آشنایی با تک تک مراحل خرید و فروش برند
نوشته شده توسط : shadi

آشنایی با تک تک مراحل خرید و فروش برند : برای تاسیس یک شرکت یا موسسه و آغاز فعالیت و کسب و کار، وجود برند یا نشان تجاری امری ضروری است. برای این کار بعد از آن که شرکت خود را به ثبت رساندید، نیاز به برندی دارید که محصولات خود را به آن نام وارد بازار کنید.

آشنایی با تک تک مراحل خرید و فروش برند

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : برند محصولات، در واقع نشان دهنده اعتبار و اصالت شرکت است. به همین دلیل خرید برند آماده، از لحاظ اقتصادی برای شما به صرفه تر خواهد بود. علاوه بر این با خرید برند آماده، لازم نیست مراحل دشوار انتخاب اسم برند را پشت سر بگذارید.

برند آماده موجب صرفه جویی در زمان و هزینه های شما خواهد شد و همین امر موجب محبوبیت خرید برند بین مدیران شده است.

برای خرید برندی مناسب کسب و کار و فعالیت خود، آشنایی با تک تک مراحل خرید و فروش برند لازم است. داشتن اطلاعات کافی در این زمینه روند انتقال برند را آسان تر خواهد کرد.

اهمیت خرید و فروش برند

قبل از آشنایی با تک تک مراحل خرید و فروش برند، لازم است اهمیت خرید برند آماده را یادآور شویم. برند های آماده از اتلاف وقت مدیران موسسات جلوگیری می کنند. مراحل ثبت برند و صدور گواهی ثبت معمولا پیچیده و زمان بر هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند، خود را درگیر این مراحل نکنند.

علاوه بر این، خرید برند آماده این امکان را فراهم می کند تا مدیران از بین تنوع بالای برند های آماده فروش، بهترین و متناسب ترین آن ها را انتخاب کنند.

وجود برند هایی که سابقه فعالیت بیشتری در بازار داشته اند، این امتیاز ویژه را به همراه خواهد داشت که مالک جدید نیازی به صرف هزینه برای معرفی برند ندارد.

آشنایی با تک تک مراحل خرید و فروش برند

اگر قصد خرید برند را دارید، با گذراندن مراحل زیر به هدف خود می رسید :

  • جستجوی برند های آماده و انتخاب نام برند از میان آن ها
  • استعلام برند از سازمان مالکیت صنعتی
  • حضور در دفترخانه به همراه فروشنده برند پس از اخذ نامه استعلام
  • تنظیم سند صلح توسط دفترخانه و تکمیل مراحل واگذاری برند
  • درخواست انتقال قراردادی برند در سایت اداره مالکیت صنعتی
  • انتشار آگهی انتقال برند در روزنامه رسمی کشور
  • جایگزینی نام مالک جدید برند در سایت اداره مالکیت صنعتی

انتخاب نام برند اولین مرحله آشنایی با تک تک مراحل خرید و فروش برند است. انتخاب نام اهمیت ویژه ای در معرفی کسب و کار شما دارد، چراکه نام برند اولین چیزی است که مخاطبان شما با آن برخورد می کنند. از میان برند های آماده فروش، بهتر است نامی را متناسب با نوع فعالیت و کسب و کار خود برگزینید.

برند هایی که طراحی زیبا و چشم نوازی دارند در ذهن بیننده تاثیر بیشتری خواهند گذاشت. البته قیمت این برند ها نسبت به برند های معمولی تر کمی بیشتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با برند متناسب با کسب و کار خود، به موسسه ثبت فردا مراجعه کنید. ثبت فردا که عملکردی چشم گیر در زمینه ثبت برند و شرکت داشته، راهنمای خوبی برای رونق کسب و کار شما خواهد بود.

استعلام از اداره مالکیت صنعتی قدم دوم شماست. استعلام این اداره، مجاز بودن خرید برند را اعلام می کند. همچنین اطلاعات دیگری مانند مدت اعتبار فعالیت برند را مشخص می کند. با استعلام از اداره مالکیت صنعتی، فعالیت شما با برند جدید بلامانع است.

برای تکمیل مراحل خرید و فروش برند لازم است سند صلحی که توسط دفترخانه تهیه و تنظیم شده امضا کنید. خریدار و فروشنده برند، هر دو سند واگذاری برند را امضا کرده و در انتقال برند به مالکیت جدید به اتفاق نظر می رسند.

در مرحله آخر لازم است آگهی انتقال برند و واگذاری آن به مالک جدید در یکی از روزنامه های رسمی کشور منتشر شود. با انتشار این آگهی، امکان شروع فعالیت و کسب و کار با برند جدید فراهم خواهد شد.

آشنایی با تک تک مراحل شما را در این روند یاری کرده و مراحل در نهایت دقت و سرعت انجام می شوند.

برای فروش برند چه مراحلی پیش روی شماست؟

فروش و انتقال برند به مالک جدید، طبق قوانین نقل و انتقال برند ها امکان پذیر است. با فروش برندهایی که بدون استفاده مانده اند می توان هزینه های ثبت آن را جبران کرد. اگر در صدد فروش برند خود هستید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مراجعه به دفترخانه ثبت اسناد رسمی جهت تنظیم و امضای سند صلح
  • استعلام از اداره مالکیت صنعتی جهت سابقه ثبت و صحت برند
  • انتشار آگهی انتقال در روزنامه های رسمی کشور

کلام آخر

نقل و انتقال برند مراحل پیچیده ای ندارد. با اطلاع و آشنایی با تک تک مراحل خرید و فروش ، بدون کمک شخص دیگری می توانید جهت خرید برند آماده یا فروش برند خود اقدام کنید. خرید برند های آماده که امتیازات ویژه ای به مدیران اعطا می کند، امری متداول شده و امکان صرفه جویی در هزینه ها و زمان را فراهم می کند.

اگر در مراحل خرید و فروش برند نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، موسسه ثبت فردا با ارائه خدمات متنوع در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند در خدمت شماست.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به لینک ثبت فردا مراجعه کنید یا با شماره تماس ۴۳۹۳۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمائید.





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: