ثبت تغییرات شرکت در فوری ترین زمان
نوشته شده توسط : shadi

امروزه نیاز به ثبت تغییرات شرکت در فوری ترین زمان بیش از پیش احساس می شود. در واقع بعد از اینکه فرایند ثبت شرکت ها به پایان می رسد، صاحبان مشاغل باید برای ایجاد هر نوع تغییرات مهم در شرکت، اطلاعات مهم را در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسانند.

ثبت تغییرات شرکت در فوری ترین زمان

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : ثبت تغییرات تنها با موافقت اعضای هیئت مدیره صورت می گیرد. بنابراین پیش از اقدام برای ثبت تغییرات در شرکت ها، ابتدا لازم است که اعضای هیئت مدیره به توافقات لازم دست پیدا کنند. سرعت در ثبت تغییرات، با توجه به نقش آن در مبادلات امروزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به همین جهت در مقاله پیش رو قصد داریم که نحوه ثبت تغییرات شرکت ها در کوتاه ترین زمان را بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

چرا ثبت تغییرات شرکت در فوری ترین زمان حائز اهمیت است؟

رخداد برخی از تغییرات در شرکت ها به منظور ادامه فعالیت های یک شرکت، امری غیرقابل اجتناب است. تغییرات در شرکت در زمینه های مختلفی رخ می دهد که ثبت آنها در اداره ثبت شرکت ها بسیار مهم است. در حقیقت انواع تغییرات مهمی که در شرکت ها باید به ثبت برسد، عبارت است از:

  • تصمیمات مبنی بر افزایش یا کاهش سرمایه شرکت
  • اقدام برای اعلام ورشکستگی شرکت
  • تغییر در نشانی شرکت
  • انتقال سهام
  • تغییر در تعداد افراد دارنده حق امضا
  • ایجاد شعب جدید از شرکت مورد نظر
  • تصحیح آیین نامه یا اساسنامه شرکت
  • مشخص کردن اعضای هیئت مدیره
  • اطلاق سمت های جدید به اعضای هیئت مدیره

بر اساس آنچه در هنگام ثبت شرکت ها مقرر می شود، شرکت های مختلف موظفند که تغییرات مهمی که در بالا مطرح شد را به اداره ثبت شرکت ها انتقال دهند. توجه به سرعت و کوتاه بودن زمان ثبت تغییرات در بسیاری از مواقع مهم است و آینده شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد.

در واقع با توجه به ثبت های صورت گرفته، صاحبان مشاغل و اعضای هیئت مدیره قادر خواهند بود که استراتژی مورد نیاز شرکت را اجرا کنند و با این کار شرکت را در مسیر پیشرفت و موفقیت قرار دهند.

ثبت تغییرات شرکت در فوری ترین زمان شامل چه مراحلی است؟

در حقیقت پیش از ثبت تغییرات شرکت، اعضای هیئت مدیره شرکت مورد نظر باید در مورد تغییرات صورت گرفته به توافقات لازم دست پیدا کنند. در ادامه نیز مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات در شرکت ها باید فراهم شود.

مراحل ثبت تغییرات در شرکت ها به ترتیب زیر است:

  1. تهیه مدارک مربوط به هویت اعضای هیئت مدیره
  2. تهیه مدارک مربوط به زمان و آگهی تاسیس شرکت مورد نظر
  3. تهیه مدارک و مستندات مربوط به آخرین ثبت تغییرات در شرکت مورد نظر
  4. ارائه مدارک و مستندات موجود از طرف نماینده شرکت به کارشناسان ثبت در اداره ثبت
  5. بررسی و ایجاد صورت جلسه مربوط به تغییرات شرکت توسط نماینده اداره ثبت شرکت ها
  6. ارائه صورت جلسه تهیه شده به نماینده شرکت مورد نظر
  7. انتقال صورتجلسه به اعضای هیئت مدیره و بازرسان جهت امضا و تایید رسیدن آن با استفاده از مهر مخصوص به شرکت ها
  8. ارائه صورتجلسه امضا شده توسط اعضای هیئت مدیره به کارشناس اداره ثبت توسط نماینده شرکت مورد نظر
  9. انتقال صورتجلسه تهیه شده در سازمان ثبت شرکت ها به منظور بررسی تغییرات و به تایید رساندن آنها
  10. درمرحلهپایانینیزهزینههایمربوطبهانتشارتغییراتدر روزنامه ها پرداخت خواهد شد.

ثبت تغییرات شرکت در فوری ترین زمان چگونه امکان پذیر است؟

همانطور که مطرح شد، ثبت تغییرات شرکت شامل مراحل مختلفی است. سپری شدن کلیه این مراحل نیاز به زمان زیادی دارد. بنابراین ثبت شرکت در فوری ترین زمان چگونه انجام می شود؟

در حال حاضر با توجه به پیشرفت فناوری و اهمیت انجام شدن کارهای مختلف در کوتاه ترین زمان، بسیاری از مراحل ثبت تغییرات در شرکت ها به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت امکان پذیر شده است. پیش از تهیه صورتجلسه برای شرکت، لازم است که ابتدا نوع شرکت مورد نظر مشخص شود و صورتجلسه بر اساس نوع شرکت، تهیه شود.

سپس با مراجعه به سایت اصلی سازمان ثبت شرکت ها، گزینه ثبت تغییرات شرکت ها را انتخاب می کنیم. در مرحله بعدی اطلاعات لازم در مورد هر یک از اعضای هیئت مدیره به ثبت خواهد رسید. پس از وارد کردن سایر اطلاعات مورد نیاز برای ثبت تغییرات در شرکت ها، کد پیگیری دریافت خواهد شد.

پس از دریافت کد پیگیری ثبت تغییرات در شرکت ها، افراد مسئول موظفند تا مدارک لازم را ظرف مدت یک هفته تا 10 روز به اداره ثبت ارسال کنند. در صورتی که تغییرات مطرح شده در صورت جلسه ها توسط کارشناسان مشغول به فعالیت به اداره سازمان ثبت، تایید شود، لازم است که هزینه های مربوط به ثبت تغییرات برای منتشر شدن در روزنامه ها پرداخت شود.

بنابراین ثبت تغییرات در شرکت ها به صورت الکترونیکی است و در کوتاه ترین زمان امکان پذیر خواهد بود.

نتیجه گیری

در نهایت بر اساس آنچه بیان شد، ثبت تغییرات شرکت در فوری ترین زمان امکان پذیر است. البته تجربه و دانش اولیه در این زمینه به بیشتر شدن سرعت این فرایند کمک می کند. به همین جهت توصیه می کنیم که برای ثبت تغییرات شرکت خود، از دانش متخصصان ثبت فردا کمک بگیرید.

این افراد با سابقه طولانی در زمینه ثبت تغییرات شرکت ها، تغییرات رخ داده در شرکت شما را در کوتاه ترین زمان به ثبت خواهند رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ثبت فردا مراجعه کنید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: