رنگی تیره تر فضایی مرموز و کلاسیکی را ایجاد می کند. به طور نمونه کاشی سنتی با رنگ غالب سبز تیره یا طوسی بسیار زیبا و فریبنده می باشد.

طرح کاشی

در انتخاب طرح کاشی باید به سلیقه شخصی و سبک محیط اطراف حوض توجه کنید. اگر محیط پیرامون دارای سبکی سنتی است بهتر است از طرح های اصیل و سنتی استفاده کنید. اما با انتخاب یک فروشگاه سنتی یا آنلاین مناسب به راحتی هم از کیفیت مناسب و هم از طرح های متنوع برخوردار شوید.

سایت خوگرپلاس با سابقه درخشان خود در این زمینه پیشنهاد ما به شما است. سایتی که با برندهای سرشناس، سابقه فعالیت و همکاری دارد و مورد قبول کارآزمودگان و صاحب نظران در این زمینه است.

ضمانت

هنگام خرید کاشی حتماً درباره داشتن ضمانت و گارانتی آن اطلاعات لازم را کسب کنید. کاشی سنتی حوض همیشه در معرض آب و نور آفتاب است و یکی از ویژگی های بهترین کاشی سنتی حوض داشتن ضمانت  نامه است.

نتیجه گیری

در پایان به شما پیشنهاد می دهیم تا برای دریافت راهنمایی و مشاوره برای نگهداری و نصب مناسب کاشی سنتی حوض با شخصی که در این زمینه مهارت بالایی دارد، مشورت کنید که قادر باشید در برابر هزینه ای که می پردازید، استفاده مناسبی نیز داشته باشید و لذت کافی را ببرید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

یکی از زیباترین و در عین حال سنتی ترین متریال هایی که از دیرباز تاکنون در فضای دکوراسیون داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد، کاشی سنتی چیدمان است این نوع از کاشی ها با توجه به رنگ و لعابی که دارند، جز با کیفیت ترین کاشی های تولیدی به شمار می روند.

با کیفیت ترین کاشی سنتی چیدمان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : موارد کاربرد بسیاری وجود دارد که در آنها از کاشی های هفت رنگ سنتی استفاده می شود. به دلیل طرح و رنگ متنوعی که کاشی های سنتی دارا هستند، در مکان های عمومی و خصوصی مانند: مساجد، ابنیه تاریخی، تابلوهای تزیینی، کافه های سنتی، سر درب منازل، موزه ها، هتل ها، نماسازی های سنتی و غیره از این نوع متریال ساختمان سازی به وفور قابل استفاده می شود.

در میان آثار تاریخی به جا مانده از گذشته، این کاشی ها هنوز جذابیت و کیفیت خود را از دست نداده اند. برای آشنایی بیشتر با کاشی سنتی چیدمان و کیفیت آن کافی است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه با کیفیت ترین کاشی سنتی را تشخیص دهیم؟

بدون شک دکوراسیون داخلی یا نمای بیرونی بخش بسیار مهمی از ساختمان سازی را شامل می شود. متریال و مواد بسیاری جهت این امر مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از آنها کاشی های سنتی است. در واقع این کاشی ها در هر نمایی به کار نمی روند و در محیط هایی که معمار درصدد ایجاد فضای سنتی است کاربرد دارند.

انتخاب بهترین نوع از کاشی های سنتی، نیازمند اطلاعات و آگاهی در مورد روند ساخت آنها است. کاشی هایی که به خوبی تولید شده باشند، تا مدت های طولانی بدون هیچ گونه آسیبی ماندگاری خود را حفظ خواهند کرد و دچار شکستگی یا تغییر رنگ نمی شوند. بنابراین در گروه بهترین کاشی های سنتی در چیدمان قرار می گیرند.

در ادامه این مطلب، نکاتی را عنوان می کنیم که به کمک آن ها قادر خواهید بود تا با کیفیت ترین کاشی سنتی را تشخیص داده و در چیدمان از آن به نحو احسن بهره ببرید.

رنگ بندی متنوع

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در کاشی های سنتی به چشم می خورد، رنگ بندی متنوعی است که در آنها به کار برده شده است. کاشی های مدرن را در یک رنگ و طرح مشخص تولید و روانه بازار می کنند. بنابراین جذابیت کاشی های سنتی را ندارند.

رنگ کاشی های سنتی بیشتر آبی فیروزه ای، زرد و سبز است. با این حال محدودیتی در رنگ بندی آنها وجود ندارد و در رنگ های متنوعی به بازار عرضه می شوند. بنابراین جهت خرید این کاشی ها باید در ابتدا به رنگ آنها دقت کنید. کاشی هایی که رنگ پررنگ و درخشانی دارند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و ماندگاری آنها نیز به مراتب بسیار بیشتر از کاشی های دیگر است.

براق و درخشان بودن

کاشی های سنتی چیدمان به گونه ای تولید می شوند که براق و درخشنده باشند. بدون این ویژگی ممکن است طرح و رنگ کاشی کمرنگ دیده شود. از این رو برای براق شدن این متریال، آن را با استفاده از لعاب می پوشانند تا نمایی جذاب و در عین حال با کیفیت را ایجاد کند.

از آنجایی که این کاشی ها در رنگ بندی های متنوع و درخشانی تولید می شوند، در کاربری های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. افراد بنا به سلیقه خود به راحتی می توانند بهترین نوع از کاشی سنتی را در چیدمان محیط مورد نظر خود به کار ببرند.

طرح و نقوش منحصر به فرد و برجسته

از جمله بارزترین ویژگی که در کاشی های سنتی به چشم می خورد، تنوع در طرح آنها است. این کاشی ها به گونه ای تولید می شوند که طرح و نقوش برجسته ای در سطح خود دارند. این طرح ها ممکن است اشکال هندسی یا نقوش سنتی را نمایش دهند. همچنین این طرح ممکن است اشعار بزرگان ادب فارسی را به رخ همگان بکشد.

انتخاب طرح بر عهده خود افراد است و با توجه به کاربری که قصد دارند در آنجا از کاشی سنتی استفاده کنند، این امر صورت می پذیرد. در یک کاشی ممکن است طرح کلی وجود داشته باشد که بیشتر، شامل طرح های هندسی می شود یا بخشی از طرح کلی در هر یک از کاشی ها قرار داده شود و مجموعه ای از آنها جهت تزئین نما به کار روند.

کاشی سنتی چیدمان چه انواعی دارد؟

این نوع کاشی ها را در دسته بندی های زیر قرار می دهند.

  • کاشی مشبک

  • کاشی معقلی

  • کاشی گره

  • کاشی خشتی

  • کاشی معرق

از کاشی سنتی چیدمان در چه مکان هایی استفاده می شود؟

این کاشی های منحصر به فرد امروزه کاربرد بسیاری دارند و به دلیل نقوش بسیار جذابی که روی آن ها به چشم می خورد در کاربری های فراوانی از آنها استفاده می شود. در واقع با کیفیت ترین کاشی سنتی چیدمان را به وفور در دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می کنند. در ادامه کاربری های این نوع از کاشی های سنتی را عنوان می کنیم.

  • استفاده در دیوار سرویس بهداشتی

  • استفاده در پله های خارجی و داخلی ساختمان

  • روی دیوار آشپزخانه

  • کف سالن ها

  • سر درب خانه ها یا کافه های سنتی

  • روی دیوار مساجد، مناره ها و گنبدها

  • روی شومینه ها

  • در قاب بندی پنجره ها

  • ساخت اشیا و وسایل تزئینی

  • در ساخت کف استخرها و حوض ها

ممکن است کاربری های دیگری نیز جهت استفاده از این نوع کاشی ها وجود داشته باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به شما پیشنهاد می کنیم تا به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید. در این سایت در مورد بهترین و با کیفیت ترین کاشی ها مطالب بسیار مفیدی درج شده است که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

بهترین راه جهت خرید کاشی سنتی چیست؟

خرید کاشی های سنتی یا بسیاری از متریال های ساختمان سازی، ممکن است زمان و هزینه زیادی را به خود اختصاص دهد. با توجه به حجم بالای کار افراد در طول روز، خرید حضوری ممکن است افراد را با مشکلات بسیاری روبرو کند. به همین دلیل بهتر است از روش های نوین خرید استفاده کرد.

فضای مجازی و اینترنتی بهترین فرصت ها را در اختیار افراد قرار می دهد تا با صرف هزینه و زمان کم به کالاهای مورد نظر خود دست پیدا کنند. خرید اینترنتی کاشی سنتی یکی از بهترین روش های خرید است که مزیت های بسیاری دارد. از این طریق افراد، دیگر مجبور نخواهند بود تا هزینه حمل بار را بپردازند و این امر به صورت رایگان برای آنان انجام می شود.

همچنین تنوع بسیاری از طرح و رنگ های کاشی در فضای اینترنتی و در سایت های متفاوت مانند سایت خوگرپلاس وجود دارد که با مراجعه به آن، به راحتی با کیفیت ترین کاشی را انتخاب خواهید کرد. بنابراین این فضا و خرید اینترنتی کاشی سنتی چیدمان به شما کمک می کند تا کالای خود را در سریع ترین زمان ممکن سفارش دهید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

آموزش کاشی معرق سنتی یکی از آموزش‌هایی است که در زمینه هنر به علاقمندان داده می‌شود. در واقع معرق کاری کاشی به عناوین دیگری مانند کاشی شکسته یا نقاشی موزاییک نیز نام دارد. این نوع از هنر ریشه در فرهنگ و گذشته این مرز و بوم دارد و دارای قدمتی بسیار دیرینه است.

آموزش کاشی معرق سنتی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به واسطه هنر معرق کاشی جلوه‌ای بی نظیر و معنوی در فضا ایجاد می‌شود که این هنر خود را در بناهایی مانند مساجد، معابد و سایر بناهای مذهبی بیشتر نشان می‌دهد.

امروزه کاشی سنتی در دکوراسیون داخلی و خارجی بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای ایجاد فضای سنتی در معماری کاربرد دارد. بنابراین این نوع از کاشی ها را با ظرافت و دقت بسیاری تولید می‌کنند. در آموزش کاشی های معرق سنتی تکه های شکسته کاشی ها را بعد از تراش خوردن در کنار یکدیگر قرار می‌دهند و از این طریق طرح یا اثری متفاوت را خلق می‌کنند.

 

به همین دلیل معرق کاری کاشی روی سطوح متفاوتی مانند: چوب، سفال، سرامیک، فلز و شیشه قابل اجرا است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد آموزش کاشی معرق و نحوه تولید آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر به این هنر علاقه دارید به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ساخت و آموزش کاشی‌های معرق سنتی چگونه است؟

همانطور که گفته شد در ساخت این نوع کاشی تکه‌های تراش داده شده متفاوت کاشی ها را در کنار یکدیگر قرار می دهند و با توجه به طرحی که در دست معمار است جهت ساخت تزیینات محراب، سر درب، گنبد، گلدسته مساجد و کاربری های دیگر از آنها استفاده می‌کنند.

این نوع از کاشی‌ها به دلیل ظرافت و دقتی که دارند در معماری از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار هستند و برای تولید و ساخت آن ها نیاز به نیروی ماهر و متخصص در این زمینه است. بمنظور آموزش کاشی معرق سنتی روش های زیر به صورت مرحله‌ای انجام می شود.

تهیه طراحی و نقشه کلی

در ابتدا معمار باید طرح کلی که قصد اجرای آن در نمای ساختمان را دارد، روی کاغذ پیاده کند و بر اساس آن کاشی ها را کنار یکدیگر قرار دهد تا طرح مورد نظر ایجاد شود. این نقشه به صورت سنتی طراحی می شود که امروزه طرح های مدرن نیز در صنعت معرق کاری کاشی به کار می‌روند. در واقع تلفیق سنت و مدرنیته نوع جدیدی از هنر را به نمایش می‌گذارد.

شماره گذاری نقشه و طرح

بعد از کشیدن طرح، نقشه طراحی شده را تقسیم بندی می‌کنند و قسمت های متفاوت را با شماره یا علامت مشخصی نشان می دهند. از آنجایی که کاشی معرق به وسیله تکه های شکسته و تراش خورده کاشی ها تولید می شود، شماره گذاری سبب می‌شود تا کاشی ها راحت تر در جای مورد نظر خود قرار گیرند.

بریدن طرح و نقشه شماره گذاری شده

یکی از مراحل آموزش کاشی معرق سنتی بریدن نقشه مورد نظر است. در این مرحله باید از قبل طرح مورد نظر رنگ آمیزی شده باشد تا بعد از بریدن هر کدام از اجزای طرح مورد نظر به واسطه رنگی که دارد تقسیم بندی شود.

چسباندن طرح های برش خورده روی کاشی

طرح و نقشه برش خورده را روی کاشی مورد نظر با توجه به رنگی که دارد، می چسبانند. برای این کار چسب سریش را به کار می برند. این کار به افرادی که قصد ساخت کاشی معرق را دارند کمک می‌کند تا در زمان برش این طرح ها روی کاشی مرتکب اشتباه نشوند.

برش و تراش دادن کاشی

برای برش طرح هایی که روی کاشی چسبانده شده است، به ابزاری مانند تیشه های مخصوص این کار نیاز است. بعد از آن کناره ها و لبه‌های کاشی بریده شده را صاف می‌کنند. این کار نیز توسط سوهان صورت می‌گیرد.

قرار دادن کاشی‌های تراش خورده در کنار هم

در این مرحله از آموزش کاشی معرق سنتی، کاشی‌های برش خورده را روی طرح اصلی و در کنار یکدیگر قرار می‌دهند تا طرح و نقشه به صورت کلی خود را نشان دهد. سپس توسط دوغاب گچ و سیمان چسباندن آنها روی سطح مورد نظر صورت می‌گیرد.

ویژگی های کاشی معرق سنتی

کاشی معرق سنتی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که از جمله مهمترین آنها انعطاف پذیر بودن آن عنوان می‌شود. این کاشی‌ها نسبت به کاشی های دیگر ظرافت بالاتری دارند به راحتی روی انواع سطوح منحنی قرار می‌گیرند.

همچنین طریقه ساخت این کاشی ها بسیار طولانی و زمان بر است و نیاز به دقت و توجه بسیار بالا و مهارت زیادی دارد که هر فردی از عهده انجام آن بر نخواهد آمد. به همین دلیل از این کاشی‌ها در ساخت تزیینات مناره، گنبد، طاق، ستون و غیره استفاده می‌شود.

همچنین ساخت تابلوهای تزیینی با استفاده از کاشی معرق علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. بمنظور فراگیری آموزش کاشی معرق سنتی، سایت‌های معتبر بسیاری وجود دارند که سایت خوگرپلاس یکی از سایت‌های فعال در این زمینه به حساب می آید.

در این سایت علاوه بر یادگیری ساخت این کاشی ها، قادر خواهید بود تا خرید اینترنتی کاشی سنتی را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.

جهت ساخت کاشی معرق به چه تجهیزاتی نیاز است؟

بدون شک انجام این کار مهم بدون ابزار و تجهیزات مورد نیاز امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین افرادی که قصد ساخت کاشی معرق را دارند، باید در ابتدا به دنبال لوازم و ابزار جهت برش و صاف کردن کاشی بریده شده باشند. در ادامه ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای این کار را عنوان می‌کنیم.

  • انتخاب سطح مناسب برای چسباندن کاشی ها
  • کاشی های شکسته شده
  • تهیه چسب مناسب کاشی
  • انبر بمنظور شکستن لبه‌های کاشی
  • سوهان مخصوص آهن
  • عینک محافظ چشم جهت جلوگیری از خطرات احتمالی
  • خط کش یا شابلون
  • رنگ های متنوع مانند اکریلیک
  • استفاده از ملات یا دوغاب جهت بندکشی بین کاشی‌های معرق
  • پیشبند یا لباس مخصوص کار
  • استفاده از سنگ های تزیینی، آینه، ظروف چینی، انواع صدف و گوش ماهی، مهره های رنگی، سی دی شکسته و غیره

جهت آموزش کاشی معرق سنتی در این مقاله مطالبی که عنوان کردیم که با استفاده از آنها قادر خواهید بود تا شناختی کلی از این کاشی ها به دست آورید. همچنین اگر خواهان خرید کاشی سنتی از طریق آنلاین هستید، بهتر است به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا از این طریق کاشی های مورد نظر خود را در رنگ های مورد نیاز سفارش دهید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

نحوه نصب کاشی سنتی چگونه است؟ نحوه نصب کاشی‌های سنتی یکی از مهم‌ترین دغدغه افراد علاقه‌مند به این حوزه است. اما چگونه می‌شود به راحتی این کار را انجام داد؟ آیا روش خاصی جهت انجام این کار وجود دارد؟ آیا خود ما امکان نصب را داریم؟ اگر خودمان نخواهیم نصب را انجام دهیم، باید از چه کسی کمک بگیریم؟ هزینه نصب به چه صورتی خواهد بود؟

نحوه نصب کاشی سنتی چگونه است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : اگر شما هم این سوالات را در ذهن دارید و پاسخ آن‌ها را نمی‌دانید، با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی تمامی زوایا مرتبط با نصب کاشی سنتی خواهیم پرداخت.

نصب کاشی توسط خود ما یا نصاب متخصص؟

زمانی که سراغ اینکا‌ر می‌رویم، سوالات بسیاری ذهن ما را درگیر می کند. بیشتر از همیشه زمانی درگیر این سوال می‌شویم که هزینه اعلام شده توسط نصاب بیش از آن چیزی باشد که تصور کرده‌ایم. اما چه چیزی باعث می‌شود که بسیاری از افراد نصب توسط فردی متخصص را ترجیح دهند.

به طور قطع مزایای بسیار در پشت این حقیقت نهفته است. نصابی که در این کار ماهر باشد، کار شما را در زمانی بسیار کوتاه و با حداقل مصالح مورد نیاز انجام خواهد داد. در نتیجه شما هم در زمان خود هم در ابزار صرفه‌جویی کرده‌اید. البته شاید در نگاه اول متوجه این موضوع نشوید.

اما نصب توسط فرد شما دردسرهای زیادی را با خود به همراه خواهد داشت. به همین جهت بهتر است که از نصابی که ماهر و منصف باشد، کمک بگیرید.

البته اگر هنوز اصرار دارید که خودتان نصب را انجام دهید، با ماه همراه باشید. در ادامه به شما نکاتی را خواهیم گفت که این کار را با کمترین دوریز و خسارت انجام دهید.

ابعاد فضای خود را در نظر بگیرید

در نصب کاشی سنتی باید به این نکته توجه کنید که ابعاد فضای شما چقدر است. حتی شما باید شکل فضایی که قرار است در آن نصب را انجام دهید، در نظر داشته باشید. در نتیجه بر اساس شکل فضا و ابعاد شاید نیاز به تغییر ابعاد برخی از کاشی‌های سنتی باشد.

پیش از نصب کاشی سنتی، سطح را صاف کنید

هیچ بستری در مرحله اول به صورت کامل مسطح و بدون ایراد نیست. در نتیجه به وسیله ابزارهای بسیار ساده باید سطح را از تمام پستی‌ها و بلندی‌ها مبرا کنید. پس از صاف کردن سطح مورد نظر باید به واسطه برخی از ابزار از جمله نخ و شاقول کار ترازبندی را انجام دهید. ترازبندی شما باید بر اساس محیط مورد نظر باشد. در این زمان لازم است که با نخ مرزهای خود را به صورت کامل مشخص کنید.

آماده سازی ملات، تخصصی اما ساده

ساخت ملات یکی از مهم‌ترین مراحل نصب کاشی سنتی است. درنتیجه باید در انجام آن تخصص داشته باشید. اما اگر اطلاعات کافی در رابطه با درست کردن این ترکیب ندارید، با ما همراه باشید.

جهت ایجاد ترکیب صحیح ملات کافی است که از دوغاب ماسه به علاوه سیمان استفاده کنید. البته بندها را باید با ترکیب دیگری پر کنید که در ادامه به شما خواهیم گفت. نسبت ترکیب این دو ماده جهت هر متر مربع 5 قسمت ماسه و یک قسمت سیمان است. البته بهتر است که پیش از آماده سازی ملات با کسی که در این زمینه تخصص دارد، مشورت کنید.

ملات را روی نخ ها بریزید

این مرحله باید پس از نخ کشی انجام شود. نخ کشی را باید به صورت تخصصی و بر اساس ابعاد انجام دهید. در نتیجه پس از خرید کاشی سنتی و ابعاد آن به انجام این کار بپردازید.

قرار دادن کاشی سنتی

پس از دو مرحله قبل نوبت به قرار دادن کاشی روی ملات می‌شود. در این مرحله سعی کنید که بدون خطا کاشی را بر اساس مرزبندی های انجام شده روی ملات قرار دهید. البته اگر خطایی وجود داشت، نگران نباشید. برای گرفتن ملات و چسبیدن کاشی به سطح کمی زمان نیاز است.

استفاده از جدا کننده

در نصب کاشی سنتی به صورت عمومی از وسیله‌ای به نام جدا کننده یا اسپیسر استفاده می‌شود. این وسیله سبب می‌شود که کاشی بعدی در جایگاه درستی قرار بگیرد. بدون استفاده از اسپیسر نصب بسیار مشکل می‌شود. همچنین احتمال خطا افزایش پیدا می‌کند.

درزها را پر کنید

پس از قرار دادن کاشی‌ها نوبت به پرکردن درزها می‌رسد. جهت انجام این مرحله شما نیاز به ملات یا چسب‌های مخصوص درزگیری خواهید داشت. این درزگیرها در واقع نقش مهمی دارند. اگر توجه کنید تفاوت دمای هوای سبب انقباض و انبساط مصالح می‌شود.

همین امر سبب آسیب‌دیدگی مصالح پس از مدتی خواهد شد. درزها فضایی هستند که مصالح برای انقباض و انبساط جا داشته باشند. به همین جهت از ملات یا درزگیرهای به خصوصی استفاده می‌شود.

هزینه نصب کاشی سنتی به چه صورت است؟

اگر به دنبال نصب کاشی سنتی باشید باید بدانید که هزینه نصب آن به عوامل متفاوتی از جمله متراژ، مصالح مورد استفاده، هزینه نصاب و غیره دارد. در نتیجه عدد دقیقی برای این کار قابل درنظر گرفتن نیست.

به صورت کلی اگر به دنبال عددی دقیق برای نصب هستید، باید با شخصی که در این امر مسلط است، مشورت کنید. توجه داشته باشید که به صورت عموم قیمت به روز اعلام می‌شود و اگر یک ماه قبل قیمت گرفته باشید، این مبلغ قابل استناد نیست.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی نحوه نصب کاشی سنتی پرداختیم. مراحل را به صورت کامل شرح دادیم و به شما گفتیم که جهت نصب به چه مصالحی نیاز خواهید داشت. همچنین به مقایسه نصب توسط خود شما و نصاب حرفه‌ای پرداختیم.

اما در نهایت شما هستید که تصمیم می‌گیرید این کار را چه کسی باید انجام دهد. اگر که زمان کافی جهت انجام آن دارید، به طور قطع تجربه دلنشین و جذابی برای شما رقم خواهد خورد، در غیر اینصورت بهتر است که از شخصی حرفه‌ای در این حوزه کمک بگیرید.

البته توجه داشته باشید که مطالب مطرح شده در این مقاله نکات ابتدایی هستند و شاید جهت نصب کاشی سنتی، نیاز به تحقیق بیشتر و مطالعه مقالات جامع‌تر که به بررسی کامل این موضوع پرداختند، باشد.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

مفهوم نظارت و عملکرد بازرسان در شرکت های سهامی : با توجه به اینکه بازرس یکی از ارکان اصلی شرکت های سهامی اعم از خاص و عام به شمار می رود؛ باز هم در برخی موارد دیده می شود که این رکن کاملا صوری به حساب می آید.

مفهوم نظارت و عملکرد بازرسان در شرکت های سهامی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به این معنی که شخص یا اشخاصی که این مسئولیت را دارند، از حدود و اختیارات خود به اندازه کافی مطلع نیستند؛ حال آنکه آگاهی و انجام این اختیارات قطعا به نفع شرکت است و بسیار واجب و ضروری به نظر می رسد؛ بنابراین باید اشخاصی که به این سمت منصوب می شوند، از قواعد و قوانین مربوط به حوزه وظایف خود در قانون تجارت مطلع باشند.

نظارت و عملکرد بازرسان در شرکت های سهامی

پیش از توضیح در خصوص نظارت و عملکرد بازرسان جا دارد که ابتدا در خصوص نحوه تعیین و انتصاب آنان مواردی توضیح داده شوند.

تعیین بازرسان چگونه است؟

به طور کلی تعیین یک نفر بازرس در شرکت سهامی الزامی است؛ البته هیات مدیره امکان دارد، در صورتی که حجم کاری شرکت بالا باشد، بیش از یک بازرس تعیین کنند.

در جای دیگر انتصاب یک یا بیش از یک بازرسی علی البدل جهت مواقعی که بازرس اصلی به دلیل فوت یا استعفا از ادامه سمت خود معذور باشد، واجب است؛ البته هنگامی که معذوریت بازرس اصلی از بین برود، سمت از علی البدل گرفته می شود.

شرکت های سهامی عموما به دو دسته خاص و عام تقسیم می شوند. در سهامی عام نخستین بار پس از تاسیس شرکت مجمع عمومی موسس بازرس را تعیین می کنند؛ در حالیکه در سهامی خاص انتصاب به وسیله صورت جلسه ای که تمامی سهامداران آن را امضا می کنند، انجام می شود. در دفعات بعدی تنها مجمع عمومی عادی وظیفه انتصاب بازرس را دارند.

مدت ماموریت بازرسین چقدر است؟

هر بازرس به مدت یک سال مالی عهده دار بازرسی شرکت سهامی است. پس از انقضا این مدت مجمع عمومی عادی تصمیم می گیرد که مدت ماموریت را تمدید کرده یا شخص دیگری را منتصب کند؛ البته هر بازرس ممکن است پیش از پایان مدت خدمت استعفا دهد و نکته مهم اینکه در اغلب موارد شرکت دلایل موجهی جهت تقاضا خسارت از او را ندارد.

قوانین عزل بازرسین

از موارد دیگر در قانون انتصاب بازرسان که اعتراضاتی به آن وارد شده است، قانون عزل به شمار می رود. طبق مفادی از قانون تجارت مجمع عمومی عادی هر زمان که اراده کند، این امکان را دارد که بازرس را از سمت خود عزل کند و پیش از عزل حتی نیاز به تعیین جایگزین نیز وجود ندارد.

با وجود این قانون به نظر می رسد که جایگاه بازرسین در شرکت سهامی از چندان استحکامی برخوردار نیست. نکته دیگر اینکه حتی اگر بازرس علی البدل موجود باشد، در صورت عزل بازرس اصلی امکان جایگزینی وجود ندارد زیرا در قانون تجارت عزل بازرس اصلی از مفاد شروع ماموریت علی البدل نیست.

حدود اختیارات و تاثیر آن بر نظارت و عملکرد بازرسان

بازرسین این امکان را دارند که به جهت بازرسی مدارک در هر زمان که اراده کنند، اسناد و مدارک شرکت را بررسی کنند. با این وجود این افراد تنها اختیار بازرسی اسناد داخل شرکت را دارند و در صورتی که اسناد در خارج از شرکت باشند، حق مطالبه از آن ها سلب می شود.

اختیار دیگری که بازرس دارد، بهره گیری از نظر کارشناسانی است که از قبل اعتماد شرکت و هیات مدیره را کسب کرده باشند. از آنجایی که نتیجه عملکرد بازرسین به صورت گزارش در اختیار هیات مدیره قرار می گیرد، در مواقعی که چندین بازرس وجود دارند، ضمن انجام وظایف به تنهایی در نهایت باید یک گزارش ارائه شود. اگر اختلافی در نظر و عقیده بازرسین مشاهده شود، باید با ذکر دلیل به آن اشاره شود.

نظارت و عملکرد بازرسان و وظایف آنان

نظارت و عملکرد بازرسان از جمله مواردی است که در قانون تجارت به صورت مستقل به آن می پردازند؛ به این دلیل که بازرس یکی از ارکان اصلی شرکت است و باید دارای وظایف و نقش مستقل خود باشد.

اطلاع رسانی  

بازرس یا بازرسین اطلاعاتی را که در حوزه فنی یا تخصصی به دست می آورند، در اختیار سهامداران شرکت یا مقامات قضایی قرار می دهند.

شخص بازرس گزارش های مختلفی را به مجمع عمومی عادی ارائه می‎ کند. یکی از این گزارشات باید ده روز پیش از برگزاری مجمع عمومی سالانه که در خصوص سهامداران است، ارائه بشود.

در صورتی که معامله ای بین مدیر عامل و اعضای هیات مدیره صورت بگیرد، بازرس جزئیات آن را به نخستین مجمع گزارش می کند. تخلفات رویت شده در مورد امور شرکت چه از جانب مدیرعامل و چه از جانب مدیران دیگر از موارد اصلی گزارش توسط بازرسین در نخستین مجمع عمومی است.

برخی از گزارشات نیز هستند که باید به مجمع عمومی فوق العاده تحویل داده شوند. این موارد شامل: افزایش سرمایه، کاهش سرمایه، ضرورت سلب حق تقدم هر یک از سهامداران در مواردی که سرمایه افزایش داده می شود، است.

بررسی حساب های شرکت

بررسی جهت صحت صورتحساب های دوره عملکرد، حساب سود و زیان، ترازنامه تسلیمی مدیران به مجمع عمومی و صورت دارایی انجام می شود؛ البته لازم به ذکر است که بازرس تنها وظیفه نظارتی دارد و هیچگونه تغییر در حساب ها به عهده او نیست.

آنچه از یک بازرس انتظار می رود، این است که به دقت حساب های شرکت را بررسی کند و صحت یا عدم صحت حساب ها را با ذکر دلیل به مجمع عمومی ارائه کند؛ البته تمامی این مطالب بهتر است که پیش از ارائه توسط مدیران نیز ارزیابی شود.

نظارت های خاص

یکی از ماموریت های خاصی که در حوزه نظارت و عملکرد بازرسان قرار دارد، در مورد سهام وثیقه بازرسان است. بازرسین باید در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهند و هرگونه تخلف را به مجمع عمومی عادی گزارش کنند.

دیگر اینکه اظهار نظر در مورد صحت اطلاعاتی که مدیران در اختیار مجامع عمومی می گذارند نیز به عهده بازرس یا بازرسین شرکت سهامی است. از موارد مهم دیگر در نظارت های خاص توجه به نحوه تقسیم سود و حق رای بین سهامداران همانگونه که در قانون و اساسنامه تعیین شده است؛ به حساب می آید.

یکی از وظایف اصلی بازرس دعوت از مجمع عمومی عادی به شمار می رود؛ البته این وظیفه در صورت عدم انجام توسط مدیران به عهده بازرس است.

نتیجه گیری

هر شرکت سهامی نیاز است که دست کم یک بازرس اصلی و یک یا چند بازرس علی البدل داشته باشد. این شخص یا اشخاص به مدت یکسال عهده دار وظایفی از جمله اطلاع رسانی، بررسی حساب های شرکت و نظارت های خاص هستند.

پس از گذشت این مدت زمان مجمع عمومی عادی تصمیم گیری می کند که مدت ماموریت تمدید یا شخص دیگری جایگزین شود. در ضمن در خصوص ثبت شرکت و حدود اختیارات تمامی ارکان شرکت از جمله بازرسین کارشناسان مجرب ثبت فردا آماده خدمت رسانی هستند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد : جزیزه کیش در استان هرمزگان واقع شده است و از بخش های جنوبی کشور ایران محسوب می شود. این جزیره از شمال به کشور ایران و از شرق به تنگه هرمز و از جنوب به امارات راه دارد. این منطقه از جمله مناطق آزاد اقتصادی است که ثبت شرکت در آن مزایای فراوانی دارد؛ به همین جهت بسیاری از افراد علاقه مند به راه اندازی کسب و کار خود در این منطقه هستند.

ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : با توجه به اینکه شرکت های تجاری انواع مختلفی دارند؛ تاسیس هر یک از آن ها شامل قوائد و قوانین خاصی است که باید به آن توجه شود. با این وجود در تمامی موارد موسس مزایا و امتیازات خاصی را دریافت می کند.

ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد چگونه انجام می شود؟

جزیره زیبای کیش که یکی از قطب های تجاری کشور ایران به شمار می آید، از نقطه نظرهای فراوانی توسط سرمایه گذاران بررسی می شود و آن را به یکی از پرطرفدارترین مناطق جهت شروع کسب و کارهای مختلف تجاری مبدل کرده است.

پیش از اینکه با ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد که به انواع مختلفی انجام می شود، آشنا شوید؛ باید از مزایا آن باخبر باشید.

مزایا ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد

یکی از عوامل اقتصادی که موجب کاهش سود حاصل از تاسیس شرکت می شود؛ پرداخت مالیات است. نکته جالب توجه در ثبت شرکت در مناطق آزادی همچون کیش معافیت مالیاتی به حساب می آید. این معافیت جهت تمامی فعالیت های تجاری به مدت پانزده سال ادامه دارد.

از آن جهت که ورود و خروج اتباع خارجی در مناطق آزاد بدون وجود ویزا انجام می شود، امکان ثبت شرکت برای این دسته از افراد بسیار آسان است.

علاوه بر معافیت مالیاتی معافیت گمرکی نیز شامل حال سرمایه گذاران در این مناطق می شود. فراوانی نیروی کار جوان و باانگیزه در جزیره زیبای کیش نیز از جمله فواید ثبت شرکت است. واردات و صادرات در مناطق آزاد بسیار ساده تر از شهرهای دیگر انجام صورت می پذیرد.

از جمله مزایا دیگر نیز به حمایت کامل از سرمایه گذاران خارجی و اجازه سرمایه گذاری بدون هیچگونه محدودیت اشاره می کنیم. ضمن اینکه اتباع خارجی این امکان را دارند که در مناطق آزاد شرکتی تاسیس کنند که تمامی اعضا و شرکا آن خارجی باشند.

بانک های مناطق آزاد تسهیلات مناسبی را به اشخاصی که در این منطقه اقدام به ثبت شرکت کرده اند، اختصاص می دهند.

ثبت انواع شرکت در کیش و مناطق آزاد

با توجه به اینکه شرکت های تجاری به هفت نوع مختلف تقسیم می شوند؛ لازم است که به نحوه ثبت و قوانین و ضوابط ثبت شرکت در انواع مختلف آن آگاهی پیدا کنید.

با مسئولیت محدود

همانند دیگر مناطق ایران در مناطق آزادی همچون کیش نیز ثبت شرکت با مسئولیت محدود طرفداران بیشتری نسبت به دیگر انواع شرکت تجاری دارد. جهت ثبت این نوع باید مدارک زیر را آماده کنید.

شرایط و مدارک

دو نمونه از اساسنامه و شرکتنامه که به امضا تمامی شرکا رسیده باشد.

مدیر عامل، بازرسین و تمامی اعضا هیات مدیره باید مدارکی از جمله گواهی عدم اعتیاد و عدم سوپیشینه کیفری را ارائه کنند. نسخه کپی برابر اصل از تمامی مدارک هویتی شرکا شامل کارت ملی و شناسنامه از جمله مدارک اصلی است.

جهت ثبت شرکت باید آگهی در همین رابطه در روزنامه رسمی به چاپ برسد و اصل و کپی آن را ارائه دهند. جهت انجام فعالیت های اقتصادی در جزیره کیش باید از سوی سازمان منطقه آزاد این بخش مجوزات لازم اخذ شود. صورت جلسه ای به همراه مهر و امضا مدیران و شرکا باید ضمیمه پرونده به ثبت برسد.

سهامی خاص

شرکت سهامی خاص نوعی از شرکت های سهامی است که تمامی سرمایه آن باید توسط موسسین تامین شود. با توجه به اینکه عده ای علاقه مند به ثبت این نوع شرکت در منطقه آزاد کیش هستند، باید به موارد زیر توجه کرد.

شرایط و ضوابط

ارائه اساسنامه و اظهارنامه شرکت در دو نسخه که تمامی اعضای شرکت و سهامداران آن را امضا کرده باشند.

ارائه کپی از مدارک هویتی بازرسین و کلیه سهامداران که شامل شناسنامه و کارت ملی می شود و گواهی عدم سوپیشینه کیفری و عدم اعتیاد.

تحویل دو نسخه صورت جلسه تنظیمی توسط هیات مدیره و مجمع عمومی موسسین که به امضای تمامی اعضا رسیده باشد.

افتتاح یک حساب در یکی از بانک های منطقه آزاد کیش و واریز دست کم سی و پنج درصد از سرمایه شرکت در آن.

تحویل مجوز مربوط به فعالیت اقتصادی در جزیره زیبای کیش.

تضامنی

شرکت تضامنی نوعی است که در آن شرکا به طور کامل ضامن پرداخت قروض و دیون هستند.

ضوابط و مدارک

گواهی عدم اعتیاد مدیرعامل و تمامی اعضا شرکت.

ارائه شرکتنامه و تقاضانامه در دو نمونه که تمامی شرکا آن را امضا کرده باشند.

تحویل کپی برابر اصل تمامی مدارک شناسایی مدیرعامل و اعضا شرکت.

ارائه مجوز انجام فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد کیش که باید از سازمان مربوطه اخذ شود.

صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و جلسه هیات مدیره شرکت.

مراحل ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد

جهت ثبت شرکت در مناطق آزاد بهتر است؛ از کمک و تجربیات ثبت فردا کمک بگیرید. در این صورت دفترچه مخصوص به ثبت شرکت در مناطق آزاد در اختیار شما قرار می گیرد که باید توسط اعضا امضا شود.

باید نامی مناسب با فعالیت های شرکت در نظر بگیرید که در این خصوص نیز متخصصان ثبت فردا راهنمایی های لازم را به شما می دهند.

هزینه های ثبتی شرکت باید واریز شود و پس از آن تشکیل پرونده انجام می شود.

در ادامه وکلای ثبت فردا از جانب شما به شرکت سرمایه گذاری، مدیریت بازرگانی و دیگر ارگان ها مراجعه کرده و مجوز موقت انجام فعالیت های اقتصادی در خصوص ثبت شرکت را اخذ می کنند.

مجوز موقت به اداره ثبت شرکت ها تحویل داده می شود و آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی به چاپ می رسد.

در پایان

منطقه آزاد کیش به غیر از جاذبه های گردشگردی فراوانی که دارد، از نقطه نظر اقتصادی نیز بسیار مورد توجه است. از این جهت که پرداخت مالیات و گمرک در این منطقه شامل معافیت می شود و امکانات مناسبی جهت سرمایه گذاری خارجی فراهم شده است.

باتوجه به گستردگی انواع شرکت های تجاری سه نوع از پرطرفدارترین انواع ثبت شرکت در کیش و مناطق آزاد شامل سهامی خاص، بامسئولیت محدود و تضامنی توضیح داده شده است که از این میان نوع با مسئولیت محدود پرطرفدارترین است. در خصوص ثبت انواع شرکت ثبت فردا راهکارهای سریع و هوشمندانه ای را به شما ارائه می دهد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

انواع شرکت ها : کلمه شرکت به معنی یک قرارداد همکاری بین دو یا بیش از دو نفر جهت انجام برخی امور اقتصادی و تجاری است. این قرارداد مفاد مختلفی دارد و قواعد موجود در آن موجب تشکیل انواع شرکت می شود. طبق قرارداد و قواعد موجود در آن که در ادامه با آن ها آشنا می شوید، سود و زیان حاصل از شراکت تقسیم می شود.

انواع شرکت ها

اگر هدف از تاسیس شرکت تنها کسب سود و درآمد بیشتر باشد، نوع آن تجاری و اگر سود و منفعت هدف اصلی نباشد، موسسه نام می گیرد.

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : باتوجه به اینکه نوع شرکت در تعیین نحوه تقسیم سود و زیان و مسئولیت های هریک از شرکا موثر است؛ پس از یافتن افراد مورد اعتماد به عنوان شریک باید نوع شرکت خود را نیز مشخص کنید.

انواع شرکت ها و مفاهیم آن ها

طبق آنچه در قانون تجارت آمده است، انواع شرکت های تجاری به هفت گروه کلی تقسیم بندی می شوند که هریک کاربرد و قوانین مختص به خود را دارند. لازم به ذکر است که تمامی شرکت های تجاری حتی اگر فعالیت بازرگانی نداشته باشند، باز هم یک شرکت بازرگانی محسوب می شوند.

سهامی

منظور از شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه کلی آن به بخش هایی به نام سهام تقسیم می شود و هر سهامدار شرکت به اندازه ارزش سهام خود در سود و زیان شرکت سهیم باشد. نکته جالب این است که یک شرکت سهامی حتی اگر فعالیت های تجاری و بازرگانی انجام ندهد، باز هم یک شرکت بازرگانی محسوب می شود.

با توجه به این که دسته خود در دو نوع عام و خاص تقسیم می شود؛ اما در هنگام تاسیس یا در مدت زمان حیات شرکت تعداد شرکا نباید به زیر 3 نفر برسد. نوعی از انواع شرکت  های سهامی که بیش از پنجاه و یک درصد از سرمایه آن از جانب مردم و هزینه ای که از فروش سهام به دست می آید و تامین می شود، سهامی عام نام دارد؛ در واقع این دسته همان هایی هستند که در بازار بورس حضور دارند؛ در حالیکه در سهامی خاص تمامی سرمایه شرکت باید توسط موسسین تامین شود.

نکته بسیار مهم در مورد نامگذاری شرکت های سهامی این است که عبارت سهامی خاص یا سهامی عام باید در نام آن ها موجود باشد.

با مسئولیت محدود

در شرکت های با مسئولیت محدود که دو یا چند نفر این امکان را دارند تا آن را تاسیس کنند، سرمایه شرکت به بخش های مساوی به نام سهام تقسیم نمی شود و در عوض هر شریک تنها به میزان سرمایه ای که در شرکت دارد، مسئول سود و زیان است. در نام این دسته تنها عبارت با مسئولیت محدود باید وجود داشته باشد. در صورتی که اسم یکی از شرکا در عنوان شرکت درج شود، فردی که نامش به میان آمده دارای مسئولیت تضامنی است.

قواعد شرکت بامسئولیت محدود در سندی به نام شرکتنامه درج می شود. طبق قانون تجارت تمامی سرمایه نقدی و غیرنقدی شرکت باید به مقداری که موجود است، در شرکتنامه درج شود.

تضامنی

شرکت تضامنی جهت انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر ایجاد می شود؛ در صورتی که شرکت مجبور به ادای دیون و قروض خود شود و دارایی و بودجه شرکت کافی نباشد، هرکدام از شرکا مسئول پرداخت قروض هستند. در نام اینگونه شرکت ها علاوه بر عبارت تضامنی نام یک یا همه شرکا آورده می شود؛ در صورتی که نخواهند نام تمامی شرکا درج شود، از عباراتی همچون برادران و شرکا استفاده می شود.

مختلط غیر سهامی و سهامی

اگر شرکت تضامنی و سهامی با یکدیگر ترکیب شوند، نوعی شرکت به نام شرکت مختلف سهامی پدید می آید؛ علت پدید آمدن این نوع معمولا زمانی است که مدیرعامل قصد دارد، به دلیل مشکلات مالی چند شریک را وارد شرکت کند؛ در این صورت مسئولیت و حق نفوذ شرکا جدید را به اندازه سرمایه آن ها محدود می کند؛ در این حالت تنها شرکا ضامن مسئول پرداخت دیون هستند و آن هایی که دارای مسئولیتی محدود هستند، ارتباطی به این قضیه ندارند.

بنابراین شرکت مختلط غیرسهامی هم با اهداف تجاری بین یک یا چند شریک تشکیل می شود؛ با این تفاوت که یک یا چند شریک ضامن هستند و یک یا چند شریک مسئولیت محدود دارند. در نام این شرکت نیز عبارت شرکت مختلط و یکی از شرکا ضامن درج می شود.

شرکت های مختلط دو نوع سهامی و غیر سهامی وجود دارد. مختلط تضامنی و سهامی است. در این مورد به غیر از سرمایه یک شخص که ضامن است، باقی سرمایه به بخش های مساوی به نام سهام تقسیم می شود؛ پس برای شخص ضامن قواعد شرکت تضامنی و برای اشخاص سهامی نیز قوانین صاحبان سهام رعایت می شود. در نوع غیر سهامی با شرکای تضامنی همانند شرکت تضامنی و با دیگران همانند شرکت با مسئولیت محدود رفتار می شود.

نسبی

شرکت نسبی نیز یکی از انواع شرکت ها است که از دسته شرکت های تجاری محسوب می شود و در نام آن باید عبارت نسبی درج شود. حدود مسئولیت شرکا که باید دو یا چند نفر باشند، به میزان سرمایه ای است که در هنگام تاسیس شرکت به ودیعه گذاشته اند و در اساسنامه به آن اشاره شده است.

تعاونی تولید و مصرف

عموما شرکت های تعاونی با هدف کمک به مستضعفین تشکیل می شود و کسب سود منفعت به اندازه شرکت های تجاری دیگر در اولویت قرار نمی گیرد؛ اینگونه شرکت ها که به دو دسته تعاونی تولید و تعاونی مصرف تقسیم می شود، اقدام به فروش مایحتاج ضروری می کند و سود و زیان مابین شرکا به نسبت خرید هریک مشخص می شود.

نتیجه گیری

به طور کلی انواع شرکت ها به خاطر تفاوت قرارداد تقسیم سود و زیان حال از شراکت بین شرکا تنظیم می شوند. براساس قانون تجارت در کشور ایران هفت نوع شرکت وجود دارد که در بخش های بالا به توصیف حدود و اختیارات شرکا در هریک و مفهوم آن پرداخته شد. نکته مهم این است که در بین تمامی انواع شرکت، نوع با مسئولیت محدود از جمله پرطرفدارترین انواع شرکت است که معمولا به ثبت می رسد.

با وجود توضیحاتی که ارائه شد، اگر قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارید، مهم است که جهت قانونمندی هرچه بیشتر یک شرکت به ثبت برسانید. جهت دریافت راهنمایی های بیشتر سایت ثبت فردا و کارشناس مجرب این سایت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

برای ثبت و تاسیس شرکت اقدامات و مراحل زیادی را باید طی کنید که یکی از آن مراحل هزینه هایی است که طبق بودجه خود باید برای این منظور پرداخت کنید. تعرفه و هزینه های ثبت شرکت بسته به نوع شرکتی که قصد تاسیس آن را دارید، متفاوت است.

تعرفه و هزینه های ثبت شرکت

نگران نباشید، درک آن بسیار آسان است. ما در این مقاله قصد داریم که تمام تعرفه ها و هزینه های ثبت شرکت های گوناگون را برای شما به طور کلی و به شفاف ترین شکل ممکن توضیح دهیم تا دیگر هیچ سوالی برای شما باقی نماند.

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : همچنین شما این فرصت را دارید تا با مراجعه به سایت ثبت فردا از خدمات و مشاوره های رایگان یکی از بهترین و مجرب ترین تیم های حقوقی فعال در ایران بهره مند شوید تا مشکلی در روند ثبت شرکت برای شما پیش نیاید. کارمزد تعرفه و هزینه های ثبت شرکت در تیم ثبت فردا بسیار ناچیز است و در میان کمترین دستمزدها در میان تیم های حقوقی ثبت شرکت قرار دارد.

تعرفه و هزینه های ثبت شرکت با مسئولیت محدود چقدر است؟

شرکت های با مسئولیت محدود معمول ترین نوع شرکت بازرگانی در کشور ما به شمار می روند و معمولا توسط اعضای فامیل، خانواده و دوست و آشنایان نزدیک تشکیل می شود. هزینه های ثبت این شرکت ها در سال 1399 به شرح زیر است:

  1. هزینه نامگذاری شرکت 40.000 ریال (چهار هزار تومان)
  2. هزینه پاکت، پوشه، گیره و پست چیزی حدود 300.000 ریال (سی هزار تومان)
  3. حق الوکاله برای وکیل دادگستری حدود 2.500.000 ریال (دویست و پنجاه هزار تومان)
  4. هزینه حق ثبت در اداره ثبت شرکت های بازرگانی حدود 500.000 (پنجاه هزار تومان)

همچنین لازم است که برای درج آگهی در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار اقدام کنید که بسته به نوع فعالیت شرکت شما و نام روزنامه از حدود 150 هزار تومان تا 300 هزار تومان در نوسان است.

هزینه و کارمزد ثبت شرکت در موسسه حقوقی ثبت فردا یکی از کمترین دریافتی ها در میان رقبا در سراسر ایران است و به صورت فوری و در سریع ترین زمان ممکن انجام می پذیرد.

تعرفه و هزینه های ثبت شرکت سهامی خاص چقدر است؟

شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام هزینه تاسیس و پایه گذاری آن توسط بنیانگذاران آن باید پرداخت شود و تعداد سهام داران نباید کمتر از 3 نفر باشند. هزینه ثبت این شرکت ها به نسبت هزینه ثبت شرکت های با مسئولیت محدود بالاتر است. تعرفه و هزینه های ثبت شرکت سهامی خاص به صورت زیر است:

  1. هزینه نامگذاری شرکت 40.000 ریال (چهار هزار تومان)
  2. هزینه پاکت، پوشه، گیره و پست چیزی حدود 300.000 ریال (سی هزار تومان)
  3. حق الوکاله برای وکیل دادگستری حدود 2.500.000 ریال (دویست و پنجاه هزار تومان)
  4. هزینه حق الثبت در اداره ثبت شرکت های بازرگانی حدود 500.000 (پنجاه هزار تومان)

همچنین لازم است که پس از انجام مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها و به دست آوری مدارک شرکت نسبت به اعلان و درج شرکت در روزنامه های کثیرالانتشار اقدام کنید که هزینه آن بین 150 هزار تومان تا 300 هزار تومان در نوسان است.

هزینه ثبت شرکت های سهامی خاص با وجود پیچیدگی روند ثبت این شرکت ها نسبت به شرکت های با مسئولیت محدود مشابه به هم هستند.

هزینه ثبت شرکت های غیر تجاری

موسسه های غیر تجاری شرکت هایی هستند که هدف آن ها پردازش به امور غیر تجاری و غیر بازرگانی است و به دو دسته انتفاعی (آموزشگاه های هنر، زبان، علمی و ادبی) و غیر انتفاعی (موسسات خیریه و صندوق های قرض الحسنه) تقسیم می شوند. تعرفه و هزینه ثبت شرکت غیر تجاری به شرح زیر است:

  1. هزینه نامگذاری شرکت 40.000 ریال (چهار هزار تومان)
  2. هزینه پاکت، پوشه، گیره و پست چیزی حدود 300.000 ریال (سی هزار تومان)
  3. حق الوکاله برای وکیل دادگستری حدود 2.500.000 ریال (دویست و پنجاه هزار تومان)
  4. هزینه حق الثبت در اداره ثبت شرکت های بازرگانی حدود 500.000 (پنجاه هزار تومان)

همچنین لازم است که در پی دریافت مدارک پس از انجام مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها آگهی شرکت غیر تجاری را در روزنامه های کثیرالانتشار درج کنید که هزینه آن بین 150 هزار تومان تا 300 هزار تومان در نوسان است.

هزینه ثبت شرکت تضامنی

شرکت تضامنی شرکتی است که تحت عنوان مشخصی برای انجام امور بازرگانی بین دو یا چند نفر به صورت تضامنی تشکیل می شود. تعرفه و هزینه های ثبت شرکت تضامنی به صورت زیر است:

  1. هزینه نامگذاری شرکت 40.000 ریال (چهار هزار تومان)
  2. هزینه پاکت، پوشه، گیره و پست چیزی حدود 300.000 ریال (سی هزار تومان)
  3. حق الوکاله برای وکیل دادگستری حدود 2.500.000 ریال (دویست و پنجاه هزار تومان)
  4. هزینه حق الثبت در اداره ثبت شرکت های بازرگانی حدود 500.000 (پنجاه هزار تومان)

همچنین لازم است که پس از انجام مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها و به دست آوری مدارک شرکت نسبت به اعلان و درج شرکت در روزنامه های کثیرالانتشار اقدام کنید که هزینه آن بین 150 هزار تومان تا 300 هزار تومان در نوسان است.

هزینه ثبت شرکت تعاونی

شرکت تعاونی شرکتی تجاری است که بین اشخاص حقیقی با فعالیت در حوزه تولید و عرضه کالا و خدمات تشکیل می شود. هزینه ثبت شرکت تعاونی نیز به شرح زیر است:

  1. هزینه نامگذاری شرکت 40.000 ریال (چهار هزار تومان)
  2. هزینه پاکت، پوشه، گیره و پست چیزی حدود 300.000 ریال (سی هزار تومان)
  3. حق الوکاله برای وکیل دادگستری حدود 2.500.000 ریال (دویست و پنجاه هزار تومان)
  4. هزینه حق الثبت در اداره ثبت شرکت های بازرگانی حدود 500.000 (پنجاه هزار تومان)

همچنین لازم است که پس از انجام مراحل ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها و به دست آوری مدارک شرکت، نسبت به اعلان و درج شرکت در روزنامه های کثیرالانتشار اقدام کنید که هزینه آن بین 150 هزار تومان تا 300 هزار تومان در نوسان است.

همانطور که در بالا گفته شد، هزینه و کارمزد ثبت شرکت در موسسه حقوقی ثبت فردا یکی از کمترین دریافتی ها در میان رقبا در سراسر ایران به شمار می آید و به صورت فوری و در سریع ترین زمان ممکن انجام می گیرد.

سخن آخر

یکی از مراحل تاسیس شرکت های تجاری و بازرگانی مراجعه به موسسه های ثبت شرکت، تهیه مدارک مربوط و پرداخت هزینه های ثبت شرکت است. ما در این مقاله شما را انواع شرکت های تجاری و میزان هزینه هایی که لازم است برای ثبت شرکت خود صرف کنید، آشنا کردیم.

لازم به ذکر است که ما به شما توصیه می کنیم که با مراجعه به سایت ثبت فردا از خدمات ویژه و مشاوره های رایگان این موسسه بهره مند شوید و با پرداخت کمترین کارمزد ثبت شرکت تجربه دلنشینی از همکاری و مساعدت یک تیم حرفه ای در این زمینه داشته باشید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.



:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

شکل شرکت های اولیه و تاریخچه شرکت با مسئولیت محدود : بنیان گذاری و تاسیس شرکت مسئله ای است که از دوره های گذشته به منظور انجام فعایلت های تجاری و بازرگانی و کسب سود و منفعت از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است تا امروز که تاسیس شرکت ها در بخش های مختلف با کارکردهای متفاوت به امری عادی بدل شده و در عرصه اقتصاد بسیار حیاتی و چشمگیر شده است.

شکل شرکت های اولیه و تاریخچه شرکت با مسئولیت محدود

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : ما در این مقاله قصد داریم که شما را با شکل شرکت های اولیه و نخستین شرکت هایی که در جهان و در ایران تاسیس شدند و همچنین با تاریخچه شرکت با مسئولیت محدود آشنا سازیم؛ همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا درخواست مشاوره رایگان در خصوص ثبت شرکت بازرگانی خود، شما عزیزان این فرصت را دارید تا با کارشناسان خبره و مجرب سایت ثبت فردا از طریق درگاه اینترنتی ثبت فردا تماس حاصل فرمایید که به سوالات خود رسیدگی کنید.

شکل شرکت های اولیه

شرکت به اجتماع دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی به جهت انجام فعالیت و کارهای تجاری اطلاق می شود؛ به همین دلیل به آن دسته از شرکت هایی که هدف آن ها تجارت نیست و فعالیت تجاری انجام نمی دهند، شرکت حقوقی یا مدنی می گویند.

مطالعات تاریخی نشان می دهد، از همان زمان که انسان با مفهوم بازرگانی و تجارت آشنا شد، پای شرکت های تجاری نیز به زندگی انسان ها گشوده شد. در قوانین مشهور حمورابی ششمین شاه بابل قوانینی در خصوص بنیانگذاری شرکت ها و ترتیب قراردادهای تجاری وجود داشته است که ماده 7 آن قانون بر وجود شرکت در آن زمان صحه می گذارد؛ همچنین در حدود 4 تا 5 هزار سال قبل از میلاد مسیح نیز مدارکی باستانی در دست است که وجود شرکت های تجاری و بیمه را در چین به اثبات می رساند.

اگر به تاریخچه ثبت شرکت ها در حقوق رم نگاهی بیاندازیم، به سادگی متوجه می شویم که در گذشته معمول بوده است، تعدادی سرمایه گذار ثروتمند اندوخته های خود را در اختیار بازرگانان و اشخاص دیگر قرار می دادند و ثبت شرکت به این روش بسیار رایج بوده است. اکثر این شرکت ها شکل و فرمی خانوادگی داشتند و بنیانگذاران این شرکت ها اغلب با هم آشنا بودند. بنابراین تا قرن شانزدهم میلادی اکثر شرکت ها به صورت خانوادگی اداره می شدند و تنها بحث مسئولین کاری و شغلی در میان نبوده است.

آغاز به کار شرکتی مانند شرکت های سهامی امروزی برای اولین بار در سال 1500 میلادی در ژنو سوئیس به منظور تاسیس بانک سن ژرژ صورت پذیرفت؛ پس از قرن شانزدهم و توسعه اقتصاد کشورهای اروپایی اولین شرکت های سهامی با اجازه دولت به منظور فعالیت های تجاری در سرزمین های مستعمره روی کار آمدند که هدف آن ها بهره برداری از منابع طبیعی آن سرزمین ها بود.

شکل شرکت های اولیه پس از قرن 19

تا اواخر قرن 19 میلادی ثبت شرکت های سهامی با اجازه مستقیم دولت تحقق می یافت. از اواخر قرن نوزدهم برای تاسیس شرکت های سهامی قوانین مشخصی وضع شد. قوانین اولیه ثبت شرکت های سهامی در حقوق فرانسه در تاریخ ۲۴ ژوئیه ۱۸۶۷ به تصویب رسید و پس از آن بازنویسی های زیادی در اصلاح این قانون (حدود ۲۰۰ بازبینی و قانون جدید) وضع شدند؛ این امر بنیانگذاری و قوانین شرکت های سهامی را با مقداری پیچیدگی همراه می کند.

در تاریخ ۷ مارس ۱۹۲۵ شرکت های با مسئولیت محدود که در کشور آلمان روی کار آمده بودند، با تصویب قوانین جدید وارد حقوق فرانسه شد.

شکل شرکت های اولیه در ایران

نخستین قوانین در خصوص تاسیس شرکت های تجاری در کشور ما به قانون مصوب 3-2-1311 ارجاع داده می شود که این قانون از همان روز تا به الان قانون تجارت ایران محسوب می شود؛ این قانون در ماده 20 شرکت های تجاری را به 7 مورد تقسیم کرده و به شرح زیر بر می شمارد:

  • شرکت های سهامی
  • شرکت های تضامنی
  • شرکت های با مسئولیت محدود
  • شرکت های مختلط غیر سهامی
  • شرکت های مختلط سهامی
  • شرکت های نسبی
  • شرکت های تعاونی تولید و مصرف

بند 4 از ماده ی 3 قانون تجارت تمامی داد و ستدهای شرکت های تجاری را بسته به نوع شرکت تجارتی می داند.

شرکت های نامبرده زمانی معتبر هستند و از لحاظ قانونی رسمی به شمار می روند و شخصیت های حقوقی آن تعریف می شوند که در موسسه های مربوط به ثبت رسیده باشند. مطابق ماده 195 قانون تجارت ثبت کلیه 7 نوع شرکتی که  نامبرده شد در این قانون ضرورت دارد و تابع تمامی مقررات ثبت شرکت ها است.

از آن زمان تا کنون بیشتر از یک میلیون شرکت تجاری در عرصه اقتصاد کشور ما و در عرصه های مختلف در حال فعالیت هستند.

تاریخچه شرکت با مسئولیت محدود

در حقوق کشور ما قوانین شرکت با مسئولیت محدود برای بار اول با تصویب قانون تجارت مصوب 1311 که در بالا به آن اشاره کردیم، وضع شد. از زمان بنیانگذاری این شرکت در حقوق کشور ما با وجود بهره برداری های عملی بی شمار از این مدل شرکت و با وجود نقص قوانین ما در ارتباط با آن مقررات مربوطه هیچ تغییر و تحول خاصی نیافته است.

در خارج از ایران این نوع شرکت در پایان قرن گذشته و مخصوصا در اوایل قرن حاضر به تصویب قانون گذاری اغلب کشورهای غربی رسید. اولین قانونی که از شرکت با مسئولیت محدود به شکل تقریبا گسترده ای یاد کرد، قانون 29 آگوست 1892 آلمان است. کشوری که این نوع شرکت در آن مورد استقبال تاجران قرار گرفت و قانون های مربوط به این نوع شرکت ها از بهترین موارد وضع قوانین زمان خود بود. این شرکت ها در آلمان مختصرا G.M.B.H. نامیده می شوند.

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که توسط دو یا چند نفر و برای انجام امور مربوط به تجارت تاسیس می شود و هر یک از شرکا تنها به میزان سرمایه خود که در شرکت سرمایه گذاری کردند مسئول بدهی ها و تعهدات شرکت هستند.

به عبارت ساده تر اگر روزی این شرکت ها ورشکسته شوند، سرمایه گذاران تنها سرمایه ای که درون شرکت اندوخته اند را از دست می دهند و نیازی نیست که اموال شخصی خود را نیز برای جبران خسارات طلبکاران از دست بدهند. تشریفات ثبت این شرکت ها بسیار ساده بوده و با دو شریک هم می شود اقدام به تاسیس آن کرد.

سخن آخر

شکل شرکت های اولیه و تاسیس آن ها به زمان های دور و پیش از میلاد مسیح بر می گردد و امروزه انواع شرکت های تجاری نقش پررنگی در شکوفایی اقتصاد کشورهای خود ایفا می کنند. ما در این مقاله تاریخچه شکل شرکت های اولیه را در ایران و جهان شرح دادیم؛ همچنین تاریخچه مختصری از شرکت با مسئولیت محدود را نیز برایتان حاضر کردیم.

شما این فرصت را دارید تا برای ثبت شرکت های خود و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه به سایت معتبر ثبت فردا مراجعه کنید و از تجربه تیم حرفه ای و متخصص ثبت فردا بهره مند شوید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

هزینه اخذ کارت بازرگانی : کارت بازرگانی یکی از اصلی ترین مدارک لازم جهت راه اندازی کسب و کار بین المللی و انجام کارهای تجاری در سراسر جهان به شمار می رود.

هزینه اخذ کارت بازرگانی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : انجام فعالیت هایی نظیر صادرات، تجارت و واردات کالا با استفاده از این کارت امکان پذیر است و کارهای مربوطه به صورت قانونی انجام می پذیرد. این کارت به اشخاص حقوقی و حقیقی اعطا می شود و آنها با وجود این کارت امکان انجام فعالیت های مختلف تجاری را دارند.

یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با اخذ این کارت وجود دارد، مسائل مالی و هزینه آن است زیرا به نظر می رسد که برای دریافت این کارت نیازمند طی مراحل مختلفی هستید و همین موضوع موجب اهمیت هزینه اخذ این کارت می شود.

اگر شما نیز یکی از متقاضیان این کارت هستید؛ اما اطلاعات خاصی در این رابطه ندارید، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید و در پایان کارهای لازم را انجام دهید.

کارت بازرگانی چیست؟

اولین چیزی که با شنیدن نام کارت بازرگانی به ذهن شما می رسد، کدام است؟ بی شک شما نیز به یاد فعالیت های تجاری و همچنین بازرگانی می افتید. انجام هر کار در کشورهای مختلف نیازمند اخذ مجوزی معتبر و متناسب با آن کار است.

انجام فعالیت هایی نظیر صادرات، واردات و کارهایی از این قبیل نیز نیازمند دریافت مجوزهای لازم است. در نتیجه کارت بازرگانی مجوزی است که برای انجام کارهای تجاری به افراد حقیقی و حقوقی داده می شود. هزینه اخذ کارت بازرگانی نیز در این میان از جمله موضوعات مهم و قابل بحث به شمار می رود.

شرایط لازم برای دریافت کارت بازرگانی

حقوقی

لازم به ذکر است که هر فرد تنها امکان دریافت یک کارت بازرگانی را دارد و علاوه بر آن واجد شرایط بودن افراد نیز از جمله عوامل مهم در دریافت و هزینه اخذ این کارت است؛ به عنوان مثال شرکت هایی که متقاضی دریافت این کارت هستند، نباید سابقه ورشکستگی داشته باشند و همچنین محل مناسبی را برای انجام فعالیت های خود درنظر بگیرند.

حقیقی

همانطور که می دانید، افراد حقیقی نیز امکان دریافت کارت بازرگانی را دارند. زمانی که برای اولین بار کارت بازرگانی دریافت می کنید، برای یک سال اعتبار خواهد داشت. پس از گذشت این مدت امکان تمدید مدت زمان آن نیز وجود دارد.

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که کارمندان رسمی دولت و سازمان های مربوطه اجازه دریافت کارت بازرگانی را ندارند. افراد حقیقی نیز بایستی دارای برخی از شرایط لازم باشند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • حداقل ۲۳ سال سن داشته باشد.
  • ارائه کارت پایان خدمت
  • سابقه سه سال فعالیت های تجاری
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • داشتن حساب جاری در یکی از بانک های کشور
  • عدم استخدام در سازمان های دولت
  • عدم تجربه ورشکستگی

هزینه اخذ کارت بازرگانی بر چه اساسی تعیین می شود؟

همانطور که در ابتدا اشاره شد، یکی از مهم ترین مسائل مربوط به اخذ کارت بازرگانی هزینه ای است که باید توسط متقاضیان پرداخت شود. از آنجا که شما برای دریافت این کارت بایستی شرایط مختلف و مدارکی را تکمیل کنید، اعلام مبلغ ثابت برای آن امکان پذیر نیست؛ اما با استناد به سامانه رسمی صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران هزینه هایی که برای اخذ کارت بازرگانی باید انجام دهید، شامل موارد زیر است:

  • صدور یا تمدید کارت: ۴۴۰۰۰۰ ریال
  • ابطال تمبر جهت تمدید کارت بازرگانی: ۵۰۰۰۰ ریال
  • ابطال تمبر برای صدور کارت: ۱۰۰۰۰۰ ریال
  • کارت های صدوری: ۲۰۰۰۰۰۰ ریال

علاوه بر مواردی که ذکر شد، اتاق بازرگانی دارای حق عضویتی است که مبالغ آن به شرح زیر است:

سرمایه های اولیه:

  • تا ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال: ۲۵۰۰۰۰۰ ریال
  • از ۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال تا ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال: ۴۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال
  • از ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال به بالا: ۵۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال

همانطور که مشاهده کردید، هزینه اخذ کارت بازرگانی به طور تقریبی به این صورت است و شما پیش از انجام هر کاری بایستی جوانب لازم در این رابطه را بسنجید و پس از آن نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنید؛ اما به نظر شما مزایای دریافت این کارت چیست؟ برای رفع ابهامات شما بهتر است که در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم.

مزایا و معایب اخذ کارت بازرگانی کدام است؟

بی شک دریافت کارت بازرگانی با مزایا و معایب خاصی برای دارندگان آن همراه است و افراد با دریافت آن از موارد خاصی بهره مند می شوند. کسانی که به دنبال دریافت این کارت هستند، بایستی اطلاع کافی و جامع از مزایا و معایب دریافت این کارت نیز داشته باشند و آمادگی انجام مراحل آن را نیز پیدا کنند.

برخی از این موارد را در ادامه برای آگاهی بیشتر شما ذکر کرده ایم:

مزایا

  • امکان دریافت ویزای فعالیت های تجاری
  • واردات و صادرات در مناطق آزاد
  • عضو اتاق بازرگانی می شوند.
  • ارتباط با تجار خارجی
  • امکان ثبت نام تجاری به صورت لاتین
  • معرفی افراد به عنوان تجار و بهره مندی از مزایای بیشتر نسبت به افراد عادی

معایب

  • پرداخت مالیات ارزش افزوده و هزینه اخذ کارت بازرگانی
  • پرداخت مالیات واردات کالا
  • ایجاد مشکل برای کارت در صورت استفاده نادرست

مرجع و سازمان مربوط به ثبت کارت بازرگانی کدام است؟

در کشور ما ایران صدور کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی، صنایع و معادن انجام می شود؛ اما تایید این کارت توسط وزارت بازرگانی انجام خواهد شد. امروزه بیشتر افراد کارهای حقوقی خود را به مشاوران می سپارند و به همین دلیل کارهای آنها به بهترین صورت انجام می پذیرد.

اگر شما نیز به دنبال موسسه ثبت معتبر هستید، بهتر است به سایت ثبت فردا مراجعه کنید و با آرامش خیال پیگیر کارهای خود باشید. با انجام این کار دیگر جای نگرانی بابت پیشرفت درست مراحل اخذ کارت وجود ندارد و به راحتی امکان دریافت کارت بازرگانی خود را دارید. پس بهتر است که به پیشنهاد ما توجه کنید و نگاهی به این سایت بیندازید.

نتیجه گیری

کارت بازرگانی مجوزی است که توسط اتاق بازرگانی صادر و توسط وزارت بازرگانی تایید می شود. افراد با وجود این کارت امکان انجام فعالیت های تجاری اعم از صادرات و واردات را دارند و از مزایای خاص آن نیز بهره مند می شوند.

البته هزینه اخذ کارت بازرگانی نیز از موارد مهمی است که افراد به آن توجه می کنند. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا اطلاعات جامع و کاملی را به خوانندگان بدهیم. شما نیز بهتر است پیش از اقدام به اخذ کارت بازرگانی خود این متن را مطالعه کنید و نکات آن را به کار گیرید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

مزایای کاشی سنتی ایرانی : کاشی سنتی از صنایع دستی دیرینه ایرانیان است که تاریخ درخشانی از هنر قرون گذشته را در سینه دارد. از کاخ های هخامنشی و آشور تا مساجد و حرم های اسلامی همه تحت تاثیر این هنر قرار داشته اند و بخش بزرگی از تزئینات و زیبایی خود را مرهون کاشی کاری های رنگین و زیبای سنتی هستند.

مزایای کاشی سنتی ایرانی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : علاوه بر آثار تاریخی و جلوه های ماندگاری که با این کاشی کاری ها ارزشمندتر شده اند، میادین شهرها و نمادهای تمدن نیز از زیبایی این سفالینه های رنگین بهره برده اند. در هر کوی و برزن می توان آثار درخشان و کم نظیری از کاشی کاری سنتی ایرانی را یافت.

در خانه ها، ادارات و دفاتر کار و... خلاصه همه جا این قطعات رنگین و شاد حضور دارند. اکنون این سوال مطرح است که مزایای کاشی سنتی ایرانی نسبت به انواع مشابه چیست؟ چه چیز باعث شده است که مردم این نوع کاشی را بر انواع دیگر ترجیح دهند؟

 

کاشی ایرانی؛ قابلیت اجرای ایده ها:

از جمله مواردی که در انتخاب کاشی مناسب برای مکان های مختلف مدنظر است تناسب بین کاشی کاری با سایر اجزاء موجود در محیط است. از آنجا که وجود عامل تناسب بسیار مهم و از شروط اصلی زیبایی هر مکان است نمی توان به راحتی از آن صرف نظر کرد. در مورد اجرای کاشی کاری نیز روال کار چنین است.

برای داشتن یک کاشی کاری زیبا با نقوش دلنشین و چشمگیر وجود تناسب بین این بخش و سایر قسمت های کار لازم و ضروری است. به طوری که حتی زیباترین نقوش کاشی کاری نیز اگر از عنصر مهم تناسب با محیط اطراف بهره مند نباشند نمی توانند زیبایی لازم را به بیننده القا کنند.

بسیار پیش آمده است که پس از انتخاب یک طرح کاشی زیبا و درخشان با اطمینان تمام منتظر اجرای زیبای آن در محل مورد نظرتان باشید. اما پس از کاربرد کاشی مورد نظر در کمال ناباوری تاثیر آن را کاملا متفاوت با تصورات خود بیابید! باید دید مشکل کار در کجاست...

تناسب در اجزاء و هماهنگی با محیط پیرامون

وجود تناسب در اجزای هر طرح از عوامل موثر در زیبایی آن محسوب می شود. در طراحی دکوراسیون و چیدمان هر محل نیز تکمیل زیبایی بستگی مستقیم به وجود این عنصر دارد. اگر کاشی انتخابی، تناسبی با محیط پیرامون خود نداشته باشد نمی تواند متضمن زیبایی آن شود.

کاشی سنتی ایرانی از آنجا که ریشه در فرهنگ و سنت ایرانی دارد، می تواند به خوبی با سایر اجزای محیط و چیدمان ایرانی تطبیق یابد. برای مثال کاشی کاری فیروزه ای که در حمام و سرویس بهداشتی کاربردهای خوبی دارد کاملا با فرهنگ و سلیقه ایرای منطبق است.

از طرفی به خاطر هندسی و گرافیکی بودن طرح های کاشی ایرانی، امکان تطبیق آن با طرح های متنوع دیگر نیز به راحتی وجود دارد. نمونه های ترکیب کاشی سنتی با دکوراسیون و نمای مدرن به خوبی این مطلب را به اثبات می رساند.

صنایع بومی و مزیت قیمت مناسب

صنایع بومی هر منطقه به دلیل دسترسی آسان به مواد اولیه، امکانات ساخت در محل و نیروهای کارآزموده محلی معمولا از قیمت بسیار مناسب تری نسبت به سایر موارد برخوردارند. در مورد کاشی ایرانی هم وجود همه امکانات لازم برای تهیه آن در داخل کشور باعث شده تا قیمت تمام شده آن نسبت به انواع غیربومی به مراتب ارزان تر تمام شده و برای مشتریان کاملا مقرون به صرفه باشد.

توجه به ریشه این هنر در میان ایرانیان و سابقه طولانی آن در سنت ایرانی بسیار مهم است. وجود چنین پیشینه ای باعث شده تا یافتن نیروهای کارآزموده و باذوق برای اجرای طرح های زیبای کاشی سنتی ایرانی کار چندان دشواری نباشد. وجود دوره های آموزشی این هنر در مراکز هنرهای تجسمی و صنایع دستی ایران نیز بستر را برای رشد این زمینه از هنر مهیا نموده است.

مجموعه این عوامل باعث شده تا تهیه این نوع کاشی برای ایرانیان کاملا در دسترس و مقرون به صرفه باشد.

خاک خوب، سفال زیبا، کاشی سنتی ایرانی!!

عامل دیگری که می توان به عنوان یک مزیت برای کاشی سنتی ایرانی برشمرد خاک رس بسیار مرغوبی است که در بسیاری از مناطق ایران وجود دارد. از این خاک کم نظیر گل رس اعلا با خصوصیات لازم برای ساخت سفالینه های فوق العاده به دست می آید. همین گل رس مبنای اولیه و اساس ساخت کاشی زیبای ایرانی شده و چشم جهانیان را به خود خیره می نماید.

خرید اینترنتی کاشی سنتی و مزیت های فوق العاده!

آیا تا بحال به خرید اینترنتی کاشی فکر کرده اید؟ مزیتی که برای دست یافتن به آن نیازی به صرف هزینه یا اتلاف وقت خود ندارید. کافی است تا وارد سایت فروشگاه اینترنتی خوگرپلاس شده و طرح کاشی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در این شرایط امکان مشاهده طرح ها و نقوش بی شمار و مقایسه آنها با یکدیگر نیز فراهم آمده است. سایر مراحل کار از قبیل دریافت قیمت، شرایط پرداخت و ثبت سفارش نیز تنها با چند کلیک قابل انجام است. ارسال رایگان کالای انتخابیِ شما نیز برعهده خوگرپلاس بوده و شما می توانید با اطمینان از ارسال سالم کالا فقط منتظر دریافت آن بمانید.

نتیجه

با توجه با نوشتار فوق درمی یابیم که کاشی ایرانی از جایگاه ویژه ای در هنر و صنعت ایرانی بهره مند است. از گذشته تا کنون و از کاخ و تالار و سرسرا تا مسجد و محراب و گنبد و مناره همه و همه با این هنر اصیل ایرانی آراسته شده اند. در میادین، ادارات و سالن ها و نیز در منازل ایرانیان همه جا آثاری از کاشی کاری سنتی و زیبای ایرانی نگاه ها را به خود خیره کرده است.

وجود عوامل متعددی چون بومی بودن این هنر در میان ایرانیان، وجود مواد اولیه و نیروهای مشتاق و اهل هنر و بسترهای فرهنگی نیز بر سهولت کار کاشی سازی ایرانی موثر است.

وجود خاک رس اعلای ایران که با آن گل رس کاملا مرغوب برای تهیه سفالینه های ایرانی از جمله کاشی به دست می آید، نیز از عوامل رشد این صنعت هنری در ایران است.

امکانات موجود برای اجرای متناسب این کاشی در محیط های مدرن و سنتی نیز حوزه استفاده از آن را گسترده تر نموده است. فراهم آوردن تناسب بین کاشی ایرانی با محیطی از همان جنس نیز به آسانی میسر است و می تواند از مزیت های کاربرد آن محسوب شود.

چنین مجموعه ای قیمت مناسب را نیز بر دیگر مزایای این نوع کاشی افزوده است. در خرید اینترنتی کاشی ایرانی علاوه بر قیمت ارزان از سهولت و اطمینان در معامله و امکانات ارسال رایگان نیز بهره مند خواهید بود.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

کاشی سنتی یزد چه ویژگی هایی دارد؟ کاشی و کاشی کاری از هنرهای سنتی و نهادینه کشورمان است که از دیرباز در میان عموم مردم از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است.

کاشی سنتی یزد چه ویژگی هایی دارد؟

کاربرد کاشی های سنتی در ساختمان جزیی از بافت معماری سنتی ایران را تشکیل می دهد که حتی با ورود صنایع جدید و مصالح مدرن ساخت و ساز هم از مقبولیت آن کم نشده است. اما برخی از کاشی ها زبانزد عام و خاص هستند، کاشی سنتی یزد یکی از این نوع کاشی ها است.

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : مزایای خاصی از قبیل زیبایی، سهولت کاربرد و قیمت مناسب از مواردی هستند که کاشی سنتی را در میان مردم پرکاربرد ساخته است.

تولید کاشی در برخی شهرهای ایران از قبیل اصفهان و کاشان رونق خوبی دارد. یزد هم از مراکز مهم تولید و فروش کاشی سنتی است. ویژگی های خاص و مهم کاشی سنتی یزد باعث این رونق شده که در ادامه مطلب به تشریح آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

کاشی سنتی یزد چه ویژگی هایی دارد؟

یزد  از استان های بزگ و پررونق ایران است که در بخش مرکزی ایران قرار دارد. وجود خاک مرغوب در منطقه ای که یزد در آن واقع شده از یکسو و پاگرفتن صنایع ساختمانی از سوی دیگر یزد را به قطب مهم معماری کشور بدل کرده است. تولید کاشی و سرامیک نیز از صدها سال پیش از این در یزد رونق داشته است. این شهر هم چنین  بخش مهمی از سفال و سرامیک مورد نیاز استان های همجوار بجز اصفهان را تولید و عرضه می کند.

ترکیب هنر و صنایع دستی در این نوع کاشی باعث شده تا این محصولات بتوانند نشانه هایی از هر دو این موارد را در خود داشته باشند.

طرح های معروف کاشی سنتی از قبیل نگار ختایی، گل، مرغ، گره و سایر نقوش سنتی این کاشی را به مهره ای مهم و موثر در زیباسازی معماری ایرانی خصوصا در بخش نمای سنتی ساختمان بدل کرده است.

خاک خوب، صنعت کارآمد، کاشی بی نظیر...

صنایع کاشی سنتی یزد با استفاده از خاک بسیار مرغوب منطقه نیاز چندانی به جابجایی مواد اولیه جهت تولید محصولات خود ندارند. دسترسی آسان به مصالح و مواد اولیه باعث شده تا این صنعت بومی فرصت های خوبی برای ریشه دواندن در سطح این استان فرهنگ پرور بیابد. قیمت مناسب این صنایع هنری در استان یزد نیز از همین موضوع نشأت می گیرد.

با رونق روزافزون صنایع کاشی گرایش نیروهای جوان و علاقمندان به این هنر نیز دوچندان شده است و کلاس های آموزشی در زمینه ای مختلف مربوط به آن در سطح استان نیز رونق گرفته اند. هر یک از این کلاس های آموزشی با دارا بودن کارگاه های مختلف و متنوعی در زمینه کاشی سازی از مبانی ترسیم خطوط هندسی تا تهیه گل رس و سایر مراحل به علمی شدن این هنر بومی یاری می رسانند.

این همه باعث شده تا اشتیاقی دوباره در این زمینه بین نسل جدید پدید آید که می تواند به کارآمد شدن این صنعت بیانجامد. علاوه بر این کاشی کاری سنتی یزد و جلوه های آن می تواند فرصت مناسبی نیز برای جذب گردشگران و توریست های خارجی در این عرصه پدید آورد.

کاشی سنتی یزد در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

یزد نیز در کنار اصفهان که مهد هنر کاشی سنتی در کشور است که توانسته طی دهه ها جایگاه مهمی در این مورد پیدا کند. کاربرد این کاشی در موارد زیر به خوبی نشانگر تاثیر عمیق و نقش مهم آن در شکل گیری زیربنای معماری سنتی در این ناحیه می باشد:

  • نمای سنتی ساختمان و بازسازی بناهای قدیمی
  • کاشی کاری مساجد در بخش های کف و دیوار، گنبد، مناره و...
  • ساخت و ترمیم حسینیه ها و سایر اماکن مذهبی
  • کاربرد در مبلمان شهری به شکل تابلو کاشی
  • المان ها و یادبودهای سنتی و مذهبی در سطح شهر و استان

نمونه های فراوان کاربرد کاشی سنتی در اماکن مذهبی و بناهای یادبود استان یزد و خارج از آن بسیار پررونق و چشمگیر است. در هر گوشه می توان آثاری درخشان به جامانده از ادوار مختلف تاریخی را مشاهده کرد که در آنها از کاشی سنتی استفاده شده است.

 کاشی سنتی یزد و طرح های کلی کاشی سنتی...

طرح های کلی در کاشی کاری سنتی بسیار  آشنا و دیرینه هستند. معروف ترین آنها به عبارت زیر هستند:

  • کاشی کاری مقرنس یا لانه زنبوری که از عناصر مهم تزئینی معماری بوده است و اغلب در ساخت گنبدها و تزئین مقبره ها و بناهای یادبود به کار می رود.
  • کاشی کاری مشبک یا محرابی از چیده شدن کاشی های سفالی لعابدار که بر مبنای طرح اصلی بریده شده  اند شکل می گیرد.
  • کاشی کاری معرق یا گل  و بته که اروپاییان آن را به نام موزائیک می شناسند.
  • کاشی کاری معقلی یا تلفیق آجر و کاشی که با حرکت شطرنجی و با استفاده از خط کوفی شکل گرفته و در معماری اسلامی کاربرد دارد.
  • کاشی کاری هفت رنگ یا خشت کاری که با انطباق بر سلیقه هنرمند انجام گرفته و با لعاب کاری بر روی طرح های اولیه شکل می گیرد.

همه این انواع کاشی کاری در ساخته های کاشی کاری یزد دیده می شوند. علاوه بر این با استفاده از تکه های شکسته کاشی نیز ترکیبات زیبایی برای سنگفرش کاشی ساخته  استفاده می شود.

نتیجه

از مجموع گفته های فوق درباره هنر کاشی سنتی یزد درمی یابیم که این هنر با سنت و فرهنگ این شهر گره خورده و درآمیخته است. در هر گوشه و کنار این استان و خارج از آن نمونه هایی از کاربرد استادانه این نوع کاشی کاری دیده می شود. زیبایی چشم نواز این کاشی کاری ها علاوه بر گردشگران داخلی، بسیاری از توریست ها را هم از نقاط مختلف دنیا به این محل می کشاند.

بناهای قدیمی و معماری های سنتی فراوان که در آنها جلوه های زیبای کاشی کاری  وجود دارد فرصت های بالقوه کم نظیری را برای استان فراهم آورده است.

وجود خاک رس بسیار خوب و باکیفیت در این استان هم به رونق صنایع سفالینه و کاشی سازی کمک زیادی کرده است. کیفیت بالای این ساخته های دست هنرمندان یزدی را می توان حاصل ترکیب ذوق هنری آنها با شرایط مساعد از نظر مواد اولیه محسوب کرد.

در کاشی کاری سنتی یزد از همه طرح های کلاسیک و مدرن این هنر بهره برداری شده و شاهکارهای هنری بی بدیلی پدید آمده است.

از مقرنس و معرق و هفت رنگ تا لانه زنبوری و مشبک و نیز طرح های تلفیقی و ترکیب خط و طرح همه و همه از نمونه های بی نظیر این کاشی سنتی را شامل می شوند.

کلمه کلیدی:  کاشی سنتی یزد

شما هم برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه این تولیدات و ثبت سفارشات خود می توانید با سایت خوگرپلاس در ارتباط باشید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

کاشی سنتی چیست : کاشی سنتی بزرگترین جزء از بدنه مصالح ساختمانی هنری در معماری است. اما اگر بپرسیم کاشی سنتی چیست؟ به این پاسخ می‌رسیم که: اصولا به هر جسم سخت و سفت که برای پوشش کف، دیوار یا زمین در ساختمان به‌کار می‌رود مانند سرامیک یا پوشش‌های مشابه کاشی می‌گویند.

کاشی سنتی چیست

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : کاشی می‌تواند به هر شکل هندسی منظم باشد، گرچه به‌دلیل کارکرد عمده آن در پوشش دیوار و کاربردهای روزمره ما آن را بیشتر در اشکال مربع و مستطیل دیده‌ایم. جنس کاشی هم بسیار متنوع و حتی گاه شیشه یا فلز است. اما در معماری متداول شهری بیشتر از سرامیک به‌عنوان کاشی استفاده می‌شود.

کاشی سنتی در معماری ایران زمین از گذشته‌های دور و اغلب به‌منظور پوشش سقف، کف و دیواره‌های اماکن مذهبی و بناهای یادبود به‌کار گرفته شده است. اما امروزه علاوه بر این‌ها در بافت رایج شهری، المان‌ها و نیز در قالب هدیه دست‌به‌دست می‌شود.

 

نقوش کاشی‌ها نیز طرح‌های شناخته شده اسلیمی، ایرانی و تلفیقی از طرح‌های جدید است. شیوه‌های لعاب‌پردازی و پخت این کاشی‌ها نیز در طول تاریخ این هنر تا حدودی از کشورهایی که اسلام آنها را به تصرف درآورد مانند اسپانیا ملهم شده است.

در ادامه مطلب موارد بیشتری در مورد کاشی سنتی می‌آموزیم. با ما همراه باشید.

کاشی سنتی در گذر تاریخ...

ساخت و ساز و نماسازی بناها در طول تاریخ بشر به‌عنوان بخشی جدایی ناپذیر از بدنه فرهنگ و تمدن انسانی همواره مطرح بوده است. کاربرد مصالحی مانند کاشی سنتی در این بازه زمانی خصوصا هنگامی اهمیت بیشتری یافت که از آن در بدنه بناهای یادبود و مقبره‌ها، یادمان‌های سنتی و نیز اماکن مذهبی استفاده شد.

همین موضوع پای کاشی سنتیرا از سرزمینی به سرزمین دیگر و از قاره‌ای به قاره دیگر گشود. با فتح سرزمین‌های دور و نزدیک توسط اسلام طرح‌های اسلیمی در کاشی سنتی نیز به آن سرزمین‌ها راه یافتند. هرچند طراحی و شیوه‌های پخت و سایر مراحل کاشی‌سازی نیز متقابلا از آن ممالک به سرزمین‌های اسلامی وارد شد. شاید این دوران را بتوان به همین مناسبت دوران تلفیق این هنر نامید.

امروزه اما در مسیر جاده طولانی و پرپیچ ‌و خمی هستیم که کاشی سنتی تا رسیدن به ما و دوران ما طی کرده است. نقش و نگارهای رنگین و لعاب‌کاری‌های هنرمندانه استادکاران این فن مسیر را مزین کرده است و آثار بی‌بدیل کاشی‌کاری در طول این جاده می‌درخشند. کشور ما با گنجینه رنگین‌ و گرانبهایی از کاشی سنتی بی‌شک نقطه درخشان این مسیر در طول تاریخ است.

کاشی سنتی چیست؟

کاشی سنتی چیست : برای علاقمندان به هنرای تجسمی و صنایع دستی هیچ شکی وجود ندارد که کاشی سنتی بخش بزرگی از بار این رشته از هنر را بر دوش می‌کشد.

گرچه پسوند سنتی با این نوع کاشی قرین شده اما کاربرد آن در نماهای مدرن شهری نیز این روزها رونق گرفته است و اینک تجلی این نمونه از هنر بر در و دیوار اماکن شهرها اعم از سنتی و مدرن می‌درخشد.

کلمه کاشی به معنای منصوب به کاشان است و از آن جهت بر این صنعت هنری نهاده شده که به‌احتمال زیاد نخستین ساخته‌های کاشی سنتی ایرانی از این شهر برآمده‌اند. در کتاب فرهنگ علامه دهخدا کاشی به "نوعی خشت که بر آن نقاشی کنند و آبگینه ساییده بر روی آن بمالند و بپزند، چنان که رنگین و شبیه چینی شود" تعبیر شده است.

اما قدمت این کار به بیش از 6 هزار سال می‌رسد. نخستین نمونه های این نوع کاشی را می‌توان در بناهای مربوط به دوران هخامنشی و آشور مشاهده نمود. این صنعت در دوران ظهور اسلام ضمن تلفیق با هنر طراحی اسلیمی به اوج رسیده است.

از مساجد نایین و نی‌ریز می‌توان به‌عنوان نمونه‌های کهن و بی‌بدیل کاشی‌کاری سنتی در ایران نام برد.

انواع سبک‌های کاشی سنتی چیست؟

کاشی سنتی چیست : استفاده از کاشی در معماری از دیرباز در ایران و دیگر کشورهای منطقه متداول بوده است. کاشی‌هایی که برای تزئین ساختمان‌ها و عمارات به‌کار می‌روند عموما به پنج دسته کلی تقسیم می‌شوند:

کاشی معرق: از تراشیدن تکه‌های کوچک و تلفیق آنها به یکدیگر ساخته می‌شود.

کاشی معقلی: دارای طرح هندسی بوده و از تلفیق این‌گونه اشکال ساخته می‌شود.

کاشی گره چینی: که از چیدن قطعات کاشی در کنار هم پدید می‌آید.

کاشی هفت رنگ یا خشتی: از تلفیق خشت‌های کوچک رنگی و لعاب‌دار طرحی کلی ساخته می‌شود.

کاشی مشبک: که ساختاری شبکه‌ای از کاشی است.

این 5 دسته اصلی در تلفیق و ترکیب با یکدیگر مبدا ایجاد طرح‌های بسیار زیبا و اعجاب‌انگیزی از کاشی سنتی شده‌اند که در بناهای ایرانی می‌درخشند. غالبا چندین شیوه کاشی‌کاری در هر بنا مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترکیب این شیوه‌ها در بخش‌های مختلف بنا کاربرد دارند. برای مثال کاشی‌کاری مشبک چنان که از نامش برمی‌آید بیشتر در پنجره‌ها و نماهای رو به بیرون استفاده می‌شود.

دیگر انواع کاشی چیست؟

غیر از 5 گانه‌های کاشی سنتی که در میان همگان معروفند انواع دیگری نیز از این کاشی وجود دارد که کمتر از آنها یاد می‌شود. این نمونه‌ها عبارتند از:

کاشی مُهری: این نوع کاشی سنتی با تهیه مهر کنده‌کاری شده و قالب‌گیری آن تهیه می‌شود.

کاشی نره‌ای: معمولا از کاشی سنتی معمولی ضخیم‌تر بوده و در گنبدها بیشترین استفاده را دارد.

کاشی پیش‌بُر: از قالب‌گیری با فلز و چوب تهیه و گاه نیز به شکل خام استفاده می‌شده است.

کاشی زیر رنگی: لعاب را با رنگ دلخواه بر روی کاشی ریخته و در کوره می‌پزند. سپس باز لعاب زده و مجددا در کوره می‌پزند. بعد از برش و تلفیق هم بار دیگر لعاب‌کاری و برای بار سوم به کوره‌پزخانه فرستاده می‌شوند. رنگ اول زیر رنگی و رنگ دوم نقش اصلی نامیده می‌شود.

کاشی خط بنایی: از ترکیب خط کوفی در امتداد افقی و عمودی طرح‌های جالب کاشی‌کاری پدید می‌آید که به خط بنایی معروف است.

نتیجه

آنچه از نوشتار بالا نتیجه می‌گیریم بیش از هر چیز اهمیت کاشی سنتی در اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی است. امتداد دوره‌های تاریخی که این هنر را در خود پرورانده و رشد داده‌اند نیز از دیگر مواردی است که در این متن به آنها اشاره شده است.

اشاره به انواع کاشی کاری سنتی نیز در این متن آمده که شامل این موارد است:

کاشی معرق، کاشی معقلی، کاشی گره چینی، کاشی هفت رنگ یا خشتی، کاشی مشبک، کاشی مُهری، کاشی نره‌ای، کاشی پیش‌بُر و کاشی زیر رنگی

هر یک از این انواع نیز در روش ساخت و کاربرد آنها دارای تمایزات و تشابهاتی هستند که در حوزه هنر وسیع کاشی کاری می‌گنجند. برای علاقمنذان به این هنر سنتی و کسانی که می‌پرسند کاشی سنتی چیست؟ پاسخ‌هایی درخور در این حوزه فراهم آمده است.

شما هم در صورت علاقه به هنر کاشی کاری سنتی می‌توانید برای آگاهی بیشتر در این مورد و ثبت سفارشات خود به سایت خوگرپلاس مراجعه نمایید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

کاشی سنتی چیست : کاشی سنتی بزرگترین جزء از بدنه مصالح ساختمانی هنری در معماری است. اما اگر بپرسیم کاشی سنتی چیست؟ به این پاسخ می‌رسیم که: اصولا به هر جسم سخت و سفت که برای پوشش کف، دیوار یا زمین در ساختمان به‌کار می‌رود مانند سرامیک یا پوشش‌های مشابه کاشی می‌گویند.

کاشی سنتی چیست

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : کاشی می‌تواند به هر شکل هندسی منظم باشد، گرچه به‌دلیل کارکرد عمده آن در پوشش دیوار و کاربردهای روزمره ما آن را بیشتر در اشکال مربع و مستطیل دیده‌ایم. جنس کاشی هم بسیار متنوع و حتی گاه شیشه یا فلز است. اما در معماری متداول شهری بیشتر از سرامیک به‌عنوان کاشی استفاده می‌شود.

کاشی سنتی در معماری ایران زمین از گذشته‌های دور و اغلب به‌منظور پوشش سقف، کف و دیواره‌های اماکن مذهبی و بناهای یادبود به‌کار گرفته شده است. اما امروزه علاوه بر این‌ها در بافت رایج شهری، المان‌ها و نیز در قالب هدیه دست‌به‌دست می‌شود.

 

نقوش کاشی‌ها نیز طرح‌های شناخته شده اسلیمی، ایرانی و تلفیقی از طرح‌های جدید است. شیوه‌های لعاب‌پردازی و پخت این کاشی‌ها نیز در طول تاریخ این هنر تا حدودی از کشورهایی که اسلام آنها را به تصرف درآورد مانند اسپانیا ملهم شده است.

در ادامه مطلب موارد بیشتری در مورد کاشی سنتی می‌آموزیم. با ما همراه باشید.

کاشی سنتی در گذر تاریخ...

ساخت و ساز و نماسازی بناها در طول تاریخ بشر به‌عنوان بخشی جدایی ناپذیر از بدنه فرهنگ و تمدن انسانی همواره مطرح بوده است. کاربرد مصالحی مانند کاشی سنتی در این بازه زمانی خصوصا هنگامی اهمیت بیشتری یافت که از آن در بدنه بناهای یادبود و مقبره‌ها، یادمان‌های سنتی و نیز اماکن مذهبی استفاده شد.

همین موضوع پای کاشی سنتیرا از سرزمینی به سرزمین دیگر و از قاره‌ای به قاره دیگر گشود. با فتح سرزمین‌های دور و نزدیک توسط اسلام طرح‌های اسلیمی در کاشی سنتی نیز به آن سرزمین‌ها راه یافتند. هرچند طراحی و شیوه‌های پخت و سایر مراحل کاشی‌سازی نیز متقابلا از آن ممالک به سرزمین‌های اسلامی وارد شد. شاید این دوران را بتوان به همین مناسبت دوران تلفیق این هنر نامید.

امروزه اما در مسیر جاده طولانی و پرپیچ ‌و خمی هستیم که کاشی سنتی تا رسیدن به ما و دوران ما طی کرده است. نقش و نگارهای رنگین و لعاب‌کاری‌های هنرمندانه استادکاران این فن مسیر را مزین کرده است و آثار بی‌بدیل کاشی‌کاری در طول این جاده می‌درخشند. کشور ما با گنجینه رنگین‌ و گرانبهایی از کاشی سنتی بی‌شک نقطه درخشان این مسیر در طول تاریخ است.

کاشی سنتی چیست؟

کاشی سنتی چیست : برای علاقمندان به هنرای تجسمی و صنایع دستی هیچ شکی وجود ندارد که کاشی سنتی بخش بزرگی از بار این رشته از هنر را بر دوش می‌کشد.

گرچه پسوند سنتی با این نوع کاشی قرین شده اما کاربرد آن در نماهای مدرن شهری نیز این روزها رونق گرفته است و اینک تجلی این نمونه از هنر بر در و دیوار اماکن شهرها اعم از سنتی و مدرن می‌درخشد.

کلمه کاشی به معنای منصوب به کاشان است و از آن جهت بر این صنعت هنری نهاده شده که به‌احتمال زیاد نخستین ساخته‌های کاشی سنتی ایرانی از این شهر برآمده‌اند. در کتاب فرهنگ علامه دهخدا کاشی به "نوعی خشت که بر آن نقاشی کنند و آبگینه ساییده بر روی آن بمالند و بپزند، چنان که رنگین و شبیه چینی شود" تعبیر شده است.

اما قدمت این کار به بیش از 6 هزار سال می‌رسد. نخستین نمونه های این نوع کاشی را می‌توان در بناهای مربوط به دوران هخامنشی و آشور مشاهده نمود. این صنعت در دوران ظهور اسلام ضمن تلفیق با هنر طراحی اسلیمی به اوج رسیده است.

از مساجد نایین و نی‌ریز می‌توان به‌عنوان نمونه‌های کهن و بی‌بدیل کاشی‌کاری سنتی در ایران نام برد.

انواع سبک‌های کاشی سنتی چیست؟

کاشی سنتی چیست : استفاده از کاشی در معماری از دیرباز در ایران و دیگر کشورهای منطقه متداول بوده است. کاشی‌هایی که برای تزئین ساختمان‌ها و عمارات به‌کار می‌روند عموما به پنج دسته کلی تقسیم می‌شوند:

کاشی معرق: از تراشیدن تکه‌های کوچک و تلفیق آنها به یکدیگر ساخته می‌شود.

کاشی معقلی: دارای طرح هندسی بوده و از تلفیق این‌گونه اشکال ساخته می‌شود.

کاشی گره چینی: که از چیدن قطعات کاشی در کنار هم پدید می‌آید.

کاشی هفت رنگ یا خشتی: از تلفیق خشت‌های کوچک رنگی و لعاب‌دار طرحی کلی ساخته می‌شود.

کاشی مشبک: که ساختاری شبکه‌ای از کاشی است.

این 5 دسته اصلی در تلفیق و ترکیب با یکدیگر مبدا ایجاد طرح‌های بسیار زیبا و اعجاب‌انگیزی از کاشی سنتی شده‌اند که در بناهای ایرانی می‌درخشند. غالبا چندین شیوه کاشی‌کاری در هر بنا مورد استفاده قرار می‌گیرند. ترکیب این شیوه‌ها در بخش‌های مختلف بنا کاربرد دارند. برای مثال کاشی‌کاری مشبک چنان که از نامش برمی‌آید بیشتر در پنجره‌ها و نماهای رو به بیرون استفاده می‌شود.

دیگر انواع کاشی چیست؟

غیر از 5 گانه‌های کاشی سنتی که در میان همگان معروفند انواع دیگری نیز از این کاشی وجود دارد که کمتر از آنها یاد می‌شود. این نمونه‌ها عبارتند از:

کاشی مُهری: این نوع کاشی سنتی با تهیه مهر کنده‌کاری شده و قالب‌گیری آن تهیه می‌شود.

کاشی نره‌ای: معمولا از کاشی سنتی معمولی ضخیم‌تر بوده و در گنبدها بیشترین استفاده را دارد.

کاشی پیش‌بُر: از قالب‌گیری با فلز و چوب تهیه و گاه نیز به شکل خام استفاده می‌شده است.

کاشی زیر رنگی: لعاب را با رنگ دلخواه بر روی کاشی ریخته و در کوره می‌پزند. سپس باز لعاب زده و مجددا در کوره می‌پزند. بعد از برش و تلفیق هم بار دیگر لعاب‌کاری و برای بار سوم به کوره‌پزخانه فرستاده می‌شوند. رنگ اول زیر رنگی و رنگ دوم نقش اصلی نامیده می‌شود.

کاشی خط بنایی: از ترکیب خط کوفی در امتداد افقی و عمودی طرح‌های جالب کاشی‌کاری پدید می‌آید که به خط بنایی معروف است.

نتیجه

آنچه از نوشتار بالا نتیجه می‌گیریم بیش از هر چیز اهمیت کاشی سنتی در اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی است. امتداد دوره‌های تاریخی که این هنر را در خود پرورانده و رشد داده‌اند نیز از دیگر مواردی است که در این متن به آنها اشاره شده است.

اشاره به انواع کاشی کاری سنتی نیز در این متن آمده که شامل این موارد است:

کاشی معرق، کاشی معقلی، کاشی گره چینی، کاشی هفت رنگ یا خشتی، کاشی مشبک، کاشی مُهری، کاشی نره‌ای، کاشی پیش‌بُر و کاشی زیر رنگی

هر یک از این انواع نیز در روش ساخت و کاربرد آنها دارای تمایزات و تشابهاتی هستند که در حوزه هنر وسیع کاشی کاری می‌گنجند. برای علاقمنذان به این هنر سنتی و کسانی که می‌پرسند کاشی سنتی چیست؟ پاسخ‌هایی درخور در این حوزه فراهم آمده است.

شما هم در صورت علاقه به هنر کاشی کاری سنتی می‌توانید برای آگاهی بیشتر در این مورد و ثبت سفارشات خود به سایت خوگرپلاس مراجعه نمایید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

فروش اینترنتی کاشی سنتی چگونه است؟ ایران کشوری پیشرو در عرصه صنعت تولید کاشی است. در بسیاری از شهرهای ایران، از قدیم‌الایام تا کنون، به تولید کاشی‌های سنتی مشغول هستند. به همین دلیل، اکثر افرادی که نیاز به استفاده از کاشی برای زیباسازی ظاهر ساختمان و بنای خود دارند، برای تهیه کاشی باید به این شره‌ها و استان‌های محدود رجوع کنند.

فروش اینترنتی کاشی سنتی چگونه است؟

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یکی از دغدغه افرادی که در صنعت ساختمان فعالیت دارند، تهیه کاشی سنتی مرغوب و با کیفیت است. از طرفی، مراجعه به شهرهایی که مبدا کاشی سنتی ایرانی هستند، برای برخی افراد دشوار می‌باشد.

راه حل این مشکل، خرید اینترنتی کاشی سنتی است. در ادامه، سایت خوگرپلاس، به بررسی مزایای خرید اینترنتی کاشی پرداخته و در نهایت راه حلی برای این مشکل به شما عزیزان عرضه می‌دارد.

 

مشکلات خرید کاشی سنتی

قدمت کاشی کاری در ایران به سال ۱۲۵۰ قبل از میلاد برمی‌گردد؛ از این رو، ایران را یکی از اولین کشورهایی می‌دانند که شروع به تولید کاشی کرد. از همان سال‌ها، استفاده از کاشی در ابنیه تاریخی و مذهبی رواج پیدا کرد. پس از گذشت مدت زمانی، استفاده از کاشی‌های سنتی در منازل نیز رایج شد.

امروزه بسیاری از سازندگان ساختمان حتی در قلب پایتخت، استفاده از کاشی‌های سنتی را برای خانه‌های مدرن خود ترجیح می‌دهند. زیبایی بی حد و حصری که کاشی‌های سنتی ایرانی به ظاهر ساختمان میدهد، وصف نشدنی است.

یکی از مشکلاتی که در خرید کاشی‌های سنتی ایرانی وجود دارد، محدودیت در دسترسی به منبع فروش کاشی سنتی است. همانطور که ذکر شد، بسیاری از کاشی سازان و کاشی کاران تنها در برخی از استان‌های کشور مشغول به فعالیت هستند؛ این بدین معناست که برای دسترسی به کاشی‌های ناب با کیفیت، مصرف کنندگان کاشی باید کیلومتر‌ها طی کنند تا به خواسته خود برسند. علاوه بر این، حمل و نقل و هزینه حمل و نقل کاشی را باید به این مشکلات اضافه کرد.

اما به راستی برای رفع این مشکلات چه کاری باید انجام داد؟

مزایای فروش اینترنتی کاشی سنتی

در طی سال‌های اخیر، با افزایش درصد کاربران اینترنتی، بسیاری از صاحبان کسب و کار در صدد اینترنتی کردن کسب و کار خود برآمدند و بدین صورت، فعالیت‌های تجاری و فروش محصولات شکل جدیدی به خود گرفتند. فروش اینترنتی باعث تسهیل دستیابی مصرف‌کنندگان به کالا یا خدمات خود شد.

تقریبا تمام صنایع، جای خود را در بازار فروش اینترنتی باز کردند. در این میان، جای خالی سایتی که امکان خرید و فروش اینترنتی کاشی‌های سنتی ایرانی را فراهم کرده باشد، خالیست. به علاوه اینکه، یکی از نیازهای اساسی افرادی که در این عرضه فعالیت می‌کنند، تامین به موقع و ساده کاشی و سرامیک است. فروش و خرید اینترنتی کاشی‌های سنتی ایرانی، راهی ساده و مطمئن برای تهیه انواع کاشی‌های سنتی و مدرن است.

شاید شما هم از مزایای فروش اینترنتی کاشی سنتی با خبر باشید، اما برای افرادی که از این مزایای بی خبر هستند، این مقاله مزایای اینترنتی خرید و فروش کاشی از طریق اینترنت را بیان می‌دارد:

انتخاب انواع کاشی ها

یکی از مزایایی که سایت خوگرپلاس جهت رفاه حال خریداران کاشی سنتی ایرانی در نظر گرفته است، تهیه لیستی از انواع کاشی‌های سنتی و مدرن است. بدین صورت، فقط از طریق چند کلیک، به لیستی از انواع کاشی‌های سنتی ایرانی و کاشی‌های مدرن روز دنیا دست پیدا خواهید کرد؛ بدون آنکه نیازی به جستجوی فیزیکی در مغازه‌ها و فروشگاه‌های فیزیکی داشته باشید.

به عبارتی دیگر، کلکسیونی از کاشی‌ها پیش روی شما خواهد بود. سایت خوگرپلاس، امکان فروش اینترنتی کاشی سنتی را تسهیل کرده است.

امکان سفارشی به تعداد دلخواه

هنگامی که به عنوان خریدار به مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و بازار خرید کاشی سنتی می‌روید، ممکن است چندین فروشنده را برای خرید تعداد دلخواه خود انتخاب کنید؛ به عبارتی دیگر، به احتمال زیاد برای دریافت تعداد و مقدار دلخواه کاشی خود باید از چندین فروشنده یاری جویید. این امر، احتمال عدم یکدستی کاشی‌های سنتی دریافتی را بالا خواهد برد. در صورتی که، خرید اینترنتی از یک سایت معتبر و مطمین با تجربه بالا در تهیه، تولید و توزیع کاشی سنتی داشته باشد، این احتمال را به صفر می‌رساند. در حقیقت، سختی تهیه کالا از چند فروشنده، به سادگی چند کلیک تبدیل خواهد شد.

پرداخت آنلاین

از دیگر دغدغه‌های خریداران کاشی سنتی، پرداخت هزینه کالای دریافتی است. یکی از مزایای خرید آنلاین کاشی یا هر محصول دیگر، پرداخت آنلاین تنها با چند کلیک است. هزینه کالای درخواستی شما به هر میزانی که باشد، تنها با اتصال به درگاه پرداخت امن، قابل پرداخت خواهد بود. در این صورت، دیگر نیازی به مراجعه با بانک یا پرداخت چک نمی‌باشد.

عدم نیاز به حضور خریدار

خرید حضوری همیشه دردسرهای خاص خود را دارد. همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، کاشی و سرامیک مرغوب تنها در چند استان کشور قابل تهیه است؛ لذا عزیمت به استان مدنظر، یکی از سختی‌های خرید حضوری خواهد بود. از طریق خرید آنلاین کاشی سنتی، بدون نیاز به حضور برای خرید کاشی سنتی اقدام فرمایید.

دریافت در اقصی نقاط ایران

هنگامی که نیاز به حضور خریدار جهت تهیه کاشی سنتی در فرایند خرید نباشد، به طور قطع، دریافت کاشی نیز غیر حضوری خواهد بود. اگر از طریق سایت خوگرپلاس اقدام به انتخاب و خرید کاشی سنتی ایرانی کنید، قادر خواهید بود کاشی مدنظر خود را در تمامی نقاط ایران دریافت کنید.

مزایای ذکر شده تنها قسمتی از صدها مزیت خرید آنلاین کاشی بود. با توجه به موارد ذکر شده، فرایند خرید کاشی اینترنتی به صورت زیر است:

  • بازدید از سایت خوگرپلاس؛ یکی از بزرگترین سایت‌های فروش اینترنتی کاشی سنتی
  • ثبت نام در سایت و تکمیل اطلاعات شخصی و نشانی
  • جستجو میان کلکسیونی از انواع کاشی‌های سنتی ایرانی
  • انتخاب کاشی مدنظر از سایت
  • انتخاب تعداد مورد نیاز کاشی
  • پرداخت آنلاین هزینه از طریق درگاه امن بانکی
  • تکمیل فرایند خرید اینترنتی کاشی سنتی

کلام آخر

امروزه خرید اینترنتی بسیاری از وسایل، لوازم و کالاها در ایران رونق خاصی پیدا کرده است. در این میان، سایتی که تمام نیازهای خریداران کاشی سنتی ایرانی را در رابطه به فروش اینترنتی کاشی سنتی رفع کرده باشد، کار دشواری است. سایت خوگرپلاس، این فرصت را برای علاقمندان و مصرف کنندگان کاشی سنتی ایرانی ایجاد کرده است که تنها با چند کلیک، فرایند خرید اینترنتی کاشی سنتی را تکمیل نمایند.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

ثبت شرکت مواد شیمیایی : شرکت در تعریف ساده از حداقل دو نفر تشکیل است که هدف خاصی دارند و با سرمایه ای معین برای هدفی برنامه ریزی می کنند. شرکت ها به طور کلی یا خصوصی یا دولتی هستند. زمینه فعالیت و هدف هر شرکت نیز باعث تفاوت آن با دیگر شرکت ها می شود.

ثبت شرکت مواد شیمیایی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : به طور کلی هر شرکت در پی تولید محصول یا ارائه خدماتی برای جامعه است. ثبت هر شرکت مراحل خاص خود را دارد؛ مثلا جهت ثبت شرکت مواد شیمیایی باید برای کسب مجوزهای مربوطه اقدام کرد. در ادامه نوشتار با انواع شرکت ها و مراحل ثبت آنها بیشتر آشنا می شویم.

شرکت دولتی یا عمومی

هدف از تأسیس این شرکت ها ارائه خدمات به مردم کشور به شمار می آید. بیش از ۵۰ درصد سهام این شرکت ها متعلق به دولت است و بودجه آنها توسط مالیات مردم تأمین می شود. این شرکت ها در اختیار دولت و ارگان های دولتی هستند و سوءاستفاده از آنها امکان پذیر نیست.

شرکت خصوصی

مالک این شرکت ها شخص حقوقی یا حقیقی غیردولتی است. هدف تأسیس چنین شرکت هایی کسب سودی به شمار می رود که به سهامداران آن شرکت تعلق می گیرد؛ البته این شرکت ها نیز خدمات و محصولات خود را به جامعه ارائه می کنند و در زمینه تولید اشتغال نیز اهمیت دارند.

انواع شرکت ها

شرکت ها بر حسب میزان سرمایه و سهم مسئولیت سهام داران چند نوع هستند:

شرکت سهامی عام

قسمتی از سرمایه این نوع شرکت از طریق فروش سهام به مردم تأمین می شود؛ این کار از طریق بورس اوراق بهادار صورت می پذیرد.

شرکت سهامی خاص

همه سرمایه این شرکت در ابتدا توسط سهام داران تأمین می شود. سهام این شرکت قابل خرید و فروش در بورس اوراق بهادار نیست؛ ولی مردم امکان خرید آن را دارند. در این شرکت مسئولیت سهام داران در مورد بدهی های شرکت منحصر به میزان سهام آنها است.

شرکت با مسئولیت محدود

این شرکت تجاری با همکاری دو یا چند نفر تشکیل می شود. هر یک از افراد بدون اینکه سرمایه به قطعات سهام تقسیم شده باشد، به میزان سرمایه ای که دارند، مسئول تعهدات شرکت هستند. عبارت (با مسئولیت محدود) نیز باید در عنوان شرکت آورده شود.

شرکت تضامنی

در این شرکت که بین دو یا چند نفر جهت امور تجاری تأسیس می شود، مسئولیت تضامنی برقرار است؛ به این معنی که اگر سرمایه شرکت برای پرداخت بدهی و تعهدات شرکت کافی نباشد، هر کدام از اعضا مسئولیت پرداخت کل قروض شرکت را دارند. هر قرار و پیمانی به غیر از این در برابر شخص سوم ملغی اعلام می شود و بی تأثیر است. عبارت (شرکت تضامنی) و حداقل نام یکی از شرکا باید در عنوان شرکت بکار رود.

شرکت مختلط غیر سهامی

این شرکت نیز جهت امور تجاری با نامی مخصوص بین یک یا چند شریک ضامن و چند شریک مسئولیت محدود تأسیس می شود. شریک ضامن در ازای تمام بدهی ها مسئول است؛ ولی شریک مسئولیت محدود تنها به میزان سرمایه ای که می گذارد، مسئولیت دارد.

شرکت مختلط سهامی

این شرکت تحت عنوانی مخصوص بین چند شریک سهامی و یک یا چند شریک ضامن تشکیل می شود. سرمایه شریک ضامن به شکل سهام درنمی آید و او در قبال همه بدهی هایی که ممکن است، بالغ بر سرمایه باشند، مسئول به حساب می آید.

سرمایه شریک های سهامی به صورت قطعات سهامی در می آید و مسئولیت آنها در قبال بدهی ها به میزان سهام آنها بستگی دارد. عبارت (شرکت تضامنی) و حداقل نام یکی از شرکای ضامن باید در عنوان شرکت آورده شود.

شرکت نسبی

این شرکت نیز شرکتی تجاری با نامی مخصوص بین یک یا چند نفر است. مسئولیت هر شخص نسبت به سرمایه او در شرکت تغییر می کند. در نام شرکت عبارت (شرکت نسبی) و حداقل نام یکی از شریک ها باید قید شود.

ثبت شرکت مواد شیمیایی

شرکت های شیمیایی در زمینه تولید محصولات نفت و گازی فعالیت می کنند. مواد شیمیایی آن دسته از مواد هستند که از طریق تغییر شکل یا عملیات قسمتی از هیدروکربورهای گاز و نفت با مواد دیگر به وجود می آیند.

این شرکت نیز همانند سایر شرکت ها نیاز به ثبت دارد. به این طریق شرکت ممکن است با سایر ارگان ها و مؤسسات پیمان نامه ببندد؛ بنابراین کلیه فعالیت های آن قانونی می شوند.

این شرکت ها اغلب به شکل شرکت با مسئولیت محدود یا شرکت سهامی خاص به ثبت می رسند. جهت ثبت شرکت مواد شیمیایی نخست باید حوزه فعالیت شرکت، تعداد شرکا و سهم هر یک از آنها مشخص شود؛ سپس برای ثبت شرکت هایی که در زمینه نفت و گاز فعالیت دارند، از مراجع مربوطه مجوز گرفت.

مراحل ثبت شرکت مواد شیمیایی سهامی خاص:

  • حداقل ۱۰۰ هزارتومان سرمایه اولیه.
  • سپرده گذاری حداقل ۳۵ درصد از سرمایه در حساب اصلی شرکت.
  • وجود حداقل ۳ نفر عضو و ۲ نفر بازرس جهت ثبت شرکت سهامی خاص.

مدارک مورد نیاز این فرآیند در برگیرنده: کپی برابر اصل همه مدارک شناسایی اعضا اقرارنامه شرکت که تمام اعضا آن را امضا کرده باشند، دو جلد اساسنامه با امضای همه سهامداران، مدارک و گواهی بانکی مبنی بر سپرده ۳۵ درصدی در حساب شرکت، گواهی عدم سو پیشینه همه اعضا و بازرسان شرکت، مجوزهای کسب شده و غیره است.

مراحل ثبت شرکت مواد شیمیایی مسئولیت محدود:

  • حداقل دو نفر عضو.
  • حداقل ۱۰۰ هزارتومان سرمایه.
  • تعهد جهت پرداخت همه سرمایه.

مدارک مورد نیاز این کار نیز شامل: کپی برابر اصل همه مدارک شناسایی اعضا، گواهی سو پیشینه همه اعضا، دو برگ شراکت نامه و دو جلد اساسنامه با امضای همه سهامداران، مجوزهای کسب شده و غیره.

پس از طی مراحل و تهیه مدارکی که ذکرشد، کافی است به سامانه اداره ثبت شرکت ها سر بزنید و بدون نیاز به مراجعه فیزیکی اقدام به ثبت شرکت خود کنید.

گذران این مراحل نیاز به صرف وقت و آشنایی با قوانین دارد. یکی از روش های ثبت شرکت بدون دردسر و در زمان کم کمک گرفتن از مؤسسات حقوقی مربوطه است. مؤسسه ثبت فردا با ۲۰ سال پیشینه در گستره ثبت انواع شرکت، برند و علائم تجاری آماده همکاری با شما و ثبت هر نوع شرکتی است.

خدمات آنلاین ارائه شده توسط این شرکت شما را از مراجعه فیزیکی معاف می کند و امکان اعمال دقت بیشتر در کارهای ثبتی را برای شما فراهم می آورد.

در این نوشتار

به بررسی انواع شرکت ها پرداختیم و از تفاوت بین آنها گفتیم. میزان سرمایه، خرید و فروش سهام و روش واگذاری آن شامل این تفاوت ها می شوند. اگر در پی ثبت شرکت هستید، باید ابتدا موضوع و هدف خود را از این کار مشخص کرده و سپس شرکا و بهره هر یک را معین کنید.

در ادامه ثبت شرکت مواد شیمیایی را بررسی کردیم و مراحل و مدارک مورد نیاز برای این کار را نام بردیم. در پایان از سایت ثبت فردا حرف زدیم که همه این کارها را برای شما انجام می دهد و در زمینه ثبت شرکت سابقه ای طولانی و درخشان دارد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

ثبت برند محصولات دانش بنیان : شاید اولین سوالی که به ذهن خواننده متبادر می شود، تفاوت میان محصولات دانش بنیان و سایر محصولات است. محصولاتی که در حوزه فن آوری های بالا یا متوسط رو به بالا باشند و به دلیل دانش فنی به کار رفته در طراحی محصول تولید نمونه آزمایشگاهی و استفاده از محصولات صنعتی، کپی برداری و الگوبرداری از محصول سخت باشد، محصولات دانش بنیان گفته می شود؛ به دلیل سختی تولید این محصول و امتیازات ذکر شده محصولات دانش بنیان ثبت قانونی ایده توسط صاحب اثر امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

ثبت برند محصولات دانش بنیان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از این رو بسیاری از افراد و شرکت هایی که محصول دانش بنیان را تولید می کنند، به دنبال سریع ترین راه ممکن برای ثبت برند محصول یا محصولات دانش بنیان خود هستند؛ در این میان برخی نکات در رابطه با دسته بندی محصولات دانش بنیان شرایط حمایت از ثبت برند بین المللی و نحوه دریافت حمایت و میزان دریافت حمایت مالی جهت ثبت برند محصول دانش بنیان وجود دارد که در این مقاله در رابطه با آنها توضیحاتی ارائه می شود.

دسته بندی محصولات دانش بنیان

اگر برای شما سوال است که محصولات دانش بنیان به چند دسته تقسیم بندی می شوند، باید گفت که این محصولات به طور کلی در ۹ دسته قرار می گیرند:

  1. فناوری زیستی
  2. مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی
  3. سخت افزار های برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک
  4. فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای
  5. ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته
  6. داروهای پیشرفته
  7. وسایل ملزومات و تجهیزات پزشکی
  8. محصولات پیشرفته سایر حوزه ها
  9. خدمات تجاری سازی

دلایل لزوم ثبت برند محصول

پس از تولید یک محصول وقتی محصول مورد نظر وارد بازار عرضه و تقاضا می شود، یکی از اولین و واجب ترین گام ها ثبت علامت تجاری یا برند محصولات مورد نظر به منظور پیشگیری از سو استفاده، جعل و تقلب است. ثبت برند محصولات دانش بنیان از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا علاوه بر مشقت های فراوان در تولید این محصولات نوآوری استفاده شده در آن ها  باید از طریق ثبت برند محفوظ شود. از طرفی دیگر یک محصول جهت ورود موفق به بازار باید از ثبت برند برخوردار باشد تا با هویت مناسب به بازار ورود کند.

به همین دلیل شما این امکان را دارید که به عنوان صاحب اثر برند یا علامت تجاری محصول مورد نظر را در سطح داخل کشور یا در سطح بین المللی به ثبت برسانید. لازم به ذکر است برای ثبت برند محصولات دانش بنیان در سطح بین المللی ابتدا محصول باید در سطح داخلی به ثبت برسد.

شرایط حمایت از ثبت برند محصولات دانش بنیان

تنها در مواردی که یک محصول شامل خصوصیات زیر نباشد، حمایت از ثبت برند محصولات دانش بنیان انجام می گیرد:

  • به هیچ عنوان از اسامی عام مانند واژه «میز، صندلی و غیره» در نام محصول استفاده نشده باشد.
  • به هیچ عنوان از عبارات توصیفی مانند «نفیس، ارزشمند و غیره» در نام برند به کار نرفته باشد.
  • استفاده از عباراتی که شنیدن آنها باعث ایجاد حس گمراهی می شود، در نام برند استفاده نشده باشد؛ مانند «چرم طبیعی» برای محصولات چرم نما
  • عبارت برند نباید خلاف موازین شرعی، نظم عمومی یا اخلاق حسنه اجتماعی باشد.
  • استفاده از نماد سازمان های بین المللی و همچنین پرچم کشور ها در برند ممنوع است.
  • برندی قابل حمایت است که خلاقانه و نوآورانه باشد؛ همچنین برند نباید در تعارض با علامت های ثبت شده تجاری قرار گیرد.
  • هنگام ثبت برند محصولات دانش بنیان پرهیز از تشابه و تعارض با علامت های معروف تجاری الزامی است.

نحوه دریافت حمایت از ثبت برند محصول دانش بنیان

برای دریافت این حمایت مالی شرکت های دانش بنیان بایستی درخواست رسمی خود را مبنی بر این امر به کریدور ارسال نمایند.

حمایت از ثبت برند محصول دانش بنیان در قبال ارائه اسناد و مدارک هزینه های انجام شده صورت می گیرد. پس از ثبت برند تجاری توسط شرکت تمام اسناد و مدارک با هماهنگی واحد مربوطه در کریدور برای ایشان ارسال می شوند. بعد از بررسی این مدارک توسط کریدور فرایند به سمت کارگزاران ارجاع داده شده و میزان حمایت از ثبت برند مشخص می شود.

حمایت مالی از ثبت بین المللی برند شرکت دانش بنیان

به موجب حمایت مالی از ثبت بین المللی برند شرکت دانش بنیان مقداری از هزینه های ثبت علامت تجاری در خارج از کشور توسط کریدور پرداخت می شود. این هزینه ها شامل هزینه ثبت علامت تجاری داخلی و خارجی، هزینه کارگزار و غیره است.

میزان هزینه حمایتی به مقدار ۷۰ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال برای هر کشور محسوب می شود. لازم به ذکر است، حداکثر ۳ کشور ثبت برند تجاری را حمایت می کنند.

راهنمای انتخاب نام تجاری: انواع نام ها برای برند

  • نام تشریحی: این نوع نام ها کارکرد و ویژگی های محصول را تشریح می کنند؛ معمولا اینگونه نام ها غیر قابل ثبت هستند؛ مانند: Global Crossing
  • نام پیشنهادی: با شنیدن این نام ها مزیت محصول تولید شده به مشتری یادآوری می شود؛ مانند: Agilent Technologies
  • نام ترکیبی: این نوع نام ها از ترکیب دو یا چند کلمه جهت ایجاد واژه ای جدید ایجاد می شوند؛ مانند: Redhat
  • نام کلاسیک: این نوع نام ها برگرفته از نام های لاتین و یونانی است؛ نظیر: Meritor
  • نام اختیاری: استفاده از کلمات واقعی و موجود؛ معمولا ارتباط معنایی روشنی بین نام و محصول وجود ندارد؛ مانند: Apple
  • تخیلی: واژه هایی که بدون توجه به معنی نهایی به صورت مرکب یا غیر مرکب ابداع می شوند؛ مانند: Avanade

کلام آخر

ثبت برند محصولات دانش بنیان از اهمیت ویژه ای نسبت به ثبت سایر محصولات برخوردار است؛ به دلیل سختی تولید این محصول و امتیازات ذکر شده محصولات دانش بنیان ثبت قانونی ایده توسط صاحب اثر امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

در این مقاله علاوه بر توضیح نحوه ثبت محصول دانش بنیان به بررسی مواردی چون دلایل لزوم ثبت برند محصول، حمایت مالی از ثبت بین المللی برند شرکت دانش بنیان، راهنمای انتخاب نام تجاری (برند)، نحوه دریافت حمایت از ثبت برند محصول دانش بنیان و شرایط حمایت از ثبت برند محصول دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفت.

امیدواریم از این مقاله آموزشی نهایت استفاده را برده باشید. لازم به ذکر است هرگونه سوالی در خصوص ثبت شرکت دانش بنیان و ثبت برند محصولات تولید شده دانش بنیان توسط کارشناسان ثبت فردا در هفت روز هفته پاسخگویی می شود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

ثبت نام شرکت های خصوصی : شرکت های تجاری به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم بندی می شوند. این کار بر پایه نوع شخص مؤسس یا سرمایه گذار شرکت انجام می پذیرد.

ثبت نام شرکت های خصوصی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : همه شرکت ها زمانی به صورت رسمی شناسایی می شوند که در دفاتر اداره ثبت شرکت های سراسر کشور به ثبت رسیده باشند. اگر در پی ثبت شرکتی برای خود هستید، بهتر است بدانید که ثبت نام شرکت های خصوصی قوانینی دارد که در ادامه این نوشتار به تشریح آنها می پردازیم.

شرکت خصوصی یا دولتی

شرکت های خصوصی و دولتی هر دو در امر تولید و تهیه انواع گوناگون کالا و ارسال آن به دست مردم فعال هستند. تفاوت بین این دو نوع شرکت نخست در ماهیت سرمایه گذاران و مؤسسان آنها است.

شرکت دولتی یا همگانی

شرکت های دولتی جهت خدمت رسانی به عموم مردم تأسیس شده اند و توسط دولت هدایت می شوند. تمام یا حداقل بیش از ۵۰ درصد سرمایه و سهام این شرکت ها متعلق به دولت است. این گونه شرکت ها یا از ابتدا توسط دولت و زیر نظر آن آغاز به فعالیت می کنند یا طی فرآیند ملی شدن سهام آنها به دولت منتقل شده است.

هدف عمده تشکیل این شرکت ها رفع و تسهیل مشکلات مردم یک کشور به شمار می آید و سود آن به عام تعلق می گیرد. بودجه این شرکت ها از مالیات مردمی و وام های دولتی تأمین می شود.

شرکت خصوصی

شرکت های خصوصی از شراکت دو یا چند فرد حقیقی یا حقوقی غیردولتی تشکیل شده و تمام یا بیش از ۵۰ درصد سرمایه و سهام آنها توسط این اشخاص تأمین شده است. هدف از تأسیس چنین شرکت هایی علاوه بر تولید و ارائه خدمات سودآوری شخصی نیز هست. سود حاصل از فعالیت این شرکت ها به سهامداران آنها تعلق می گیرد. برخی خدماتی که بخش دولتی یا همگانی امکان ارائه آنها را ندارد، توسط این شرکت ها ارائه می شوند.

انواع شرکت های خصوصی

این شرکت ها به چند نوع تقسیم می شوند:

  • مالکیت انحصاری
  • مالکیت مشارکتی
  • سهامی عام
  • سهامی خاص

تشخیص نوع مالکیت این شرکت ها بر پایه سهامداران آنها است.

ثبت شرکت

ثبت شرکت جنبه قانونی به کسب و کار مربوطه می دهد و سبب معرفی آن به دیگران می شود. با این کار تمام قراردادها و سندهای شرکت رسمیت پیدا می کند.  قابلیت ثبت برند برای شرکت فراهم می آید و این امکان برای آن موجود است که با سایر شرکت های خصوصی و دولتی قرارداد ببندد.

موضوع و هدف شرکت

یکی از مواردی که در ثبت نام شرکت های خصوصی اهمیت دارد، هدف از تأسیس آن است. موضوع شرکت مشخص کننده راه یک شرکت و اهدافی به شمار می رود که برای دستیابی به آنها برنامه ریزی شده است. شرکت های خصوصی برای ثبت باید با توجه به موضوع شرکت، ارتباط بین سهامداران، مقدار سرمایه و غیره به قالب یکی از انواع شرکت های تجاری درآیند. این قالب ها موارد زیر را در بر می گیرند::

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تضامنی
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف
  • و غیره.

تفاوت این شرکت ها در روش واگذاری سهام، تأمین سرمایه، تعهدات مالی سرمایه گذاران یا سهامداران و اهداف تأسیس آنها است.

ثبت نام شرکت های خصوصی

از دیگر موارد مهم در زمینه ثبت شرکت انتخاب نام است. این امر نیازمند رعایت برخی قوانین است که در ادامه با آنها آشنا می شویم:

  • اسامی انتخاب شده باید ۳ سیلاب داشته باشند.
  • این اسامی باید حتما در فرهنگ لغت دهخدا ثبت شده و دارای معنی باشند؛ البته برخی اسامی با وجود اینکه در فرهنگ دهخدا نیز هستند؛ ولی قابلیت ثبت به عنوان نام شرکت را ندارند. مانند: رویال، پرشین و غیره.
  • اسامی بیگانه همچون تکنیک، تل و غیره قابلیت ثبت را ندارند.
  • این اسامی باید مطابق شئونات جمهوری اسلامی ایران باشند.
  • اسامی از پیش ثبت شده یا اسامی ای که به شکل گمراه کننده شبیه به آنها باشند، قابلیت ثبت را ندارند.
  • اگر در ثبت نام شرکت از عدد استفاده می شود، باید آن را به شکل حروف نوشت.
  • استفاده از واژه پترو در اول نام و مهر در انتهای نام نیز پذیرفتنی نیست.
  • برخی نام های دیگری که امکان استفاده از آن ها به عنوان نام شرکت وجود ندارد: مرکز، بهزیست، ایران، بانک، میهن، باور، کنترل، بیو، دیتا، شهروند، ملت، نظام، سپاه، اقتصاد، آژانس، آسانسور و غیره هستند.

قوانین ثبت شرکت

ثبت نام شرکت های خصوصی دارای قوانینی است که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم:

  • شرکا:

پیش از ثبت قانونی شرکت شرکا باید انتخاب و مشخص شده باشند، سمت و مسئولیت آنها ذکر شده و میزان سهام هر یک معین شود.

  • تعداد اعضا:

تعداد اعضای هر شرکت بسته به نوع آن شرکت باید مشخص شود. شرکت های مسئولیت محدود برای ثبت به حداقل ۲ نفر و شرکت های سهامی خاص به حداقل ۵ عضو نیاز دارند.

  • تعیین موضوع:

برخی شرکت ها پیش از ثبت نیاز به مجوز دارند و بدون ارائه مجوز امکان ثبت آنها وجود ندارد؛ مثل شرکت های گردشگری.

  • هزینه ثبت شرکت:

این هزینه طبق میزان سرمایه هر شرکت محاسبه می شود؛ مثلا هزینه ثبت شرکت تجاری با سرمایه ۲۰۰ هزارتومانی در ازای هر ۱۰ هزار ریال ۱۶۰ ریال است.

  • ثبت در روزنامه:

قوانین ثبت شرکت بیان می کنند، پیش از اینکه آگهی ثبت شرکتی در روزنامه های رسمی کشور چاپ شود، شرکت به طور رسمی ثبت نشده است.

مدارک ثبت شرکت

  • اساسنامه ثبت شرکت
  • تقاضانامه یا اظهارنامه ثبت شرکت
  • مجوز فعالیت شرکت
  • گواهی بانکی
  • تسلیم مدارک و اسناد به اداره ثبت شرکت ها
  • و غیره.

انجام کلیه این کارها علاوه بر وقت گیری نیازمند کسب اطلاعات و دانش کافی در این زمینه نیز هست. امروزه موسساتی فعالیت می کنند که عهده دار این کارها هستند و مراحل ثبت نام شرکت های خصوصی یا دولتی را انجام می دهند.

یکی از برترین های این زمینه مؤسسه حقوقی ثبت فردا است. این مؤسسه با ارائه انواع خدمات ثبت شرکت های سهامی عام, سهامی خاص، دانش بنیان، مسئولیت محدود و غیرتجاری در کمترین زمان شرکت شما را به ثبت می رساند؛ همچنین این مؤسسه در مواردی چون ثبت نام شرکت های خصوصی، انتخاب نام، ثبت علائم تجاری و غیره نیز فعالیت می کند و آماده انجام پروژه های مربوطه است.

با سپردن کارهای حقوقی ثبت شرکت خود به مؤسسه ثبت فردا در کمترین زمان و با بهترین خدمات مشاوره و پشتیبانی با اطمینان خاطر شرکت خود را به ثبت برساند.

سخن پایانی:

شرکت های عمومی جنبه خدمت رسانی به کل مردم را دارند و هدف شرکت های خصوصی سود شخصی است. تمام شرکت ها باید ثبت شوند تا فعالیت آنها جنبه قانونی پیدا کند. ثبت شرکت موارد و مراحلی را شامل می شود که هرکدام جزئیات مختص به خود را دارند.

در انتخاب نام شرکت باید حتما به 3 سیلابی و فارسی بودن آن دقت کرد. برخی موسسات مراحل قانونی ثبت شرکت را برای افراد انجام می دهند و کار را برای آنان آسان تر می کنند. یکی از آنها موسسه ثبت فردا است که خدمات ثبت انواع شرکت را ارائه می دهد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

ادغام شرکت های تضامنی : اولین نکته ای که در بحث ادغام شرکت ها حائز اهمیت است، معنی کلمه ادغام عنوان می شود.

ادغام شرکت های تضامنی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : معانی متفاوتی برای واژه ادغام ذکر شده است:

الف) درهم فشردگی دو چیز، فرو بردن، دخول چیزی در چیز دیگر.

ب) درآوردن حرفی در حرف دیگر، حرفی را داخل حرف دیگری فرو بردن و خوانش با تشدید حرفی.

مفهوم ادغام شرکت ها به معنای ترکیب شرکت ها و تجمع آنها است. در واقع اگر شرکت یا شرکت هایی داخل یک شرکت تجاری شوند، مفهوم ادغام شرکت ها صورت می گیرد.

شرکت ثبت فردا در این مقاله به بررسی ادغام شرکت های تضامنی، انواع ادغام شرکت و اهداف آن می پردازد.

تعریف ادغام شرکت

امکان ادغام شرکت ها در سطح داخلی یا بین المللی به صاحبان شرکت این امتیاز را می دهد که ظرفیت مالی و به تبع ظرفیت رقابت را در بازار کسب و کار خود افزایش دهند.

به طور کلی و به زبان ساده در فرایند ادغام شرکت یک یا چند شرکت تجاری داخل یک شرکت تجاری دیگر می شوند؛ معمولا نتیجه این ادغام افزایش سرمایه شرکت اصلی و حذف دیگر شرکت های ادغام شونده است. ادغام شرکت ها انواع مختلفی دارند؛ اما نوعی که یاد شد، کامل ترین نوع ادغام به شمار می رود و به عنوان «ادغام قانونی یا واقعی» یاد می شود.

در ادامه انواع ادغام شرکت های تضامنی را بررسی می کنیم.

مفهوم ادغام شرکت ها از نظر مالیاتی

قانون تجارت ایران تعریف دقیق و واضحی از ادغام شرکت ها ارائه نداده است؛ اما نحوه ادغام شرکت ها طبق «آیین نامه اجرایی بند «ز» ماده (۱۱۱) اصلاحی قانون مالیات های مستقیم» به دو صورت انجام می شود:

الف) انتقال دارایی ها و بدهی های یک یا چند شرکت به یک شرکت دیگر که از این پس شرکت موجود نامیده می شود؛ به طوری که شرکت های ادغام شونده منحل می شوند؛ ولی شرکت موجود نام و هویت خود را حفظ می کند و دارایی و بدهی آن به میزان جمع دارایی و بدهی شرکت های ادغام شونده افزایش می یابد.

ب) انتقال دارایی ها و بدهی های یک یا چند شرکت به شرکت جدید به طوری که شرکت های ادغام شونده منحل می شود و میزان دارایی و بدهی شرکت جدید معادل جمع دارایی ها و بدهی های شرکت های ادغام شونده است.

انواع ادغام شرکت های تضامنی

به صورت کلی ادغام شرکت های تجاری به چند صورت شکل می گیرد:

ادغام ساده شرکت های تجاری

در این نوع ادغام معمولا شرکت های تجاری کوچک در یک شرکت تجاری بزرگ تر و با امکانات و دارایی بیشتر به منظور افزایش سرمایه و امکانات شرکت بزرگ تر تلفیق می شود. در این روش از ادغام شرکت کوچک تر منحل می شود و از بین می رود؛ در واقع به بخشی از یک شرکت بزرگ تر تبدیل خواهد شد.

هر گونه دارایی و بدهی شرکت کوچک به شرکت بزرگ انتقال پیدا می کند. شرکت بزرگ تر کما فی السابق با نام و هویت خود باقی می ماند. سرمایه ها و دیون این شرکت مجموع سرمایه ها و دیون قبلی خود به علاوه سرمایه ها و دیون شرکت یا شرکت های ادغام شونده است.

ادغام ترکیبی شرکت تضامنی

در این روش از ادغام شرکت های تضامنی دو یا چند شخصیت حقوقی با یکدیگر ترکیب می شوند؛ نتیجه این ترکیب ایجاد شخصیت حقوقی جدید یا ایجاد شرکت جدید دیگری است. شخصیت های حقوقی شرکت های اولیه به طور کامل منحل می شوند و از بین می روند.

سرمایه ها و دیون شرکت های اولیه نیز به شرکت جدید منتقل می شود. بدین صورت دارایی ها و بدهی های شرکت جدید مجموعی از تلفیق دارایی ها و بدهی های شرکت های قبلی است.

از منظری دیگر انواع ادغام شرکت های تضامنی به ۳ دسته ادغام افقی، ادغام عمودی و ادغام متجانس تقسیم می شود.

ادغام افقی شرکت های تجاری

هرگاه شرکت هایی که یک محصول مشابه را به تولید می رسانند، با یکدیگر ادغام شوند، ادغام افقی شکل گرفته است. در این نوع ادغام معمولا شرکت کوچک تر در شرکت بزرگ تر ادغام می شود. هدف از این نوع ادغام حذف رقبا و سبقت شرکت ها از دیگر شرکت های رقیب است.

ادغام عمودی شرکت های تجاری

شرایطی را در نظر بگیرید که مجموعه ای از شرکت ها در امتداد یکدیگر به تولید محصول می پردازند. در ادغام عمودی شرکت تولید کننده و شرکت عرضه کننده با یکدیگر ادغام می شوند. هدف از ادغام در این نوع کاهش چشمگیر هزینه ها و افزایش سود است.

ادغام متجانس شرکت های تجاری

شرکت هایی که در هم ادغام می شوند، همیشه رقیب هم به شمار نمی روند؛ در برخی مواقع ۲ شرکت تولید کننده در صنف های نزدیک و شبیه به هم به کار تولیدی می پردازند. ادغام این شرکت ها علاوه بر افزایش منفعت شرکت ها باعث بهبود ارائه خدمات به مصرف کنندگان می شود.

مزایای ادغام شرکت ها

ادغام شرکت ها همیشه جنبه منفی ندارد بلکه ادغام در برخی مواقع اقدامی است دوراندیشانه که در راستای تحقق اهداف سودآوری شرکت ها انجام می شود.

با توجه به پتانسیل شرکت ها و تولید کننده ها درصد مشخصی از بازار در دست شرکت ها و تولید کننده ها است. هر چه رقبای بیشتری در سطح بازار وجود داشته باشد، سود بین این رقبا تقسیم می شود. در این میان شرکت های کوچک تر که سهم کمتری از بازار دارند، در شرکت های بزرگ تر ادغام خواهند شد. این امر علاوه بر افزایش سهم بین رقبا باعث افزایش میزان سود شرکت ادغام شده نیز است.

معایب ادغام شرکت ها

در بسیاری از موارد ادغام یک امر مثبت تلقی می شود؛ اما گاهی نیز ادغام شرکت ها مضراتی دارد. دلایلی مانند کمبود نقدینگی، نبود امکانات در تامین مواد اولیه و راه اندازی خط تولید، افزایش دیون شرکت و غیره باعث می شود که یک شرکت به منظور تامین منابع مالی و فرار از ورشکستگی تن به ادغام با شرکت های بزرگ تر دهد. در این صورت شرکت های بزرگی که یک شرکت جدید را به دست آورده اند، به دنبال سود بیشتر هستند.

این شرایط باعث ضرر نسبی شرکت کوچک تر و باعث سود بلند مدت شرکت بزرگ تر می شود.

کلام آخر

با اینکه در قانون تجارت ایران  تعریف واضح و مشخصی برای ادغام شرکت ها ارائه نشده است، شرکت ثبت فردا در این مقاله سعی کرد که تعریف ادغام شرکت های تضامنی را تا حد امکان به صورت ساده توضیح دهد. همانطور که مطالعه کردید، انواع ادغام شرکت ها از دو منظر مزایا و معایب ادغام شرکت ها در این مقاله توضیح داده شد. در نظر داشته باشید که هیچ سوالی از جانب شما درباره ادغام شرکت ها توسط تیم تخصصی ثبت فردا بی پاسخ نمی ماند؛ کافی است با ما در تماس باشید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی : ریسندگی جزو اولین و ابتدایی ترین صنایعی است که انسان ها از دیر باز آن را ابداع کرده اند. این حرفه که در واقع فرایند تبدیل و تغییر شکل الیاف به نخ است، سابقه بسیار طولانی دارد.

ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی

به گزاش اینترنتی مجله دکوکده : از هزاران سال پیش انسان هایی خلاق به این نتیجه رسیدند که اگر دسته ای الیاف را موازی کنند، کش و تاب دهند، تراکم و سایشی که بین الیاف به وجود می آید، باعث گره خوردگی و ایجاد ارتباط تنگ تر آن ها می شود و رشته ای بسیار مقاوم تر را تشکیل می دهد که ما امروزه آن را به عنوان نخ به کار می بریم. این عمل تحت عنوان ریسندگی تعریف می شود.

تیم متخصص موسسه ثبت فردا با استفاده از تجربه یکی از مجرب ترین و کارآزموده ترین کادرهای موجود در زمینه خدمات حقوقی با ارائه مشاوره رایگان و دریافت حداقل کارمزد و در کمترین زمان ممکن به انجام اقدامات لازم جهت ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی و قالب های دیگر برای علاقه مندان می پردازد و آماده خدمت رسانی است.

دلایل و لزوم وجود شرکت ریسندگی

شرکت هایی که موضوع کارکرد و انجام فعالیت آن ها ریسندگی و نساجی به شمار می رود را ممکن است در همه تقسیم بندی های شرکت های تجاری که توسط قانون تجارت معرفی شده اند، به ثبت رسانید. همانطور که می دانید، تولید البسه و پارچه های با کیفیت و گوناگون به وجود نخ و الیاف با کیفیت بسته است.

از این رو وجود شرکت های ریسندگی در قالب تولید نخ های با کیفیت یکی از ضروری ترین و اساسی ترین گام ها برای تولید انبوه لباس های کشور و صادرات آن به کشور های دیگر است. از طرف دیگر وجود این شرکت ها در داخل کشور باعث چرخه پولی بیشتر در اقتصاد کشور می شود که این امر به شکوفایی هر چه بیشتر آن می انجامد.

منظور از شرکت تضامنی چیست؟

شرکت تضامنی شرکتی است که مسئولیت شرکا و سرمایه داران اولیه در آن محدود به خود سرمایه نیست بلکه بر پایه اعتبار شخصی شرکا تاسیس می شود. مسئولیت شرکا در شرکت های تضامنی نسبت به بدهی های احتمالی شرکت نامحدود است.

یعنی در صورت بروز مشکلات و گرفتاری هایی نظیر ورشکستگی در صورتی که دارایی و اندوخته شرکت تضامنی برای تامین و پرداخت خسارت کافی نباشد، تمام شرکا لازم است که برای پرداخت تمامی بدهی های باقی مانده شرکت از دارایی های شخصی خود جهت پرداخت قروض و تعهدات شرکت استفاده کنند.

از همین حیث شرکت تضامنی از جهت اعتبار در راس تمام شرکت های تجاری قرار می گیرد و با توجه به اهمیت شخصیت شرکا و هیئت مدیره در این شرکت ها معمولا شرکت های تضامنی در میان افراد یک خانواده  یا نزدیکان و آشنایان تاسیس می شود.

کاربردها و نقاط عطف شرکت تضامنی

از مهم ترین نقاط مثبت شرکت های تضامنی این است که امنیت زیادی را برای طرفین معامله ایجاد می کند چراکه تمامی شریکان آن متعهد و متضمن شده اند که بدهی های شرکت را تا سقف حدود آن بپردازند؛ درنتیجه طرف معامله گر با خیالی راحت تر با شرکت های تضامنی به تجارت و کار می پردازد.

چون علاوه بر سرمایه شرکت این امکان را دارد تا به سراغ یک به یک شرکا برود تا جایی که تمام طلبش را وصول کند. به همین سبب شرکت تضامنی به اندازه زیادی نگرانی طرف های معامله را پایین می آورد. از طرفی به علت همین ویژگی طرف معامله کننده یعنی مدیر عامل و هیات مدیره شرکت تضامنی نیز کار راحتی در جلب اطمینان طرف معامله خود دارند و به دلیل اعتبار بالای خود ممکن است، تسهیلات قابل قبولی نیز از بانک های طرف معامله دریافت کنند.

نقطه منفی شرکت های تضامنی

از طرف دیگر انگیزه افراد نیز در زمینه سرمایه گذاری در شرکت های تضامنی پایین است زیرا اگر بر حسب هر اتفاقی مشکلی پیش بیاید که شرکت به سمت ورشکستگی پیش برود، فرد سرمایه دار علاوه بر سرمایه ای که در شرکت به کار گذاشته است و امکان دارد که کل دارایی های خود را نیز جهت وصول مطالبات طلبکاران و پرداخت بدهی های شرکت پیش بگذارد.

اقدامات لازم جهت ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی

به منظور ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی اول از همه ضروری است تا شرکت نامه بر طبق قانون تنظیم شده و در آن به موارد زیر اشاره شود:

  • نام شرکت ریسندگی
  • موضوع شرکت
  • مدت شرکت
  • میزان و اندازه سرمایه و سهم الشرکه هر یک از شریکان چه وجوه نقدی و چه وجوه غیر نقدی آن ها
  • ذکر نام شریک یا شرکا
  • چگونگی تقسیم سود و زیان شرکت و همچنین مسائل دیگری که بر طبق اساسنامه ارائه شده باشد.

مدارک و اسناد مورد نیاز جهت ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی

  1. وجود دو نسخه شرکت نامه پر شده
  2. وجود دو نسخه تقاضانامه پر شده
  3. وجود دو نسخه اساسنامه پر شده
  4. وجود دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی بنیانگذاران
  5. وجود دو نسخه صورت جلسه هیات مدیره
  6. در موقعیت هایی که ثبت شرکت نیاز به مجوز رسمی داشته باشد، ارائه اصل مجوز فعالیت از مراجع مربوطه ضروری است.
  7. وجود اصل گواهی عدم سو پیشینه از طرف تمامی اعضا هیات مدیره و مدیر عامل
  8. ارائه نمونه برابر با اصل مدارک شناسایی احراز هویت کلیه شریکان، مدیران و اعضای هیات ناظر (در موقعیت هایی که تعداد شرکا بیش از 12 نفر باشد.)
  9. در صورتی که اقدامات مربوط به ثبت شرکت ریسندگی توسط وکیل شما انجام شود، وجود اصل وکالتنامه وکیل دادگستری لازم و ضروری است.

کلام آخر

ریسندگی جز اولین و ضروری ترین صنایعی است که انسان ها دست به اختراع آن زده اند. امروزه در سراسر کشور شرکت های ریسندگی زیادی در قالب های گوناگون تاسیس شده است و در حال فعالیت هستند. ما در این مقاله شما را با صنعت ریسندگی، ضرورت وجود آن، شرکت های تضامنی، نقاط عطف و ضعف آن و همچنین ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی آشنا کردیم.

علاقه مندان به ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی با کمک بهترین و مجرب ترین کارشناسان موسسه ثبت فردا با مراجعه به سایت ثبت فردا از خدمات گوناگون و متنوع کادری متخصص بهره مند می شوند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

خرید کاشی سنتی کرج : کاشی سنتی به عنوان بخشی از گنجینه بی پایان هنر ایرانی محسوب می شود. نمایی از رنگ و طرح با پیشینه ای چند هزار ساله که از نیاکانمان برای ما به یادگار مانده است.

خرید کاشی سنتی کرج

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : نمونه های فراوان به دست آمده از کاشی کاری های قدیمی، حکایت از آن دارد که سابقه کاربرد این سفالینه لعاب دار در مکان های مختلف بسیار بیش از آن است که به نظر می رسد.

از کاخ های ایلامی تا خرابه های شوش و از مقبره و کاخ های آپادانا تا آثار به جا مانده در کرمانشاه و... همه جا ردپای کاشی سنتی ایران به وضوح نمایان است. در همه این بناهای ماندگار که فصل هایی از تاریخ ایران کهن را در خود دارند، کاشی و کاشی کاری نقشی مهم ایفا می کند.

 

از سوی دیگر در کاوش های باستان شناسی نیز امثال همین نوع کاشی و سفالینه در مناطقی دیگر و با کاربردهایی در خانه های معمولی یافت شده است. گویا کاربرد این نمونه ها در زندگی افراد متوسط جامعه نیز رسوخ داشته است.

ایفای این نقش ها در هر بخش از زندگی عوام و خواص جوامع پیشین، بیش از هر چیز بیانگر عمومیت کاربرد این آثار هنری در همه اعصار و قرون گذشته است. امروزه نیز کاربرد کاشی سنتی در هر جای این سرزمین به نوعی متداول است. مراکز بسیاری به کار ساخت و تولید و نیز خرید و فروش آنها مشغولند.

در این مطلب به بررسی خرید کاشی سنتی کرج می پردازیم. شما نیز اگر مایل به کسب اطلاعاتی در این زمینه هستید ما را تا انتهای این نوشتار همراهی کنید.

خرید کاشی سنتی

خرید کاشی از آن دسته مواردی است که می تواند در شرایط خاص با سهولت و امکانات مناسب بسیار راحت صورت گیرد. وجود شعبات مختلف برای این کار باعث شده تا دسترسی به این بخش تزئینی از مصالح ساختمانی به راحتی امکان پذیر باشد.

در برخی مناطق ایران عرضه و تقاضای کاشی سنتی بیش از سایر نقاط وجود دارد که کارگاه های بزرگ تولید آن را بیشتر کرده است. اصفهان، کاشان و یزد را می توان به عنوان مراکز بزرگ این کار نام برد. وجود بناهای کاشی کاری شده بسیار در این مراکز نیز نشانه ای دیگر از رونق این صنعت هنری در آنهاست.

کرج نیز یکی از مراکز توسعه این هنر سنتی محسوب می شود. خرید کاشی سنتی کرج توسط سفارش دهندگان این کالا از سراسر کشور در کرج امروزه از رونق و رواج خوبی برخوردار است. برای خرید کاشی سنتی در کرج می توان به مراکز تولید و فروشندگان معتبر آن مراجعه کرد. انواع کاشی سنتی با طرح های مختلف در این مراکز موجود و آماده فروش است. سفارشات این طرح ها نیز به ثبت رسیده و جهت سفارش دهندگان مهیا می شود.

کاربرد های کاشی سنتی کرج چه مواردی است؟

بسیاری از مردم تصویر خاصی از کاربرد کاشی سنتی دارند. استفاده مداوم و تکراری از کاشی سنتی طی قرون متمادی در معابد و مراکز مذهبی، معابد و مقبره ها در شکل گیری این تصویر بی تاثیر نبوده است. مورد دیگر کاربرد آن نیز در خانه های قدیمی و بیشتر جهت تزئینات طاق نماها و سالن های سنتی بوده است که هنوز هم تصاویر نوستالژیک و زیبایی از آن در اذهان وجود دارد. اما امروزه این نوع کاربرد انحصاری بسیار تغییر کرده است و کاشی سنتی در مکان های مختلف و برای موارد متفاوت و متنوعی استفاده می شود.

یکی از مهمترین و مناسب ترین موارد خرید کاشی سنتی کرج برای استفاده در پوشش داخلی استخرها و مجموعه های ورزشی است. عایق بندی مناسبی که توسط این کاشی ها شکل می گیرد آنها را به محصولاتی مناسب برای دیواره داخلی و نمای استخرها تبدیل کرده است. استقبال از طرح های متنوع و رنگین این نوع کاشی باعث رونق بازار آن شده است.

از کاشی سنتی قاب های هنری و دیوارکوب های زیبا نیز تهیه می شود که بیشترین کاربرد آنها در مقوله هدایا و کادوهایی است که بین افراد رد و بدل می شود.

کاربرد کاشی سنتی برای آشپزخانه

سفره خانه ها و رستوران ها نیز از مراکزی هستند که از این نوع کاشی برای تزئینات ورودی، سالن و اصولا پوشاندن دیواره و کف بخش های مختلف رستوران استفاده می کنند. اما شاید بیشترین کاربرد این نوع کاشی در آشپزخانه منازل و رستورا ن ها باشد. نمای زیبا، قابلیت بالای پاکیزه سازی و رعایت بهداشت و عایق بندی مناسب در برابر رطوبت باعث شده تا از این سفالینه ها در آشپزخانه استفاده های مناسبی صورت گیرد.

کاشی شکسته هم یکی از سبک های کاربرد کاشی سنتی است. در این روش از کنارهم قراردادن قطعات شکسته کاشی نقش های جدید و زیبایی تولید می کنند. این نقوش در مجموع به طرحی کلی تبدیل می شوند که در سنگفرش کف ساختمان ها بیشترین کاربرد را دارد. زیربنایی و هفت رنگ نیز از دیگر طرح های استفاده شده در کاربرد کاشی سنتی هستند. این نمونه ها به عنوان اشیاء زینتی در منازل و محیط کار مورد استفاده هستند. لذا می توان آنها را به شکل هدیه نیز به کار برد.

نتیجه

در مجموع می توان چنین برداشت کرد که خرید کاشی سنتی کرج برای موارد کاربرد متفاوت و متنوعی صورت می گیرد. از کاربردهای سنتی این کاشی ها موارد معمولی و قدیمی آنها در مساجد، مدارس و موارد مشابه است. اما در موارد جدیدی نیز این کاشی ها قابل استفاده و کاربرد هستند. از آن جمله در پوشش دیواره ها و کف سالن های ورزشی و رستوران ها نیز استفاده می شود. سفره خانه ها، ورودی تالارهای پذیرایی و کارگاه های آموزشی نیز با کاربرد این سفالینه های رنگین به زیبایی و جذابیت کم نظیری دست می یابند.

برای خرید کاشی سنتی کرج می توان به مراکز فروش یا کارگاه های تولیدی مراجعه کرد. این مراکز انواع طرح های کاشی را دارند و سفارشات جزئی و کلی را برای سفارش دهندگان فراهم می کنند.

خرید کاشی سنتی را می توان به طریقه اینترنتی نیز انجام داد. این روش به دلایل مختلف از راحتی و سهولت زیادی نسبت به خرید کلاسیک برخوردار است. امکان مشاهده مدل های مختلف کاشی و ثبت سفارش خرید در سایت فروشگاه اینترنتی از مزیت های این نوع خرید هستند. علاوه بر این پرداخت غیرحضوری و اینترنتی قیمت کاشی خریداری شده نیز از امکاناتی است که این نوع خرید را نسبت به انواع دیگر آسان تر و راحت تر می نماید.

شما هم می توانید با مراجعه به سایت فروش اینترنتی خوگرپلاس برای خرید کاشی از این مزایا و بیش از آن بهره مند شوید. در این سایت هم چنین می توانید از سایر نمونه های کاشی و صنایع دستی زمینه سفال نیز دیدن فرمایید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

خرید کاشی سنتی خام : خرید کاشی سنتی خام : کاشی سنتی از اصلی ترین بخش های هنرهای تجسمی و صنایع دستی ایران است. کاربرد روزمره و عمومی کاشی در ساخت و ساز و نماهای معماری بیش از هر مورد دیگری بر رونق این کالای ساختمانی افزوده است.

خرید کاشی سنتی خام

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : گرچه امروزه از کاشی به عنوان هدیه نیز در قالب قاب ها و دیوارکوب های زیبا استفاده می شود. به هر شکل کاربرد روز افزون این نوع کاشی باعث شده است که خرید و فروش آن در مقیاس وسیعی رواج بیابد و روزانه به مقیاس های بزرگی در بازار مصالح تزئینی ساختمانی خرید و فروش شود.

کاشی سنتی خام

خرید کاشی سنتی خام نیز بخشی از این معاملات را شکل می دهد. کارگاه های نقاشی و لعاب کاری کاشی که دست اندرکار تهیه و ساخت این کاشی ها هستند به صورت مرتب این کالا را از مراکز تولید آن خریداری می کنند. بدون شک خرید و فروش این مورد نیز همچون سایر موارد معامله در بازار تحت تاثیر تحولات و نوسانات قیمت است. نوشتار زیر در مورد خرید کاشی سنتی خام تهیه شده است. شما هم اگر مایلید در این مورد بیشتر بدانید با ما تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

برای خرید کاشی سنتی خام به کجا باید مراجعه کرد؟

این روزها بازار کالاهای مختلف دستخوش نوسانات زیادی است. خرید و فروش هر نوع کالا برای آنکه با اطمینان صورت گیرد مستلزم رعایت نکاتی است. از آن جمله می توان مراجعه به مراکز معتبر را جزو مهم ترین ها برشمرد. خرید کاشی سنتی خام هم از جمله همین موارد است. برای تهیه این نوع کاشی جهت انجام سایر مراحل تا رسیدن به کاشی آماده لازم است که به مراکز فروش مراجعه یا با سایت فروش در فروشگاه اینترنتی ارتباط برقرار کنید.

کاشی خام سنتی چه مصارفی دارد؟

سفال های خام که برای تهیه کاشی سنتی به کار می روند در اندازه ها و توسط دست و قالب های مختلف ساخته می شوند. صافی و یکنواختی سطح این کاشی ها با یکدیگر متفاوت است. از آنجا که کاربرد آنها نیز تاحدی با هم تفاوت دارد، انتخاب کاشی مناسب برای هر کار باید با دقت صورت گیرد. کاشی های سفالی یا خشت های خام در اندازه های مختلف ارائه می‌شود و برای مواردی چون تابلوسازی، نقاشی های سنتی روی کاشی، کار بر روی نمای ساختمان و نیز در مساجد و مقبره ها به شکل نمادین به کار می روند. المان های شهری و نمای پایه تندیس هم از دیگر مواردی است که جهت تهیه به خشت خام نیاز دارند. البته در تمامی این موارد خشت خام مصرفی بر طبق سفارش، رنگ و لعاب گرفته و به طرح مربوطه منقش می شود.

اندازه های کاشی سنتی

اندازه های این کاشی ها در ابعاد 5 سانت، 7، 10، 15 و 20 سانت است که در موارد و مکان های مختلف به کار می روند. هرچه ابعاد این کاشی ها کوچک تر و ساخت آنها دقیق تر باشد از آنها در موارد حساس و کارهای ظریف تر استفاده می شود. در برخی نمادهای تجسمی درون شهری می توان نمونه این کاشی ها را در بافت تابلوهای کاشی کاری شده مشاهده کرد. هم چنین از این نمونه ها در سفره خانه های سنتی برای نمای حوض ها و دیواره ها استفاده می شود که تاثیر زیادی در زیباسازی محیط دارند.

جنس کاشی سنتی خام چیست؟

جنس کاشی ها نیز از گل رس بوده که توسط دست و قالب های مخصوص ساخته می شوند. سپس بسته به نوع کاربرد با انواع رنگ سفال رنگ آمیزی خواهند شد. بدیهی است درجه غربالگری و خلوص خاک رس به کار رفته برای تهیه گل رس مصرفی تاثیر زیادی در کیفیت کاش سنتی خام تهیه شده دارد. سفال های مخصوص ساخت کاشی سنتی کاملا صاف و صیقلی هستند. به طوری که با خرید آنها می توان به راحتی به کار لعاب کاری پرداخت و کاشی های بسیار زیبا و باکیفیتی تدارک دید. ضخامت این سفال ها نیز با یکدیگر متفاوت است اما در مورد انواع باکیفیت و استاندارد این اندازه بین نیم سانت تا حداکثر 2 سانت است.

قیمت کاشی سنتی خام

قیمت این نوع کاشی که خام بوده و مصارف کاربردی مستقیمی در تولید ندارد به مراتب کمتر از کاشی سنتی آماده است. علاوه بر کسر دستمزد رنگ آمیزی، لعاب کاری و پرداخت نهایی سفال، این تولیدات به دلیل عمده فروشی از قیمت های بسیار مناسبی برخوردارند. جهت خرید کاشی سنتی خام می توان به مراکز فروش این محصولات مراجعه و ضمن بازدید از مدل های مختلف نسبت به انتخاب جنس دلخواه اقدام نمود. چنین فروشگاه هایی در مراکز تولید کاشی سنتی به فراوانی یافت می شوند. شهرهای سنتی یزد و اصفهان و نیز کرج و کاشان از عمده ترین تولید کنندگان کاشی سنتی خام هستند.

خرید اینترنتی کاشی سنتی

برای خرید کاشی سنتی خام می توان مستقیما به فروشگاه های مربوطه مراجعه کرد. اما راه های دیگری نیز برای این کار وجود دارد. از آن جمله خرید اینترنتی کاشی سنتی خام است که از هر نظر آسان تر و کاملا به صرفه است. در این روش سفارش دهنده از رفت و آمدهای اضافه معاف است و می تواند انواع مدل های کاشی سنتی را از طریق اینترنت مشاهده و خریداری کند. هم چنین امکان دریافت مشخصات کالا، تصاویر مربوط به آن و قیمت نیز از طریق سایت فروش فراهم شده است. در نهایت ثبت سفارش خرید نیز در سایت خوگرپلاس امکان پذیر است. صرفه جویی در زمان و هزینه از شاخص ترین مواردی هستند که در خرید اینترنتی کاشی سنتی خام می توان بدان اشاره کرد. از دیگر مزایای این نوع خرید امکان مشاهده همزمان و مقایسه سفال ها به لحاظ قیمت و مشخصات با یکدیگر است. علاوه بر تمام این موارد شما می توانید خرید خود را در سایت فروشگاه اینترنتی خوگرپلاس ثبت کنید. این کار بسیار آسان بوده و تنها با چند کلیک امکان پذیر است.

 نتیجه گیری

از مجموع آنچه گفتیم چنین برمی آید که خرید کاشی خام سنتی می تواند بسیار آسان و موفقیت آمیز باشد، تنها به شرط آنکه در شناخت کالا و اصول لازم هنگام انتخاب و خرید آن دقت صورت گیرد. از مهم ترین نکات در این خرید شناخت انواع سفال های موجود و تشخیص مورد مناسب برای استفاده تخصصی از آن است. ابعاد و کیفیت سفال خام کاشی نیز به عوامل زیادی وابسته است که دقت در انتخاب را می طلبد. کاربرد این کاشی ها در تابلوسازی و نقاشی های سفالین از موارد مهمی هستند که به خرید این نوع کاشی منجر می شوند. قیمت و نحوه خرید این کاشی ها نیز در خرید حضوری و اینترنتی با یکدیگر تا حدودی با هم متفاوت است.  انتخاب شهرهایی که از مراکز تولید کاشی سنتی محسوب می شوند می تواند بر سهولت و کیفیت این خرید تاثیر عمیقی داشته باشد. اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.  



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

آموزش طراحی کاشی سنتی : کاشی سنتی از جمله صنایع هنری ایرانی است که ریشه در فرهنگ باستانی ما دارد. تلفیق کم نظیری از رنگ و لعاب بر سفال کاشی است که به آن جان ببخشد. همراه با قوام گِلی که در دستان هنرمند کاشی ساز در زمانی به درازای هنر به تکه ای جواهر بدل می گردد. ابداع زیبایی بی بدیل این زاده های هنر را بیش از هر چیز به کیمیاگری می توان تشبیه کرد. راز این کیمیاگری را اما می توان آموخت.

آموزش طراحی کاشی سنتی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : آموزش طراحی کاشی سنتی نیز مانند سایر صنایع دستی مستلزم آموختم بخش های منفرد و جداگانه ای است که در نهایت به صورتی یکپارچه و منسجم با هم درمی آمیزند. حاصل این ترکیب کاشی سنتی است که چشمان را به زیبایی می نوازد. بر دیباچه دل ها می نشیند و به دستان هنرمند کاشی کاران بر بناها و یادمان های استوار می نشیند و جاودانه می شود.

 

طراحی نخستین بخش و از مهم ترین اجزاء لازم در آموختن این هنر سنتی است. در این مطلب به حواشی و مسائل مربوط به آموزش طراحی کاشی سنتی می پردازیم. شما نیز در صورت تمایل به داشتن آگاهی بیشتر در این مورد می توانید با ما همراه شوید.

طراحی کاشی سنتی، گام اول...

کاشی سنتی با قدمتی چند هزار ساله بخشی جدایی ناپذیر از شناسنامه هنری ایران محسوب می شود. از کتیبه های کوفی و ترکیبات خط و طرح تا پیچیده ترین طرح های ایرانی و اسلیمی همه و همه مستلزم داشتن طرح اولیه هستند. به عبارتی هیچ کاشی یا سفالی بدون طرح اولیه معنا نمی دهد. همین موارد است که لزوم آموختن اصول طراحی را به عنوان نخستین گام در این مسیر یادآور می شود.

برای آنکه به درستی در این مسیر گام برداریم بهتر است از آموزش های دسته بندی شده که در این مورد موجود  است بهره گرفته و زمان گران بها را به پراکنده آموزی هدر ندهیم. در همین راستا نیز کلاس های آموزشی جامعی در این رشته هنری موجود است. وجود بسترهای مناسب برای رشد صنایع کاشی بر تعداد طرفداران این دوره های آموزشی می افزاید.

دوره های آموزشی طراحی کاشی سنتی

یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین این دوره ها آموزش طراحی کاشی سنتی است. این دوره ها از آشنایی مقدماتی با اصول و مبانی ترسیم نقوش هندسی آغاز می شود و تا نهایی ترین مراحل طراحی کاشی ادامه می یابد. در انتهای این دوره ها نیز کارآموزان پس از کسب دانش و مهارت مورد نیاز موفق به دریافت گواهینامه های مربوطه می شوند. پس از آن می توان نسبت به ورود در بازار کار این رشته اقدام کرد. با توجه به احداث کارخانجات بزرگ و مجهز کاشی در سراسر ایران آینده درخشانی برای بازار این تولیدات پیش بینی می شود.

آموزش طراحی کاشی دوره ای کاملا تئوری است و با اجرای محتوای آنلاین در قالب بسته های آموزشی انجام می شود. آموزش این دوره ها نیز یکی از مشاغل فیلد صنایع دستی و هنرهای تجسمی محسوب می شود. در این حوزه وظایفی از قبیل ترسیم نقوش هندسی و نقش مایه ها، ترسیم نقوش اسلیمی و ختایی و قوس ها و نیز آموزش تلفیق این نقوش می گنجند. این دوره ها هم چنین با مشاغلی چون کاشی و سرامیک، معماری و سفالگری در ارتباط بوده و  برای این موارد نیز استفاده می شود. گفتنی است که هر یک از این آموزش ها قسمت های مختلفی دارند.

آموزش طراحی اسلیمی به چه بخش هایی تقسیم می شود؟

طرح های اسلیمی به مجموعه ای از طرح های برگرفته از دوران اسلامی اطلاق می شود که با طرح های ایرانی ترکیب شده اند و زمینه طراحی سنتی را شکل داده اند. به صورت طبیعی چنین مجموعه ای از یک یا چند بخش کوچک تشکیل نیافته و مجموعه ای بزرگ را شامل می شود.

آموزش طرح های اسلیمی را در بخش های زیر دسته بندی می کنند:

آموزش قوس حلزونی یا اسپیرال، نحوه ترسیم اسلیمی های توپُر و تو خالی، سربند اسلیمی، ترسیم اسلیمی دهن اژدری، ترسیم گل شاه عباسی چهار پَر پروانه ای، ترسیم گل شاه عباسی چهار پر پروانه ای، گل شاه عباسی شش پر، گل لاله اناری، طرح حاشیه، اسلیمی گلدار، تکرار تقارن نقطه ای، قاب گلدانی با موتیف اسلیمی توخالی و طرح حاشیه کوچک.

این آموزش ها در قالب کلاس های حضوری یا مجازی قابل تعلیم هستند. هرچند استفاده از کلاس های مجازی و تئوری در فضای اینترنت تا حد زیادی در هزینه و زمان برای آموزش دهندگان و نیز کارآموزان صرفه جویی می کند. این کلاس ها کوتاه ترین راه برای رسیدن به تعالیم لازم در رشته طراحی کاشی سنتی برشمرده می شوند. راهی که از هر جهت در زمان و هزینه ها صرفه جویی می کند و به راحت ترین وجه ممکن آموزش ها را انتقال می دهد.

طراحی کاشی سنتی چه مراحلی دارد؟

پس از پایان آموزش این دوره ها جهت ادامه راه مراحل بعدی را طی کرد. با داشتن این پیش زمینه طراحی انتخاب رشته طراحی کاشی سنتی می تواند بسیار آسان تر در مسیر اصلی خود قرار گیرد.

این مجموعه را  به طور خلاصه در 3 بخش زیر دسته بندی کلی کرد:

  • آشنایی با مبانی ترسیم هندسی نقوش
  • ترسیم نقش مایه  طراحی سنتی کاشی
  • آشنایی با مبانی رسم قوس و نقوش ختایی و اسلامی

نتیجه گیری

از مجموع آنچه گفته شد چنین برداشت می شود که طراحی کاشی نه تنها یک پیش نیاز برای آموزش ساخت کاشی سنتی است، بلکه در رشته های موازی مانند معماری و گرافیک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی با داشتن آموزش های لازم در زمینه طراحی کاشی می توان به رشته های مرتبط نیز مربوط شد.

با توجه به بازار روبه رشد این صنعت هنری، ظرفیت های زیادی برای رشد و ترقی در این رشته وجود دارد. احداث کارخانجات بزرگ تولید کاشی در سطح کشور نیز این امیدها را بیشتر کرده است. با شرکت در کلاس های آموزش طراحی کاشی سنتی می توان کوتاه ترین راه را برای یادگیری این نوع طراحی انتخاب کرد.

این آموزش ها عمدتا در شکل کلاس های تئوری و با ظرفیت های بالای آموزشی انجام می شوند که قادرند که مبانی لازم برای ورود به این رشته کاری را به بهترین وجه ممکن به علاقمندان انتقال دهند.

زیر رشته های آموزشی این رشته در 3 بخش اصلی مبانی ترسیم هندسی، طراحی سنتی کاشی و مبانی رسم قوس و نقوش ختایی و اسلامی جای می گیرد. مجموعه این آموزش ها در رشته هنرهای تجسمی و صنایع دستی قرار می گیرند.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

ویژگی‌ های کاشی سنتی ایرانی : پنجمین شیوه اساسی در تزئین ساختمان‌ های عادی و بناهای تاریخی، کاشی و کاشی کاری است. استفاده از شیوه کاشی کاری، با گسترش اسلام در شرق، رونق یافت و جان دوباره ای گرفت.

ویژگیهای کاشی سنتی ایرانی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : یکی از قدیمی ترین صنایعی که از گذشته در ایران رواج داشته است، کاشی کاری است. ویژگی‌ های کاشی سنتی ایرانی سبب شده‌ ‌ است که این صنعت تا به امروز ماندگار شود.

اولین بار، استفاده از کاشی کاری کامل به نوعی که تمام سطح دیوار توسط کاشی پوشانده شود، در قونیه و در قرن 13 اتفاق افتاد. در همین زمان‌  بود که کاشی کاری و استفاده از کاشی در کشورهایی که اسلام در آنها تابیده بود، به اوج شکوفایی خود رسید.

در این مقاله آموزشی، سایت خوگرپلاس بر آن شده است که در ضمن بررسی کاشی کاری در ایران، ویژگی‌ های کاشی سنتی ایرانی را برای شما عنوان کند.

 

هنر کاشی کاری ایرانی چیست؟

ایران با داشتن تاریخ و تمدن باستانی در حوزه هنر و صنعت و همچنین ذخایر غنی از مواد اولیه خود را به عنوان مبدا صنعت کاشی و کاشی کاری معرفی کرده‌ است. در کاوش های باستان‌ شناسی چغازنبیل ، شوش و دیگر اماکن باستانی ایران ، علاوه بر سفال‌ های لعاب‌ دار ، آجرهای لعابدار نیز یافت شد. برخی از نمونه های صنعت کاشی ایران در شوش ، که متعلق به کاخ‌ های هخامنشی است، مربوط به 400 سال قبل از میلاد مسیح است و اکنون در موزه های فرانسه نگهداری می‌ شوند.

کاشی کاری، هنری است که در ایران پیش از اسلام به اوج شکوفایی خود رسید. کاشی کاری سنتی، یکی از برترین و مهمترین صنعت‌ های زیبای ایرانی است که به صورت دستی انجام می‌ شود.

همانطور که اشاره شد یکی از روش‌ های زیباسازی بنا و تزیین معماری، کاشی کاری است. یکی از اجزای مهم صنعت کاشی کاری، لعاب محسوب می‌ شود. لعاب سطحی شیشه‌ ای است که دو عملکرد متفاوت دارد: تزئینی و کاربردی.

جنبه تزیین لعاب کاشی در افزودن غنای سطح معماری و ساختمان قابل مشاهده است. جنبه کاربرد کاشی لعاب دار در عایق دیوار ها، جلوگیری از رطوبت و جلوگیری از تخریب ساختمان بر اثر تابش خورشید مشاهده می‌ شود.

گسترش کاشی کاری در ایران

با گسترش اسلام ، هنر کاشی به یکی از اصلی ترین عناصر بکار رفته در تزئینات و پوشاندن نمای ساختمان‌ های مختلف به ویژه بناهای مذهبی تبدیل شد. از ابتدای دوره اسلامی، سازندگان کاشی و کاشی‌ گران ایرانی در کنار سایر صنعتگران نقش برجسته ای را ایفا کردند و چنانکه توسط مورخان اسلامی مستند شده است، آنها موفق شدند تکنیک های متنوعی از هنر کاشی را به دورترین گوشه های سرزمین های اشغالی اسلام صادر کنند. تحول و توسعه کاشی ها از عناصر کوچک و رنگی بکار رفته در بناهای آجری آغاز شد و به پوشش کامل بناها در بناهای تاریخی قرن هشتم و نهم (هجری) تبدیل شد.

تاریخچه کاشی کاری در ایران

تزیین بناها از قرن هشتم هجری شروع شد و تا پایان قرن دوازدهم هجری ادامه داشت. یکی از زیباترین و قدیمی ترین هنرهای مربوط به کاشی کاری، کاشی کاری فیروزه‌ ای اصفهان است. در دوران سلجوقی، کتبیه‌ ها با استفاده از کاشی کاری فیروزه‌ ای مزین شده‌ اند.

طرحهای کاشی کاری ایرانی

در ابتدا، کاشی کاری ایرانی محدود به نقوش گل و بوته و ترکیب این دو با هم می‌ شد؛ به تدریج، طراحی‌ های روی کاشی‌ ها متنوع‌ تر شد. برای اولین بار، استادان کاشی کار اصفهانی،  علاوه بر استفاده از گل و بوته در کاشی، از اشکال هندسی، حیوانات و پرندگان نیز استفاده کردند. همچنین، در ابتدا رونق‌ گیری هنر کاشی‌ کاری سنتی ایرانی، تنها در مساجد و ابنیه‌ های تاریخی از این کاشی‌ ها استفاده می‌ شد، اما رفته‌ رفته، علاوه بر این مکان ها، در خانه‌ ها، کاخ‌ ها و منازل نیز از این کاشی‌ ها استفاده شد.

ویژگی‌ های کاشی سنتی ایرانی

ویژگی‌ کاشی‌ های سنتی ایرانی به قدری زیاد است که نام بردن تمامی این ویژگی‌ ها در یک مقاله نمی‌ گنجد؛ اما در ادامه سعی بر بیان برترین ویژگی‌ های کاشی‌ های سنتی ایرانی کرده‌ ایم.

زیبایی

کاشی‌ های سنتی ایرانی، از دیرباز، با نقوش دلربای گل، پرنده، اجسام هندسی و ... زیبایی بخش ساختمان‌ ها و تمام معماری‌ ها بوده‌  و همین امر باعث ایجاد جذابیت در ساختمانی شده که مزین به کاشی‌ های سنتی ایرانی است.

با گذشت زمان، انواع و اقسام طراح‌ های زیبای دیگر به طرح‌ های موجود کاشی‌ های سنتی ایرانی، باعث افزایش کاربرد آنها شد. رنگ آمیزی مناسب، ایجاد هماهنگی و تناسب در نمای ساختمان از ویژگی‌ های کاشی‌ های سنتی ایرانی است.

جنس کاشیهای سنتی

کاشی‌ های سنتی ایرانی از دو قسمت خشت زیرین و رویه لعابی تشکیل شده‌ اند. جنس رویه لعابی کاشی سنتی، از شیشه، اکسید‌ های فلزی و معدنی است. این لعاب‌ ها به صورت صاف و صیقلی دیده می‌ شوند. همچنین خشت زیرین کاشی از خاک تشکیل شده است.

مقاومت کاشیهای سنتی

از نظر مقاومت، کاشی سنتی ایرانی روی بنا به دلیل پخت مناسب کاشی‌ ها و جنس آنها که پیشتر ذکرش شد، در مقابل بسیاری از عوامل مانند تیشه، سوهان و کاشی تراشی، مقاومت زیادی دارد. البته این کاشی‌ ها در مقابل سرما و یخبندان دوام کمتری دارند. همچنین محتمل است که هنگام یخ بندان، یخ زدگی باعث از بین رفتن پوست لعاب کاشی سنتی شود.

رنگ و تنوع کاشی سنتی

کاشی‌ های سنتی ایرانی انواع مختلفی دارند که در مقاله‌ های بعدی به آن خواهیم پرداخت؛ اما ضروری است بدانید یکی از ویژگی‌ های کاشی‌ های ایرانی، رنگ‌ ها و تنوع رنگی آن است. کاشی‌ های هفت رنگ دارای رنگ‌ هایی مانند لاجوردی، فیروزه‌ ای، قرمز، زرد، حنائی، سفید و سیاه است. همچنین کاشی مُعرق رنگ‌ هایی مانند سفید، آبی، فیروزه‌ ای، پرتقالی، لاجوردی و تغاری دارد. علاوه بر این کاشی نره دارای رنگ هایی مانند فیروزه‌ ای، زرد، مشكی، لاجوردی، سفید و تغاری است.

تطبیق پذیری

یکی دیگر از ویژگی کاشی‌ های سنتی ایرانی، تطبیق پذیری این نوع کاشی‌ ها با اکثر محیط‌ ها، ساختمان‌ ‌ ها و بناهاست. زیبایی و انعطاف پذیری طراحی کاشی سنتی ایرانی باعث شده است که در اقصی نقاط جهان قابلیت استفاده داشته باشد. کاشی‌ های سنتی ایرانی از سنگ‌ فرش گرفته تا بناهای تاریخی و ابنیه و مساجد قابل استفاده هستند.

خرید کاشی سنتی ایرانی

همیشه یکی از دغدغه‌ های اصلی استفاده کنندگان کاشی‌ های سنتی ایرانی و سازندگان، یافتن منبعی مطمئن جهت فراهم‌ سازی و خرید کاشی‌ های سنتی ایرانی بوده است. سایت خوگرپلاس، با فراهم سازی امکان خرید آنلاین انواع کاشی‌ های سنتی ایرانی مانند کاشی زرین فام، کاشی سنتی قدس و غیره گامی بلند در راستای تحقق هدف زیباسازی بناها ایرانی برداشته است.

کلام آخر

امروزه بنای ظاهری ساختمان ها، یکی از ابعاد مهم زیبایی به شمار می آید. یکی از راه‌ های زیبا سازی بنا، استفاده از کاشی کاری است. کاشی کاری سنتی ایرانی، یکی از برترین و مهمترین صنعت‌ های زیبای ایرانی و یکی از روش‌ های زیباسازی بنا و تزیین معماری محسوب می‌ شود.

در این مقاله، به بررسی ویژگی‌ های کاشی سنتی ایرانی پرداختیم. اگر در مقالات آتی با خوگرپلاس همراه باشید، به بررسی انواع کاشی‌ های سنتی ایرانی خواهیم پرداخت.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

کاشی سنتی قدس رضوی : ایران با داشتن تاریخ و تمدن باستانی در حوزه هنر و صنعت و از طرفی دیگر ذخایر غنی از مواد اولیه، توانسته است، نام خود را به عنوان کشور مبدا صنعت تولید کاشی و کاشی‌کاری به گوش جهانیان برساند. در کاوش‌های باستان‌شناسی چغازنبیل، شوش و دیگر اماکن باستانی ایران علاوه بر سفال‌های لعاب دار، آجرهای لعاب‌دار نیز یافت شد.

کاشی سنتی قدس رضوی

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : از این رو ایران در زمره پیشتاز‌ترین کشورها در صنعت کاشی است. کاشی‌های سنتی در ایران انواع مختلفی دارد. در این مقاله، علاوه بر بررسی انواع کاشی‌های ایرانی به کاشی سنتی قدس رضوی نیز اشاره خواهیم کرد.

 

تاریخچه کاشی ایرانی

همان‌طور که بیان شد، کاوش‌های باستان‌شناسانه در رابطه با صنعت کاشی، یعنی ترکیب سنگ‌های کوچک رنگی با نقوش هندسی و نقوش برجسته، به دوران کشف چغازنبیل برمی‌گردد. برخی از نمونه‌های صنعت کاشی ایران در شوش که متعلق به کاخ‌های هخامنشی است، مربوط به 400 سال قبل از میلاد مسیح است و اکنون در موزه‌های فرانسه نگه‌داری می‌شوند.

تاثیر اسلام بر کاشی کاری ایرانی

با گسترش اسلام هنر کاشی به یکی از اصلی‌ترین عناصر به‌کار رفته در تزیینات و تزیین نمای ساختمان‌های مختلف به ویژه بناهای مذهبی تبدیل شد. از ابتدای دوره اسلامی هنرمندان کاشی‌کاری و کاشی‌گران ایرانی در کنار سایر صنعت‌گران ایرانی نقش برجسته‌ای را ایفا کردند. چنان‌که توسط مورخان اسلامی مستند شده‌است، آنها موفق شدند تکنیک‌های متنوعی از هنر کاشی را به دورترین گوشه‌های سرزمین‌های تحت فرمان اسلام صادر کنند.

کاشی یکی از شگفت‌انگیزترین روش‌های معماری تزیینی در تمام سرزمین‌های اسلامی است. تحول و توسعه کاشی‌ها از عناصر کوچک و رنگی به‌کار رفته در جبهه‌های آجری آغاز شد و به پوشش کامل بناها در سازه‌های تاریخی قرن هشتم و نهم (هجری) تبدیل شد.

رنگ و نوع کاشی سنتی ایرانی

در معماری تزیینی اوایل اسلام استفاده از کاشی‌های فیروزه‌ای و لاجوردی رونق بیشتری یافت. این کاشی‌ها علاوه بر آجرهای لعاب‌دار نیز به طور گسترده‌ای استفاده شد. در این دوره، ابتدا کاشی‌ها برای تزیین قسمت‌های بالای مناره‌ها به کار می‌رفتند. هدف از این کار این بود که احکام شرعی به صورت برجسته به نمایش درآیند. با گذشت زمان آن‌ها موفق شدند جایگاه خود را در دکوراسیون ساختمان‌ها محکم کنند.

هنرمندان ایرانی با ادغام کاشی‌های رنگ‌های مختلف به سبک موزاییک نوعی از کاشی‌های معرق را ایجاد کردند. این هنرمندان آجر کاشی ساده و تک رنگ دوره قبل از اسلام را اتخاذ کرده و آنها را به رنگ‌های مختلف رنگ کردند و یک نوع کاشی هفت رنگ ایجاد کنند. هم‌چنین با ترکیب کاشی‌های ساده با ترکیبی از آجر و گچ نوعی از کاشی‌های "معلقی" را پدید آوردند. بنابراین، از قرن پنجم به بعد به سختی می توان بنایی تاریخی را پیدا کرد که با یکی از سه روش فوق کاشی‌کاری تزیین نشده باشد. اوج هنر و صنعت کاشی در دوره صفویه بود.

انواع کاشی سنتی ایرانی

کاشی سنتی ایرانی انواع مختلفی دارد. برخی از استان‌های کشور در صنعت کاشی و سرامیک پیشینه طولانی دارند. در برخی از استان‌ها مانند اصفهان، یزد و خراسان رضوی کارخانه‌های تولید کاشی بسیاری مشغول به فعالیت هستند. در ادامه به بررسی انواع کاشی ایرانی و نحوه ساخت آنها می‌پردازیم؛ همچنین راه‌کار مناسبی جهت تامین کاشی سنتی قدس رضوی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

کاشی زرین‌فام

کاشی‌های زرین‌فام کاشی یا ظرف‌هایی بسیار حساس و ظریف به رنگ‌های طلایی یا سبز هستند. برای ساختن این نوع کاشی، به گل سفال‌گری مواد مذاب و سنگ چخماق را اضافه می‌کنند تا محصول آنها قوی‌تر شود و به پخت و پز کم‌تری نیاز داشته باشد. سپس روی آن با لعاب قلع سفید پوشانده می‌شود و پس از گرم شدن با کلرید فلزی رنگ‌آمیزی و نقاشی می‌شوند.

سپس آنها در یک کوره قرار می‌دهند تا اینکه ذوب شوند. در مرحله بعدی با ایجاد دود در کوره، شرایط ترمیم و احیا مهیا شده تا نقش و نگارهایی به رنگ قهوه‌ای و سپس طلایی یا سبز ایجاد شود. این کاشی نفیس به چهار گروه تقسیم می‌شود: زرین‌فام ناودانی، کاشی نیم‌ستونی زرین‌فام، کاشی قالبی‌ برجسته و کاشی‌های ستاره‌ای و هشت‌ضلعی.

کاشی معرق

کاشی‌های کاشی معرق قطعات بزرگ و کوچکی از کاشی هستند که مطابق طرح‌ها مختلف با الگوهای و رنگ‌های مختلفی برش داده می‌شوند و در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در نهایت تبدیل به قطعات بزرگ‌تری می‌شوند.

کاشی‌های معرق از دیرباز در اروپا به عنوان موزاییک شناخته شده‌اند، اما نسبت به موزاییک، بسیار زیبا‌تر و بادوام‌تر هستند. رنگ‌های سفید، آبی، فیروزه‌ای، نارنجی، لاجوردی و تیره رنگ‌های غالب در کاشی معرق هستند.

کاشی‌های هفت رنگ

از این نوع کاشی سنتی اصفهان در مکان‌های قدیمی و باستانی ایرانی به وفور استفاده شده‌است. نحوه استفاده از این کاشی ایرانی به سلیقه کاشی‌کار مربوط می‌شود. او به اقتضای فضای موجود و دیگر فاکتورها، رنگ‌ها و نقش‌های مختلفی از این کاشی را کنار یکدیگر قرار می‌دهد. این کاشی‌ها دارای هفت رنگ رایج لاجوردی قرمز، قرمز، زرد، حنایی، سفید و سیاه هستند.

کاشی مُعقلی

کاشی مُعقلی ساخت و آماده‌سازی کاشی‌هایی با ابعاد بسیار کوچک است که با قرار دادن این کاشی‌های کوچک، کار معلقی شکل می‌گیرد. ترکیب کاشی‌ها با آجر در نمای ساختمان، از انبساط و انقباض کاشی‌ها ناشی از سرد و گرم شدن هوا جلوگیری می‌کند. این کار پریدن و خرد شدن لعاب کاشی را به حداقل می‌رساند.

طرح‌های به‌کار رفته در کاشی مُعقلی شامل انواع خط‌های مستقیم در محورهای عمودی و افقی و گاهی خطوط مورب با زاویه 45 درجه و شطرنجی است. این کاشی‌ها همچنین برای خط کوفی استفاده می‌شوند.

خرید کاشی سنتی قدس رضوی

خراسان رضوی یکی از شهرهایی است که به تولید کاشی‌های سنتی مشهور است. در شهر خراسان کارخانه‌های تولیدی زیادی مشغول به فعالیت به منظور تولید کاشی ایرانی اصیل هستند.

یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران استفاده از جنس درجه یک و اطمینان از کیفیت کاشی خریداری به شمار می‌رود. سایت خوگرپلاس فرصت خرید کاشی سنتی قدس رضوی و دیگر کاشی‌های ایرانی را به صورت آنلاین و حضوری فراهم کرده‌است. برای خرید انواع کاشی‌ ایرانی کافی است به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shadi

 

کاشی سنتی فیروزه ای : کاشی سنتی و کاربردهای آن، بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ و هنر ایرانی است که ریشه در سنت‌های کهن این مرز و بوم دارد. از گنبد و دیواره‌های مساجد تا عمارات سلطنتی کهن و از سرسراهای مجلل و تالارهای باشکوه گرفته تا سردر خانه‌های قدیمی هر یک به نوعی با هنر کاشی‌کاری کلاسیک ایرانی و تصاویر برآمده از آن عجین شده‌است.

کاشی سنتی فیروزه ای

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : در این میان طرحی از کاشی سنتی با رنگی خاص و متمایز همواره در پس زمینه این تصاویر خودنمایی می‌کند. رنگی برآمده از آرامش و عاطفه و به وسعت سپهر که با تجلی در این صنعت آن را به اوج می‌رساند.

سخن از کاشی سنتی فیروزه ای  است که از درآمیختن رنگ دریا و آسمان شکل گرفته و با سنت و فرهنگ ایرانی عجین شده‌است. اما این تکرار به درازای تاریخ هنر در ایران ادامه داشته است و گمان نمی‌رود ریشه در یک اتفاق داشته باشد. با بررسی هنر اصیل نقاشی و طراحی ایرانی به شواهدی دست می‌یابیم که بر این انتخاب هوشمندانه صحه می‌گذارند. در مسیر این نوشتار ضمن بررسی علل این گزینش هوشمندانه نظری گذرا نیز بر نمونه‌هایی ناب از هنر ایرانی خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

 

کاشی سنتی، آمیخته‌ای از هنر و صنعت...

اگر تاکنون به شهر هنر، نصف جهان، اصفهان رفته باشید، بی‌شک از پرده‌های رنگین هنر که در گوشه‌گوشه آن گسترده‌اند حظ و بهره برده‌اید. دنیایی بی‌بدیل که در خود هر آنچه از رنگ و نماست اندوخته و چشمان عالمیان را به تماشای کمالات هنر روشن کرده‌است.

در میان این همه هنر اصیل کاشی سنتی فیروزه ایاز درخششی خاص و یگانه بهره‌مند است. تکرار این رنگ آسمانی در هر کوی و برزن و در قالب کاشی‌های به‌کار رفته در سبک‌ها و نقوش مختلف آدمی را به حیرت و تفکر وامی‌دارد. این کاشی‌ها فیروزه‌ای آرامش‌بخشی که نمادی از صلح، جوانی و سرزندگی است را در خود نهان دارد.

رنگ آبی فیروزه‌ای ترکیبی شاد از دو رنگ سبز و آبی و طیفی در این میانه است. به‌جرات می‌توان این رنگ را شاخص‌ترین و پرکاربردترین رنگ هنری در صنعت کاشی‌کاری ایرانی نامید. از خوش‌یمنی و محافظت در برابر نفوس قهرآمیز تا نشاط و حس معنوی مثبت، بار ارزشی این رنگ در فرهنگ‌های مختلف سراسر جهان با تعابیری مختلف و متنوع برآورد می‌شود.

ایرانیان باستان رنگ فیروزه‌ای را نمادی از معنویات مثبت و راهی به‌سوی آرامش ذهن و روح می‌دانستند. از این رو مراکز روحانی و معنوی خود را به کاشی‌هایی با این رنگ می‌آراستند. در همین راستا نیز از سنگ‌های قیمتی با همین نام و رنگ در تزئین معابد و پرستشگاه‌های خود استفاده می‌کردند.

کاشی سنتی فیروزه ای  و دنیایی از تنوع:

تکرار این رنگ در کاشی‌کاری مساجد، بناهای کهن، طاق‌ و گنبد و مناره هیچ‌گاه بهآن‌های از کسالت‌ در خود ندارد. که تنوع نقش‌های اسلیمی آن‌ها را دوچندان زیبا و دلربا کرده‌است. از پیچ‌وخم‌ جادویی نقوش گنبدها و مناره‌های فیروزه‌ای تا کتیبه‌های کوفی نوشته درخشان در معماری اسلامی همه در طیف این رنگ به افسون نگاه انسآن‌های سراسر عالم مشغول هستند. این را به وضوح در چشمان مشتاق توریست‌هایی از اقصی نقاط جهان می‌بینید که پروانه‌وار بر گرداگرد این بناها طواف می‌کنند.

اوج این هنر را در بناها و معابد ماندگاری خواهید یافت که با کاشی‌کاری‌هایی به این رنگ مزین شده‌اند. از مقبره‌های شاعرانی چون خیام و سعدی گرفته تا آرامگاه زیبا و سحرآمیزِ استاد رنگ‌ها، کمال‌الملک، همه در فیروزه‌های رنگین کاشی ایرانی غوطه‌ور هستند. جالب آنکه این نقوش بارها تکرار شده‌اند، اما هرگز رنگ ملالت به‌خود نمی‌گیرند.

طرح ایرانی در قالب کاشی سنتی فیروزه ای ...

هر زمان که به قصد تماشای نقاشی و طراحی ایرانی می‌رویم چه در موزه هنر باشد یا بناهای کهن و ماندگار رد پایی از کاشی و هنر بی‌بدیل آن نیز در میان است. از طرح‌هایی با نقوش گل ‌و بته یا معرق تا هفت رنگ و مقرنس و شاهکارهای مشبک و تلفیقی همه و همه در ساخته‌های دست و ذهن هنرمندان ایرانی جان گرفته‌اند. گویی تاریخ با زبان رنگ‌ها با ما سخن می‌گوید و گل سرسبد این همه را در زیباترین و درخشنده‌ترین نمودهای خود یعنی کاشی فیروزه‌ای به نمایش می‌گذارد.

اما این روزها و با پاگرفتن دوباره هنرهای سنتی این کاشی‌ها از دل تاریخ برآمده‌اند تا بار دیگر همچون گذشته‌های دور راه خود را به خانه‌های ایرانیان تشنه هنر باز کنند. از این کاشی‌ خوش آب و رنگ در هر جای منزل به عنوان قابی از هنر ایرانی بهره ببرید.

امروزه نمای داخلی بسیاری از منازل ایرانی و غیرایرانی به کاشی سنتی مزین است. استفاده از آن‌ها در حمام و سرویس‌های بهداشتی، گل‌خانه، پاسیو، آشپزخانه و نیز نماهای دیواره‌ای دیگر از نمونه‌های شاخص و پرکاربرد این کاشی‌ها به شمار می‌رود. هم‌چنین استفاده از آن‌ها در قالب تابلو کاشی و دیوارکوب‌های رنگین در طرح‌های متنوع و زیبا نیز بار دیگر رواج بالایی یافته است.

کاشی سنتی فیروزه ای ، هدیه‌ای از جنس هنر!!

کاربردهای جدید این کاشی‌ها در بخش هنری به هدایایی مربوط می‌شود که در اشکال هندسی منظم و بدون قاب یا با قاب‌های چوبی و زیبا دست به دست می‌شود. در این مقوله نیز استقبال زیادی از این اشیاء ارزشمند و هنری صورت گرفته‌است. از آنجا که این کاشی‌ها در دل خود بخشی از تاریخ هنر را حمل می‌کنند دارای ارزش معنوی بالایی بوده و با هدایای تجاری و معمولی قبل قیاس نیستند.

کاشی ایرانی، از ما و برای ما

کاشی ایرانی در هر رنگ و نقش بخشی از فرهنگ ما است که درون خود گنجینه‌هایی از یادگارهای کهن دارد. رسالت ما اعتلای فرهنگ توسعه صنایع دستی وطنی است که ما را بر آن می‌دارد تا در گسترش این صنایع بکوشیم. امید است تا هنرمندان این عرصه در سایه حمایت‌های مردمی به تولید بیشتر و گسترش این هنر بپردازند.

نتیجه:

از آنچه گفتیم این‌گونه نتیجه می‌گیریم که کاشی سنتی فیروزه ای  نه تنها یک هنر که بخشی از فرهنگ ایرانی ماست. زیبایی رنگ و درخشش طرح در کاشی ایرانی چشم جهانیان را خیره کرده‌است. بر ماست که در اعتلای این هنر بکوشیم و آن را ققنوس‌وار از خاکستر کوره‌های کاشی‌پزی به اوج برسانیم.

سایت خوگرپلاس نیز در راستای چنین تلاشی بر آن‌ است تا حاصل این صنعت را در قاب هنر به هم‌وطنان گرامی ارائه کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه از سایت این فروشگاه اینترنتی بازدید کنید یا با تلفن‌های مربوطه تماس حاصل فرمایید.

اگر کاشی انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()